Vad gör vi? Del CCX

Duetten ställd på plats på lyften, karossen är "lite" vek bitvis, det här är tröskellådan och allt annat går i samma stil runt om. Gubben jag köpte den av körde glatt med den och sa "det är så bra att den är besiktningsbefriad för då är det bara att köra". :crazy: Han var 75+, hade noll koll, "lagade" rosten med gasbinda, hålband, popnit och taktjära och det "blir så bra så" sa han. :crazy: Karossen vilar på en plankbädd på lyften för det fanns inget att lyfta i, i princip hela golvet från framstolarna och bakåt är väck. Nämnde jag att det var nästan ett varvs dödgång på ratten, broms på ett hjul och ingen handbroms? Undrar hur många rullande likkistor man möter på vägarna, eller, nej det vill man inte veta.:eek:

20250309_164437.webp

Hemma och lagar sen lunch (well kokar pasta och ska blanda i pesto, inte så mycket lagande kanske). Träffade på en gammal vän när jag var ute. Var kul att se henne igen och ska åka och titta på hennes lösdrift någon gång snart. Rätt sugen på att flytta min häst, men är bortskämd med att ha honom på gångavstånd nu...

Hemma efter jobb och stall. Hundarna fick i vanlig ordning följa med till stallet och spankulera lite fritt på gårdsplanen innan vi åkte hem och åt årets sista semlor, vov, katterna och jag.

Duetten ställd på plats på lyften, karossen är "lite" vek bitvis, det här är tröskellådan och allt annat går i samma stil runt om. Gubben jag köpte den av körde glatt med den och sa "det är så bra att den är besiktningsbefriad för då är det bara att köra". :crazy: Han var 75+, hade noll koll, "lagade" rosten med gasbinda, hålband, popnit och taktjära och det "blir så bra så" sa han. :crazy: Karossen vilar på en plankbädd på lyften för det fanns inget att lyfta i, i princip hela golvet från framstolarna och bakåt är väck. Nämnde jag att det var nästan ett varvs dödgång på ratten, broms på ett hjul och ingen handbroms? Undrar hur många rullande likkistor man möter på vägarna, eller, nej det vill man inte veta.:eek:

Visa bifogad fil 163643
Faderskapet fyllde tröskellådorna på sin Saab 96:a med fett. Så de inte skulle rosta :D

Ätit middag och slängt i tvätten. Tack och lov är det inte så mycket den här gången, bara två maskiner. Diskat, skönt! Ska gnugga kycklingben senare ikväll till middag imorgon.

Sitter och funderar på om jag ska vara ledsen, arg eller skita i det.

En bekant fattade eld när vi pratade i telefon förra året. Blev ordentligt arg på mig.. Jag skrev sen till hen att jag inte ville vara osams men hörde inget mer.
Idag gick jag förbi och hen var ute. Ropade och ville prata. men fick fräsningar till svar. Sen överöstes jag med anklagelser om vad jag egentligen menade och egentligen tyckte. Eftersom jag sagt si så betydde det att jag tyckte så. Jag borde hört av mig och frågat om hunden vi pratade om.

Till slut grät jag och bad massor av ursäkt men nix, jag hade visat vad jag gick för.

Det mesta var hens fantasier och vantolkningar. Så kanske är et bäst att bara lägga et bakom mig och inse att jag förlorat den vänskapen för alltid.

Är lätt förundrad.

Tredje omgången med tvätt är startad, middagen står i ugnen och vi har plockat ner två nya bågar som ska få sig lite omvårdnad framöver. Jag har även klippt kattens klor och rivit ut en matta som föregående ägare skruvat fast I hallgolvet O_o Nu sitter jag i fåtöljen med katten I knät :)

En sån där helt meningslös regel som aldrig ens borde varit påtänkt.:down::turd:

Det beror pa ... Det bor i runda tal en halv million manniskor I den del av Washington State som raknas inga I Portland, Oregon. Da jag spenderat en hel del tid I Norra Arezona ... som inte byter till sommartid, men dar en del av Native (Indian) reservaten anvander sommartid sa vet jag precis hur forvirrande det ar. Jag var aldrig I tid nagonstans och ar bara glad att jag inte hade ett jobb och var tvungen att ha exacta tider mer an nagon gang ibland.

Ledbruten både kroppsligt och mentalt efter gårdagens röj i pappas hus, så har försökt ta det lugnt idag. Spenderat några timmar på verandan i solen, broderat lite och provlagt barnpussel i mängder för att kontrollera om de var kompletta eller ej.
Dessutom gått igenom ett hundratal Polluxböcker som ska säljas, har lagt en hög favoriter åt sidan - sparar dem ett tag till för nostalgins skull. 😍

Skickade med mamma ägg att sälja på loppisen, samtliga askar försvann och det hade kommit besvikna kunder som blivit utan. Känns fint att de är så uppskattade! 🥹

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 257
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 279
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 393
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 487
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka