Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen! Min godkväll vågade klättra upp på rallyräkan och ta en skrittur. Första han går på ca 2 månader.
Själv har jag lite ont i magen efter detta. Inte läkt tillräckligt men för humöret gjorde det underverk 🥰
20230928_174724.jpg
 
Jag brukade också behöva tvätta håret varje dag, men sedan började jag med varannan dag istället. Knepet - som du kanske redan har testat - för mig var att tvätta håret två gånger. Alltså tvätta med schampo, skölja och sedan tvätta med schampo (dock mindre mängd) en gång till. Det håller mitt hår MYCKET renare :) !
Jag har tyvärr inte samma effekt av den metoden. Försöker även att låta bli att röra hårbotten när jag tvättat, men inte ens det hjälper. Har mjäll som inte vill försvinna heller trots upprepade behandlingar. Känner mig rätt skabbig just nu.
 
Tittade på efterlyst och förstår inte varför tjejen som är försvunnens exman skulle sitta där och uttala sig 🤢

Osmakligt
 
Jag tvättar mitt varje dag, annars blir det fett, är väl en ond cirkel, men som jag inte kan bryta-för då går jag med fett hår :( Men alltså, hur tråkigt på en skala är det inte att tvätta håret :D

Har du testat torrschampo? Jag tvättade håret varje eller varannan dag förr men sen ersatte jag en dag med torrschampo och numer räcker det att jag tvättar håret en gång per vecka.

Nackdelen är att min hårbotten kan börja klia en del men det är oftast bara sista dagen.

Att torka med hårtork hjälper också tycker jag, håret blir liksom luftigare.
 
Har du testat torrschampo? Jag tvättade håret varje eller varannan dag förr men sen ersatte jag en dag med torrschampo och numer räcker det att jag tvättar håret en gång per vecka.

Nackdelen är att min hårbotten kan börja klia en del men det är oftast bara sista dagen.

Att torka med hårtork hjälper också tycker jag, håret blir liksom luftigare.
Jag har testat ett, det blev totalkatastrof, fett och hemskt, såg otvättat ut. Bara in i duschen och tvätta det istället.

Hårtork har jag nog använt en eller två gånger i mitt liv. Mitt hår är slitet så det är inte rätt för mig att använda det tyvärr. :)
 
Jag har testat ett, det blev totalkatastrof, fett och hemskt, såg otvättat ut. Bara in i duschen och tvätta det istället.

Hårtork har jag nog använt en eller två gånger i mitt liv. Mitt hår är slitet så det är inte rätt för mig att använda det tyvärr. :)
Okej. För mig var det en livräddare så jag vill gärna frälsa andra också 😁
 
Själv ligger jag i soffan och surfar på telefonen. Hunden har kommit hem efter att ha varit hos mina föräldrar några dagar och jag borde egentligen ta en promenad men det är så mysigt att ligga i soffan. Använder självklart hundens rumpa som kudde också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 706
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 422
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp