Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skjutsat mamma till tåget och är nu hemma i mitt tomma hus, fast helt tomt är det ju inte, har mina djur. :heart

Blev lite irriterad när jag körde från centralen. Jag fick lära mig att när ett par filer går ihop kör man enligt blixtlåsprincipen. En mercedesägare missade den lektionen men fick lära sig den hårda vägen. :devil: Jag räknade kallt med att att han skulle vara mer rädd om sin bil och det var låg hastighet pga köer, jag fick rätt. :angel:
 
Har jobbat i dag, kul som vanligt, extra kul att vi ligger bra till i diktatlistan. Blev runtvisad på en stängd avdelning- det saknas sköterskor så de patienterna som ska vara där är "inknuffade" på en annan avdelning. Jag hoppas på ett sköterska-mirakel för det är ju en fin avdelning som borde användas förstås.

Huvudvärk i dag igen så vilat en del och vandrat med spionen mellan mina tupplurer. Pratat med min syster och mina barn i telefon också i dag (igen hahaha).

Fick min nya dator i går och tillbringade gårdagen med att packa upp och fixa i ordning den samt starta den. I dag har jag synkroniserat och ordnat lite till. Är nöjd än så länge. En allt-i-ett dator där tangentbord och mus ingår, men jag är missnöjd med tangentbordet som inte är speciellt bra att skriva på. Får väl koppla in det andra jag har, mycket bättre. Intressant att man ens gör tangentbord som inte är helt optimala att skriva på....

Har en stor fet fluga med jetmotor som flyger omkring här, skitstörig, men svår att lyckas slå ihjäl. Vid sådana här tillfällen önskar jag att jag hade Radar att mörda den med.
 
Har sett det senaste avsnittet av Below deck Down under. Är nog bara tre avsnitt kvar nu :(
Gissar dock att Below deck Med därefter drar igång. Det är inte släppt datum men båt, destination och crew finns det iaf detaljer om :D
Nu ska jag sova!
 
Alltså… gick in i dörren. Bokstavligen. Missade den i mörkret. Va på toa. Kan inte sova pga mensvärk. Skulle leta tabletter igen..
gick tillbaka t sängen. Missade öppningen, gick rätt in i kanten på dörren med huvudet före. Har sån jävla stor bula i pannan redan. Näsan, käken..
Så nu ligger jag i sängen, varm vetekudde på magen med bulor i halva ansiktet.
Förbannad. O så skrattar jag!
 
Suttit uppe och tagit ett par ostmackor, lite vin och tittar på en underlig brittisk(;) @Mineur ) komedi, när lille Skrutt tyckte det var en god idé att lägga en stor korv i en låda och storasyster Skrutt tyckte det var en god idé att uppsöka nästa låda. Nu har vi gått och lagt oss igen och hoppas på att somna snart. I morgon ska jag snacka solceller och försöka hitta lite ork att gå över tomten några timmar med röjsågen och såga upp lite spillvirke till ved. 🙄
 
Alltså… gick in i dörren. Bokstavligen. Missade den i mörkret. Va på toa. Kan inte sova pga mensvärk. Skulle leta tabletter igen..
gick tillbaka t sängen. Missade öppningen, gick rätt in i kanten på dörren med huvudet före. Har sån jävla stor bula i pannan redan. Näsan, käken..
Så nu ligger jag i sängen, varm vetekudde på magen med bulor i halva ansiktet.
Förbannad. O så skrattar jag!

:heart Sorry for att jag skrattade ... men bilden du malade upp sag sa valdigt rolig ut :laugh:
 
Morgonrasten avklarad :up:

20230907_085220.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp