Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sista natten på ett tag avklarad och det blev en riktigt intressant och spännande avslutning där jag fick ringa och väcka tre kollegor och ringa en massa andra samtal. Rena jonglerandet men natten går fort och det är alltid kul när det händer saker, men ska bli skönt att lämna jobbet nu ett par dagar. 😆
 
Men gud! Jag hade ladd-sladden i min dator och grejade med den. Så bara smäller det till och sprakar och gnistrar om laddaren. Det har bränts hål genom sladden. Den är bara ca 2 månader gammal och har inte legat konstigt på ngt sätt. Tur att jag var bredvid datorn och kunde dra ut sladden. 😬
Det hände mig med en motorvärmarsladd en gång, det slog faktiskt ut en låga!
 
Upprepar mig men fy f för drömmar. Helt slut när jag vaknar.
Foten gnäller och jag vill bara stanna i soffan.
Dricker kaffe och laddar för livet som vuxen. Bita ihop, göra det jag ska och mest troligt lite till.
 
Dagens jobbskörd av stensopp :up:
20230906_083127.jpg
 
Ledig idag 🙌🏻
Dock ändå hämtat ut paket till jobbet och varit förbi och lämnat det. Möttes av en spontanbesök från en elev - kändes fint. ❤️

Tänkte ta en promenad nu, men tror att jag prioriterar om och tar fram gräsklipparen istället.
 
Sonen sover, jag dricker kaffe, klappar hund och tittar på Min tjockumentär. Den är intressant. Har tänkt så mycket på hälsa och folkhälsa sedan jag fick barn. Om matindustrin, stressandet stillasittandet men också våra förvrängda uppfattningar om vikten kopplad till hälsa. Skulle vilja omprogrammera hela samhället, vad vi har trasslat in oss..
 
På jobbet men känns inte bra. Är nu nojig som satan på att bli förkyld. Känner jag något i halsen? Är huvudvärken egentligen förkylingshuvudvärk? Eller spänner jag mig och får ont i halsen och huvudet för det? Är det biopsisåret som gör att jag känner mig kymig? Eller känner jag efter för mycket? Kollegan gick ju hem i fredags eftersom han var sjuk, är jag smittad?

Alla människor som rör sig omkring mig är smittohärdar. Hittills har jag tvättat händerna 12 gånger, och jag håller andan när jag är nära folk (vetefan varför det skulle hjälpa)
Precis allt och alla sliter och drar i mig och jag är grovt efter i alla arbetsuppgifter. Men jag får inte stressa upp mig för då blir jag förkyld...

Måste bara överleva till lördag ca 20.00. Då får jag äntligen pusta ut efter typ en månads noja. 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 706
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp