Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kan inte jämföra att se avlidna i din profession jämfört med en nära anhörig. Jag har sett avlidna, men när jag klädde min pappa efter att han gått bort så går det inte jämföra med vad du hade känt om du klätt honom i ditt arbete på Fonus.

Blir lite illa berörd av att du inte verkar förstå skillnaden. Och onödigt att i sammanhanget svara ”en vänjer sig”.
Det är jag fullständigt medveten om tack så mycket. Har sett både mamma, pappa och syster nu senast. Nu är det slut på dödsfallen i familjen, nästa blir jag och det hoppas jag att jag slipper svepa. Ingen kvar i släkten.
 
När spionen är ensam hemma har han börjat riva ner och tugga på mina blommor i köket och sovrummet så jag vände på köksbordet en dag förra veckan, utan vidare effekt så i dag har jag bundit fast stolsbenen så att han inte kan dra ut dem. Funderar på att skaffa ett helg gäng kaktusar, för kaktusen rör han inte, den står så fint kvar orörd, de andra åker till golvet- han behöver se ut ju.....

När vi var ute blev han märkbart sur över att vi inte gick ner till vattnet så han kunde plaska i kanten, det vill han göra varje gång vi går förbi där så han drog dit och när jag försökte gå vidare tvärstannade han och glodde på mig och vägrade ta ett steg.

nu äter jag middag, samma som i går, och tittar på serie. Ska bli skönt att komma i säng i kväll känner jag!
 
Katterna är här!
Den ena klättrade upp på loftet och somnade. Den andra sitter och glor på mig 😆 Ungdomliga grannen tittade på honom och bara ”man undrar ju vad som rör sig i det där huvudet” 😆

Snapseed.jpeg
 
Skulle hemskt gärna sova länge imorgon
Men studiedag på jobbet.
Har jobbat på macken hela helgen ca 15 timmar.
Det är så kul nu när det är marken i Kopparberg men jobbigt när man kommer hem
 
Det blev både bio, Lekparkshäng och Donken-lunch idag, till sonens stora förtjusning.
Bio var det hans premiär på och han älskade de första 40min typ. Sedan blev han rastlös och med 10min kvar av filmen (var 1.05) så gick vi. Ingen idé att hålla kvar honom så att hela besöket avslutas negativt liksom. :) Hade de visat en film mer i hans intressesfär så hade det nog inte varit några problem, men nu ledsnade han. 🤷🏻‍♀️ Lycklig var han över att få välja både snacks (popcorn) och godis (bilar) till filmen i vart fall. ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 058
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 754
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp