Vad gör vi? Del CCX

På väg tillbaka till Uppsala. Hade tänkt möta upp min mor innan jag åkte hem, men mår lite illa efter ett kort besök i Gallerian (jäkla jobbigt ljus, huvudet sa ifrån direkt!) så det får bli en annan dag. Ska ta mig till ett apotek innan jag åker hem, behöver lite eftervård till min lilla drake 🥰

Varit ute hos hästarna och hu vad det blåser! Fick hålla fast bildörren så den inte skulle blåsa sönder. :crazy: Inga andra ute så jag lät hundarna springa runt och pyssla med lite eget nosande, kolla getter och bara sprattla runt på isen. När hästarna var ompysslade åkte vi och handlade lite och nu ska jag ta ett bad före jobbet. :up:
Jag har en kompis vars jycke retar hingsten när hon släpper honom när dom kommer till stallet, hingsten tvärtänder och börjar jaga hunden, som jagar hingsten, som jagar hunden och sådär håller dom på ett bra tag tills dom tröttnar och går in i lösdriften och lägger sig att vila. :D Dom två har varit bästisar från första stund dom såg varann och dom är lika envisa båda två men folk som inget vet tror på allvar att nu blir det en hund mindre på jorden när dom två drar igång på allvar. :laugh:

Sitter i solen mot husväggen på ljugarbänken och njuter.
Här på flodaslätten blåser det kallt, jag bor ju i änden av dalen som går från Fjellskäfte så när det blåser blåser det rejält här även om det är vindstilla hos grannen. Fördelen är att här finns inga myggor, dom blåser bort. :D

Sitter på tåget hem nu. Jättenöjd med mina dagar som jag har haft! Men förvånas aldrig över vad människor pratar om högt på tåg. Ska inte skriva ut det för det känns inte respektfullt och kan nog vara triggande för en del. Men det var en ruskig historia och även om jag inte vet vem den andra är känner jag ändå att det är obehagligt och något jag kunde vara utan att veta.

Fördelen med extrovert sambo:
Han hyrde båtsläp av privatperson någon km bort. Snackeli-snack så ledde det till att mannen erbjöd sig köra flyttsläp och vara bärhjälp vid flytt av lagret. 07:00 började de i morse. Sambo betalar släphyra och kiropraktar honom med fru. 👍
Blev nog också en ny polare på köpet. ❤️

Senast ändrad:
Precis ätit en pizza. Hade tänkt spara halva till middag men det gick inte så bra :angel:
Nu ser jag på america’s got talent och dricker Trocadero.

Härlig lördag i stallet; tömkörning idag som jag egentligen hade tänkt igår men när jag var en sväng till samhället körde jag ju förbi en tjej som skulle korsa vägen med ett stort och tjusigt kallblod så då blev jag ju med sugen på ridtur vilket det också blev 😍. Så gissa om jag var vrålhungrig efter ett gäng timmar sedan frukost och jag hade fixat boxen, skötsel, motion, burit ut vatten till hagen och städat spolspiltan 😄. Skönt att hålla igång!

Idag blev det att dra ner markisen i köket för första gången för i år; det är härligt med solljus in genom de stora härliga köksfönstret men det kan bli lite mycket av det goda så nu var det dags 😄.

Nu in i duschen och göra oss klara för middag ute om en stund 😊.

Jag har en kompis vars jycke retar hingsten när hon släpper honom när dom kommer till stallet, hingsten tvärtänder och börjar jaga hunden, som jagar hingsten, som jagar hunden och sådär håller dom på ett bra tag tills dom tröttnar och går in i lösdriften och lägger sig att vila. :D Dom två har varit bästisar från första stund dom såg varann och dom är lika envisa båda två men folk som inget vet tror på allvar att nu blir det en hund mindre på jorden när dom två drar igång på allvar. :laugh:
Här är hagarna förbjudet område. Min ena hatar hundar och slår med frambenen för att döda, den andre vet jag inte om det går att skylla på ungdomligt oförstånd och att han gick tillsammans med en unghingst eller om han också hyser någon mordisk gen,
men när han var ung hade ett får kommit in i samma hage som han och ett par unghingstar gick med och det stackars fåret hade de lekt handboll med så det fick avlivas. Skinnet hade lossnat från musklerna. 😖

Jag har hittat en död och till hälften nedgrävd räv när jag hade dem i egen lösdrift där jag bodde före flytten

Varit i pappas hus och röjt, fick oväntad hjälp från lillebror så det blev både trevligare och gick fortare. 😍
Så otroligt mycket att rensa och röja, men sakta men säkert så blir det väl mindre.
Passade på att rulla ut veteranmotorcyklarna i solskenet och fota i för försäljning också, så nu ska annonser ut.

Jag längtar efter en dusch och ska nog kliva in i en straxt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 256
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 279
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 393
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 487
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka