Vad gör vi? Del CCX

Långt samtal med släkting som inte mår bra. Känns så hopplöst när jag inte kan göra något utom att lyssna när hen ältar samma saker om och om igen. Egentligen är hen på gränsen till god man men det kommer aldrig att gå. Jag är den enda hen litar på och jag orkar inte ta på mig det.

Nu ska jag ringa lilla mamma och se hur det gått idag.

Jag har just atit frukost och nu ar det dags att jag klar pa mig. Jag borjar nog dagen med att antingen handla eller promenera med hundar i dag ... eller kanske jag handlar efter 🤔
Det ar dock viktigt att jag promenerar for att starka hjartat. Det svaraste ar att inte ta i for mycket, mina lakare satter gransen pa hur hog hjartverksamhet jag ska ha och det ar inte latt att inte ga over det. Jag kan ju inte ga och titta pa klockan hela tiden ... jag maste ju ocksa se ver jag gar.:cautious:
Sedan blir det tillbaka till garaget for att rensa mera. Mycket mera. Oh well, nagon gang blir jag sakert klar!

Här är hagarna förbjudet område. Min ena hatar hundar och slår med frambenen för att döda, den andre vet jag inte om det går att skylla på ungdomligt oförstånd och att han gick tillsammans med en unghingst eller om han också hyser någon mordisk gen,
men när han var ung hade ett får kommit in i samma hage som han och ett par unghingstar gick med och det stackars fåret hade de lekt handboll med så det fick avlivas. Skinnet hade lossnat från musklerna. 😖

Jag har hittat en död och till hälften nedgrävd räv när jag hade dem i egen lösdrift där jag bodde före flytten
Fy tusan det där som du spoilat, den här jycken och hingsten har hållit på såhär i många år nu och har buskul men är jätteförsiktiga med varann och äkta buskompisar. Det där med hästar och hundar är så olika, en bekant hade för många år sen en fjording som hon varnade grannen för, grannen hade för ovana att släppa ut hunden och sen inte bry sig, det gick bra men kunde ha blivit riktigt illa en gång.

Mitt varmblod älskade hundar av alla sorter och det var ofta folk som hade hunden lös fick vänta vid staketet på att dom nosat färdigt på varann och pussats färdigt för in i hagen tordes inte matte eller husse gå, då strök hon öronen och sa "nädu nu är hunden min". :laugh:

Lååång dag idag. Som jag skrev så uppe med barnet runt fyra. Sen vaken med honom fram till 6ish med först en vagnpromenad där han inte somnade och sen en till där han somnade. Så 2/3 av dagens stegmål avklarat redan innan klockan var 7. Sen fick jag faktiskt sova fram till 9.30 ca. Sen frulle och iväg på familjedag på bibblan där vi såg på film, fick popcorn och festis, gick tipspromenad där Marodören vann en bok och en ballong. Därefter så lämnade vi Marodören hos mina föräldrar så jag och sambon äntligen fick fixat till klädkammaren och bli klara med ommöbleringen av sovrummet efter elementsbytet i onsdags.

Vi fick middag hos päronen och nu äntligen hemma och söver barn. Sen ska jag käka ölkorv och dricka dricka.

Mumsat sushi. Undrar om jag är vaken när melodifestivalen börjar.
IMG_3298.webp

Åkt utför ett par timmar.
Sedan gått uppför (på bakåthalkande turskidor) en timme 🫠
Ätit våffla!
Åkt utför på nämnda turskidor, kanske mitt livs mest okontrollerade (men roliga) färd :rofl: Men trillade bara två gånger!

Sedan blev det köket, gjorde dillstuvad potatis för första gången i mitt liv. GOTT!
Efter det hemmabyggda semlor, åt två. Som hetvägg. Är nu smått döende men allt var sååå gott!

Har ätit en rostad macka med ost, stekt ägg och två skivor bacon. Mycket gott! Jag är mätt! Har inte orkat laga någon middag så det fick bli en sådan macka istället, lite trött på knäckemacka med leverpastej-mitt favoritknäcke är ju slut och jag glömde (!!!) köpa i går när jag handlade.

Min gamla shibasessa är tokpigg och en riktig pest ikväll! :D Brottas med katten, hoppar upp på vardagsrumsbordet och andra odrägligheter - det är så härligt att se, men jag inser att jag måste börja ta henne till vetten för injektionerna lite mer ofta nu. <3
Inte mig emot, jag har mest lite dåligt samvete för att jag väntade för länge den här gången. Med det sagt rekommenderas det som oftast var sjätte vecka så jag försöker väl pusha lite mellan gångerna. Jag ska genast sluta med det!

Jag syr ihop ett helt gäng hundleksaker.... Blir inte någon kirurg, men hundarna är lika lyckliga för det. Tacksamt med tanke på alla stick i fingrarna jag automatiskt får....

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 256
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 279
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 393
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 487
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka