Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett riktigt bra samtal med psykologen idag där jag fick flera insikter om mig själv och min uppväxt.
Är så tacksam för att jag får möjligheten att verkligen reda ut mig själv under en så lång tid. Gått dit varje vecka i tre eller fyra år nu, minns inte ens hur länge för att det varit så lång tid.
Behövs verkligen.
 
Pustar ut lite i soffan efter att ha varit på Ikea. Hade sån jäkla tur där.

Mitt gamla duntäcke är så eländigt nu att det känns som om tyget ska gå sönder mitt på och en tygremsa längs en söm håller på att helt ramla bort, med resultatet att det nu börjat flyga dun i mitt sovrum :rofl:

Med andra ord behövdes verkligen ett nytt. Jag hittade två som verkade bra, ett normalvarmt och ett extra varmt. Egentligen ville jag ha det extra varma, men eftersom det var så dyrt bestämde jag mig för att gå på det normalvarma. MEN så kom jag mot kassorna och bestämde mig för att ta en sväng inne på fyndhörnan. Och vad hittar jag där? Jo, det extra varma täcket till kraftigt nedsatt pris enbart för att förpackningen var lite skadad :D Och då var det täcket plötsligt billigare än det jag tänkt köpa! Helt perfekt.
 
Ska gå med en forumist jag velat träffa i många år. SÅ kul 😍
Screenshot_20230906_115231_Gmail.jpg
 
Själv köpte jag antika lampetter, tryckte i kontakten... typ alla proppar i huset gick och jag hade en jävligt konstig elektrisk känsla i hela kroppen flera dagar efteråt :rofl:
Fick sedan en elektronikkurs av den pensionerade elektrikern i huset :angel:

Jag hade en riskokare jag behövde lämna tillbaka eftersom den kortslöt propparna hemma. Gick till servicen på Elgiganten (Farsta centrum) och berättade om problemet. Satte in den i kontakten de hade på disken och kortslöt stora delar av centrum. Innan, antar jag backupen slog in. Oj sa jag. Fick några inte så glada blickar. Inga problem med att byta ut den dock om vi säger så :angel:
 
Det blir lite spännande med 10 grader på morgonen (som vi hade i morse) och 25 grader senare på dagen. Jag hade också sätesvärme på i morse. Hjälper för att torka upp imman också :up:!
Vi hade 10 grader i morse men avstod från sätesvärmare. Det får nog vänta ett tag till. Jag kan ju iaf vänta tills de andra slutat med shorts.
 
Större delen av gräsmattan klippt, hade troligen gått lättare med lie... Men men, det var tvunget om inte hyresvärden skulle få spunk.

Nu några timmar med beställningar, rasat in enorma mängder (Så tacksam! 😍😭🥰) under augusti så jag har massor att jobba ikapp efter den mentala kollapsen efter pappas och Poppensbortgång. Så otroligt tacksam över all kärlek och förståelse jag fått från mina kunder dock, helt otroligt. 😍
 
Surar rejält. Försöker få tag på Triumfs citronsorbet. Ringt nio, tio ica affärer, var i fyra som alltid har den. Nada. Fick till slut tag på en förpackning. De har inte fått in den någonstans vilket är mystiskt eftersom den brukar finnas. Funderar på att ringa ica centralt och fråga. Möjligtvis överdriver jag lite men när jag blir besatt så kan inget stoppa mig.

Tyvärr har minimjölken försvunnit från sortimentet på ICA och överallt annars.
 
Ramlade på jobbet
Stukat vänster fot och handled.
Stukat höger fot och handled, slagit upp knäet på höger så jag kan knappt böja det
Och så slog jag sönder min telefon
Hur ska jag ha råd med en ny?
Även om jag får ut på försäkringen så är självrisken 900kr...
Jag orkar inte med mitt liv..
Kan dock inte begrava mig just nu...Även om längtan är stor
 
Ramlade på jobbet
Stukat vänster fot och handled.
Stukat höger fot och handled, slagit upp knäet på höger så jag kan knappt böja det
Och så slog jag sönder min telefon
Hur ska jag ha råd med en ny?
Även om jag får ut på försäkringen så är självrisken 900kr...
Jag orkar inte med mitt liv..
Kan dock inte begrava mig just nu...Även om längtan är stor
Arbetsplatsen ska ha en försäkring som täcker både dig och telefonen, så se till att du får dina skador dokumenterade och anmäl till din chef så att en skadeanmälan görs.
 
Arbetsplatsen ska ha en försäkring som täcker både dig och telefonen, så se till att du får dina skador dokumenterade och anmäl till din chef så att en skadeanmälan görs.
Nej vi behöver inte ha mobiler på jobbet (i teorin)
Så det finns inga försäkringar för det
Ska boka tid hos vc imorgon
 
Blev så glad. Är här solo och ser att min talgoxe sitter och solar på fönsterbrädan. Behövde ändå paus så jag öppnade och erbjöd ett frö.
Satt en liten stund i min hand efter att den ätit sitt frö. Plirade upp lite på mig, kvittrade till och flög glatt iväg. :love:

Önskar verkligen att jag kunde filma eller ta bild när mina vilda vänner får för sig att göra dessa urgulliga saker, men de har banne mig övernaturlig kraft vad gäller mobiltelefon. Så fort man ens tänker "åh en bild kanske?" piper de iväg illa kvickt. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 706
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp