Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har satt upp min android tv box ovanpå tv bänken. Katten har hittat sin nya favoritplats och sitter och tuggar på hdmi kabeln. Hittade en sprayflaska bite off och sprejade. Tio minuter senare hör jag, smask, smask, smask :meh: så gav upp och lindade in allt i folie.

Det ser ut hemma som jag är en konspirationsgalning med bokstavlig foliemani. Allting är inlindat i folie. Det finns folie uppklistrat på väggarna (inte särskilt smakfullt) lite här och där. Tjocka korvar med folie ligger och skräpar eller är undanknuffat under soffan och sängen.

Det enda som faktiskt fungerar (förutom folie) är när jag en tid fick alimazine utskrivet för sömnstörningar. De var droppar och det äckligaste jag behövt stoppa i mig. Tom katten tyckte det var vidrigt. Men lite svårt att övertyga först vården och sedan apoteket att jo, jag behöver en liter alimazine för min katt.
 
Det enda som faktiskt fungerar (förutom folie) är när jag en tid fick alimazine utskrivet för sömnstörningar. De var droppar och det äckligaste jag behövt stoppa i mig. Tom katten tyckte det var vidrigt. Men lite svårt att övertyga först vården och sedan apoteket att jo, jag behöver en liter alimazine för min katt.

När jag låg inlagd på psykiatrisk avdelning och hade Alimemazin så fick jag det i medicinkopp utspätt med vatten för att lindra smaken. Eftersom jag brukade droppa direkt från pipetten på tungan hemma så tyckte jag att en större mängd innebar onödigt lidande och bad om att bara få dropparna. "Du är hardcore!" Tyckte sköterskan. :D
 
När jag låg inlagd på psykiatrisk avdelning och hade Alimemazin så fick jag det i medicinkopp utspätt med vatten för att lindra smaken. Eftersom jag brukade droppa direkt från pipetten på tungan hemma så tyckte jag att en större mängd innebar onödigt lidande och bad om att bara få dropparna. "Du är hardcore!" Tyckte sköterskan. :D
Direkt på tungan var verkligen hardcore!
Jag brukar späda ut med mycket vatten. 😅
 
Iofs så är det väl 5-6 droppar som jag försöker stoppa in längst i munnen och svälja. Och sedan direkt min stora PET flaska med kallt vatten. Har aldrig tänkt på att jag skulle kunna späda ut det med vatten, eller att det är meningen?
Tror det är meningen. Jag brukar ta ett halvt glas vatten och droppa i mina 2 ml och dricka det. Sedan dricker jag ett halvt glas vatten till.
 
När svartrockarkollegan på 55 bast som överlevt hela två krig, ärrad, iförd hela sin svartrockar-outfit stoppar en i korridoren.
Han föser mig mot ett rum "Nej, fan jävla skit fuck me... kom. Kom! Jag hjälper dig."
Jag hänger med in. Han förklarar "Den är sned fan, det kan blir fördjävla pinsamt eller så..."

Han signalerar att jag ska sätta mig. Jag fattar noll. Han rättar väldigt varsamt och fint till min sjal som jag har för biopsiärret.
Han, triumferande: "Erreh!?" (det verkar betyda både va? är det? coolt! och sådär ja!, lite beroende på) sedan: "jag menar inte det är dåligt, men om det blir pinsamt för dig du vet? Du får duscha bort blod när? Hur mår du fan jävla skit?"

Alltså... så gullig :love: och tur att han märkte annars hade andra kollegan svimmat :angel:

I kväll får jag duscha. Ska bli vansinnigt skönt att få bort skiten i hårbotten!:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 695
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 882
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp