Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter väldigt konstigt att ag inte har någon försäkring som går in och täcker utöver själva skadan
Tror inte heller vi får något om mobilen går sönder på jobbet just för att vi behöver inte ha den
Glasögon behöver du ha för att utföra sitt jobb men inte mobilen
Förut fick vi inte ens ha mobilen på oss alls när vi jobbade
 
Traskade 3,5 km före jobbet. Älskar att vara ute på hösten!
Bra dag på jobbet.
Sen cyklade jag på päronens altan, handlade och hämtade bok av bästa författaren.
Nu krypa ner med den, halv åtta hos mig och trav.
IMG_4053.jpeg
 
Panikar inför att påbörja medicinering med injektionspenna imorgon. Jag och min nålfobi ska till hälsocentralen och hämta ut nålar halv två och hjärtat håller på att hoppa ur bröstkorgen. :(
Jag förstår dig precis :heart
Jag har också nålfobi och minns känslan när jag skulle börja med inj.penna.
Som en liten pepp, det ÄR inte samma sak som en spruta - det är mycket mildare.
Får du proffs-hjälp med 1a injektionen? Det fick jag av sköterskan på reumatologen, guld värt! Så om inte, be om det.
:heart
 
Panikar inför att påbörja medicinering med injektionspenna imorgon. Jag och min nålfobi ska till hälsocentralen och hämta ut nålar halv två och hjärtat håller på att hoppa ur bröstkorgen. :(

Som @Scata sa, be om hjälp så du vet hur du ska göra. En penna är något helt annat än en spruta. Nålen är så kort och fin att man knappt känner den och du bara skruvar fram den till antal enheter. Om du vill kan du tom halv blunda eller titta bort när du trycker in den. Jag vet att det känns läskigt och oöverstigligt just nu, men det blir bättre. Jag lovar :heart
 
Jag förstår dig precis :heart
Jag har också nålfobi och minns känslan när jag skulle börja med inj.penna.
Som en liten pepp, det ÄR inte samma sak som en spruta - det är mycket mildare.
Får du proffs-hjälp med 1a injektionen? Det fick jag av sköterskan på reumatologen, guld värt! Så om inte, be om det.
:heart

Jag ska få pennan demonstrerad av sjuksyster på hälsocentralen imorgon, så jag förutsätter att vi ska sätta första sticket där och då. Jag läste att medicinen kan sättas i lår, mage eller överarm och jag tänker att jag inte upplevde vaccinationerna i överarmen som alltför illa, men hjärnan vill inte lyssna. :cautious:

Som @Scata sa, be om hjälp så du vet hur du ska göra. En penna är något helt annat än en spruta. Nålen är så kort och fin att man knappt känner den och du bara skruvar fram den till antal enheter. Om du vill kan du tom halv blunda eller titta bort när du trycker in den. Jag vet att det känns läskigt och oöverstigligt just nu, men det blir bättre. Jag lovar :heart

Jag trodde att jag främst var rädd för att ge bort kontrollen till någon annan efter att ha blivit fasthållen och given en injektion under en panikattack förut. Men tydligen så sitter det djupare än så när jag får sådan ångest över att göra det själv hemma. Funderar på om jag ska ta Olanzapin innan sticket och om det kan hjälpa mig att slappna av. :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp