Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mamma kom förbi idag med en tidig födelsedagspresent, jag fattar att hon menar väl men det blir så tydligt att hon inte lyssnar eller bryr sig om det jag säger. Jag fick:
Screenshot_20230924-200001_Chrome.jpg

Säkert en mycket bra bok, men jag har sagt många gånger att andra världskriget inte är mitt favoritområde, att jag inte riktigt orkar med allt elände mänskligheten kan hitta på.

Nåja det blev ett kort besök åtminstone så jag orkade hålla ihop.
 
Lockespindel 2.0

Antingen är det samma spindel som snabbt försvann förra gången jag skulle slänga ut den, eller så det en ny. :cautious:

Den här gången låtsades jag inte ha sett den där den satt på väggen ovanför kudden och jag gick iväg till badrummet där jag hade ett glas med Treo. :angel: Drack upp Treon och beväpnad med glaset och ett papper lirkade jag in alla de långa benen i glaset utan att skada den, papperet för så den inte skulle ta sig ut på egen fot och kastade iväg den i riktning mot druvorna och dahliorna ute på altanen. 🕷️ Har jag några fästingar eller bladlöss där så var så god att smörja kråset. Om inte så är hela trädgården full med små insekter/djur som kan passa bättre än mina sängkvalster. 😮‍💨
 
Apropå sushi och japanskt såg jag att restaurang Shogun har öppnat igen :love: Det var första japanska restaurangen jag var på (way back in 1995) samt första gången jag åt med pinnar :D Vi åt yakiniku så det var ju lite av en utmaning med dels pinnar för första gången och dels tillaga maten själv :laugh:
 
Apropå min spindel satt den på handduken, denna lyckades jag i alla fall flytta till badkaret. Sonen petade lite på handduken tidigare men ingen spindel sågs. Antingen har den krupit ut, eller så är den under handduken. Konstaterade precis att jag inte behöver duscha ikväll 😂
 
Äter yoghurt och är färdig för i kväll nu. Har duschat, varit ute med spion, pratat med min syster, tagit fram kläder inför jobbdags i morgon och åtminstone öppnat den färdiga diskmaskinen samt torktumlaren... Ska nog fylla dosetterna i kväll när jag ändå kikar på en serie, men mer än så blir det inte innan sängen!

Te! Jag vill nog ha te! Te, fylla dosetter och serie! Lagom kväll.
 
Apropå sushi och japanskt såg jag att restaurang Shogun har öppnat igen :love: Det var första japanska restaurangen jag var på (way back in 1995) samt första gången jag åt med pinnar :D Vi åt yakiniku så det var ju lite av en utmaning med dels pinnar för första gången och dels tillaga maten själv :laugh:
Jag blev bjuden av en fd kollega på lunch en gång, var nog första gången jag med åt japanskt. Kan ha varit -90? Han berättade iaf att han hade suttit hemma och tränat på att äta ris korn för korn för att behärska tekniken. Jag som var nybörjade på pinnar hann äta upp före honom, jag pratade väl inte lika mycket utan åt istället. :d
 
Jag blev bjuden av en fd kollega på lunch en gång, var nog första gången jag med åt japanskt. Kan ha varit -90? Han berättade iaf att han hade suttit hemma och tränat på att äta ris korn för korn för att behärska tekniken. Jag som var nybörjade på pinnar hann äta upp före honom, jag pratade väl inte lika mycket utan åt istället. :d
Jag har tydligen ätit med pinnar -80. Jag skall ha varit 3 år och på folkhögskola mamma jobbade på hade de nån kurs för kineser (fråga inte mig) och det var någon fest där de som klarade av att äta fick pinnar. Jag har pinnar så antingen fixade jag det eller fick dem för jag charmade dem så dant.
 
Apropå sushi och japanskt såg jag att restaurang Shogun har öppnat igen :love: Det var första japanska restaurangen jag var på (way back in 1995) samt första gången jag åt med pinnar :D Vi åt yakiniku så det var ju lite av en utmaning med dels pinnar för första gången och dels tillaga maten själv :laugh:
Är det den vid Tegelbacken?
 
Efter jobb och stall; pyssel och höleverans, fick det bli att koka krämig kräftsoppa på de fina kräftstjärtarna från kräftkungens special sambon åt igår och äpplekladdkaka (bjöd grannarna på varsin bit och resten in i frysen) till middag 😊. Gott och passade fint denna härliga höstdag; soligt och lite svalare, så pass att det blev jobbfleecejackan i morse, härligt😍. Nu är jag sööööömnig, natti 🥱😴.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 058
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 754
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp