Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ungefär som när man vaknar av en katt som kurrar, slickar, biter och när man skuffar bort henne smaskar kablar. Kollar på klockan och det är 15 minuter innan klockan ringer :meh:
Här bits/slickar man inte utan kommer och pratar med fjädervippan halv fem typ de dagar mär husses klocka skall ringa.
 
Känner mig lite misstänksam
Ett ex har siktat en blankett som gör mig lätt misstänksam.
Den sida jag fått är nästan helt blank och inte helt klart vad det gäller.
Och det är uppenbart att sidor saknas.
Jag ska nog vänta med att skriva under.
 
Jag äter lunch i trädgården och njuter av solens värmande strålar. Nog för att jag var rätt mentalt inställd på höst, men det är ändå väldigt skönt att få en sista omgång av sol och 25-gradigt väder. Jag ska göra det bästa av det och jobba från trädgården i eftermiddag, sen sätta mig på en uteservering tillsammans med min bok och imorgon bitti vankas en solig tur på stubbåkrarna :love: (det sistnämnda till häst alltså, jag tänkte inte ge mig ut och promenera runt på åkrarna mol allena :D)
 
Lunchkaffe på trappen I solen före stallet 😍. Vanligtvis såhär års brukar jag tycka det är lite vemodigt att sommaren redan är slut men ändå längta efter den härliga, syrerika höga luften som brukar komma I månadsskiftet augusti/september 😍. Meeeen inte I år inte; lite fel ordning med regn och rusk under större delen av sommaren och nu istället fortfarande äckligt fuktig luft fast kvällarna mörknar allt tidigare känns lite fel....! Men även fast jag egentligen inte tycker det ska vara så varmt nu då det blir lite varmt för hästen som helt normalt satt tjockare päls och det borde vara dags att inte behöva AC:n I sovrummet tror jag nog så gott som alla är tacksamma för en period torrare väder; hagmarker som redan nu börjat vara dåliga får torka, bönderna med åkrarna och skogmaskinsförarna 🙌.
 
Blivit rädd för njursvikt (värdena är liiiite sämre men ingeting att oroa sig över) så nu blir det total stopp för ipren! Hur ont jag än har i delar av kroppen. Som min diabetesläkare sa till mig brutalt, ha ont om det krävs och ät panadol/alvedon.
 
I gar, nar det var Arbetar dagen som ar rod dag och alla ar lediga, jobbade jag ganska bra. Jag tillverkade 4 olika affisher for olika "stuff the bus" (nar vi samlar ihop mat/klader/leksaker till barnen i skolorna har i var stad) events.

Jag har ocksa gjort schemat for recryterings teamet under hosten, skrivit ett par hundra texter (well, kanske inte fullt sa manga, men det var ett himla textande pa teamet), och bokat in 4 events, och i princip gjort det jag kan for att hosten ska flyta bra.
Jag lagade ocksa sonen's favorit shorts. Han hade forsokt, men dragit ihop sommen som gatt upp sa att det var ordentligt rynkigt fran grenen ner till slutet pa benet. Shortsen sag mycket intressanta ut 😆

Nu ar klockan 5:35 Tisdag morgon och jag sitter och kompleterar att jag behover ga in i duschen sa jag ar helt vaken och klar i huvudet da jag far bade nya elever och nya skolor att kora till i dag.

Ha en bra Tisdag!
 
Allmänt less på livet

Dessa jävla påsbyten och tröttheten. Får tvinga i mig mat :(

Ska livet vara såhär? :(
Nej det ska det nte.
.
Dels kommer du att vänja dig och få in det som en rutin. Som att borsta tänderna, tvätta kläder elelr vad som helst som är rutin.

Dels är du ung nog för att snart komma på transplantationslistan.

Tröttheten hänger kvar sedan förgiftningen. Din kropp har haft det tufft och har fortfarande. Den kommer igen bara den vänjer sig vid att renas. Usel aptit hänger ihop med njurarna. Den förbättras antagligen också.
:heart
 
Varför måste hästarna envisas med att gå där hagen är ganska kass av blötan?!? Någon av de två raringarna har trampat och sjunkit ner med en hov och ben närmare 2 dm i leran så ja, jag hoppas verkligen det ger fn i att regna på ett tag!
Blåsten idag hade givetvis skickat ner en hel drös med ekollonskit så var bara å sätta igång och få bort eländet och mötte då en fin groda 😊.
 
Blivit rädd för njursvikt (värdena är liiiite sämre men ingeting att oroa sig över) så nu blir det total stopp för ipren! Hur ont jag än har i delar av kroppen. Som min diabetesläkare sa till mig brutalt, ha ont om det krävs och ät panadol/alvedon.

Inte bara njursvikt du ska ha respekt för utan även levern tar stryk samt är det ökad strokerisk i form av hjärnblödning av just ipren så ge sjutton i dem!!! ❤
 
Viker tvätt, jag har gjort misstaget att lägga all ren tvätt i minstingens spjälsäng de senaste gångerna jag tvättat. Det var dumt gjort för det tar aldrig slut eftersom det finns mer i tvättstugan :arghh:
 
Kan man gå vilse i en ICA butik? Ja det kan man. Jag kände mig som en mus i ett försöksexperiment. Jag gick och gick och gick. Hittade inte vad jag letade efter utan hamnade hela tiden på GÅ, eg frukt och grönsaker. Hittade till slut dit av en slump. Lekte sedan försöksmus ytterligare några varv innan jag hittade till det andra jag skulle ha. Vilket inte fanns. Så då skulle jag hitta ut.

Gick ytterligare några varv till. Trots att jag varken är man eller oskuld kände jag stort igenkännande med de sju oskulderna och sju unga männen (varför är det bara kvinnorna som måste vara oskulder?) som varje år offrades till Minotauros genom att tvingas in i labyrinten på Kreta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 708
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp