Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Laminerar. 40 papper. Det tar tiiiid.
Det tog tid att skapa papperen också.

Ideellt arbete i sin mest tidsödande form...

Jag HATAR att laminera papper. Har ptsd från coronatiden när det skulle upp 120 skyltar om att man skulle hålla avstånd och annat. :yuck::D
Jag gillar att laminera! Mycket praktiskt i jobbet som logoped. Den lamineringsmaskin vi hade i Indien var av märket The Gobbler och gjorde tyvärr skäl för sitt namn. :nailbiting: Många veckade skyltar som kom ur den, så jag har fulla sympatier med er båda.

KL
Jag väntar på mjölkleverans från en vän och hennes barn som varit och hämtat hos korna. Lyxigt!
 
Jag gillar att laminera! Mycket praktiskt i jobbet som logoped. Den lamineringsmaskin vi hade i Indien var av märket The Gobbler och gjorde tyvärr skäl för sitt namn. :nailbiting: Många veckade skyltar som kom ur den, så jag har fulla sympatier med er båda.

KL
Jag väntar på mjölkleverans från en vän och hennes barn som varit och hämtat hos korna. Lyxigt!

Vilket fantastiskt namn på en laminator! :rofl:

Jag tror jag ägt Gobblers kusin tidigare, en visste aldrig om en skulle få ett slätt ark eller något knöligt som fastnade... :cautious:
 
Vilket fantastiskt namn på en laminator! :rofl:

Jag tror jag ägt Gobblers kusin tidigare, en visste aldrig om en skulle få ett slätt ark eller något knöligt som fastnade... :cautious:
Första gången jag använde laminator här på jobbet (första dagen dessutom) började den brinna :angel:
Den hade fullkomligt pressat in papper och plast in i sig utan att spotta ut något alls. Ut kom alltså bränd plast och papper i form av dragspel typ :D
 
Vilket fantastiskt namn på en laminator! :rofl:

Jag tror jag ägt Gobblers kusin tidigare, en visste aldrig om en skulle få ett slätt ark eller något knöligt som fastnade... :cautious:
Min är en alldeles äkta JULA. :D:D

Den håller mig på tårna genom att knöla enstaka papper. Och då får jag gå till skrivaren och skriva ut nytt.

Allt krånglas till av att jag skapar på stationära, mailar till laptopen som går att ansluta skrivaren till. Många moment.

Har skapat ett sparkonto. Först på inköpslistan står ett par Blundstone. Ny stationär dator och skärm ligger rätt långt ner. :up:
 
Själv köpte jag antika lampetter, tryckte i kontakten... typ alla proppar i huset gick och jag hade en jävligt konstig elektrisk känsla i hela kroppen flera dagar efteråt :rofl:
Fick sedan en elektronikkurs av den pensionerade elektrikern i huset :angel:
Som när min sambo skulle försöka koppla in vår torktumlare. Jag tyckte han skulle be gårdsägaren om hjälp. Han kan ju sånt. Men nääää det var ju så lätt! Gick så där. Han kortslöt något så han brände sönder transformatorn. Vilket gjorde att man inte kunde spola vatten i stallet heller. Det stod 9 hästar där..
Gårdsägaren var inte jätteglad över att behöva lösa det där typ kl 21 på kvällen. Sambon skämdes så och åkte och hämtade vatten i dunkar till alla hästar. Tog lite tid..
Sen kallades han Blixten. Alltså efter tjurigheten släppt och det mer blev kul.. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp