Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle ha möte med sonens skola idag 9.30. Lämnar honom 8.10 och tänkte att ”jag slår ihjäl en stund med en promenad runt elljusspåret”. Sagt och gjort, jag åkte dit, parkerade och knallade iväg typ 8.20. Aldrig varit där tidigare men det var liksom mysig skog.
Går och lyssnar på musik och hittar svamp (som jag får plocka i kepsen eftersom jag inte har något annat med mig, jäkla n00b.).
9.03 kommer har plötsligt ut vid en bygdegård och blir helt förvirrad, liksom vart tog spåret vägen? 🤔
Hittar en liten tant och frågar henne.
”Ja det tar slut här.”
”Här? Tar det slut här?!”
” Ja du får antingen gå asfalten runt eller samma väg tillbaka.”
”Men det är ju skitlångt?” (Vräker jag ur mig, precis som att hon kan göra något åt det. 🙈)
”Jo men du har ju något att se fram emot.” Svarar hon käckt och nickar mot min keps med svamp.

Det blev som sjuuukt bråttom att ta mig de ca 3km tillbaka till bilen och sedan köra till skolan.
Höll på att börja grina av ren ångest över att komma försent, men så for fan i mig. Så det blev att powerwalka och springa tillbaka till bilen och jag sladdade in på parkeringen vid skolan 9.29. 😂
Tomatnylle och svettig som jag vet inte vad, men skolans personal tyckte att det var kul iaf. 🙈😂

(MEN! Vem F*N bygger ett elljusspår som inte kommer tillbaka till samma punkt?! Och VARFÖR står inte det vid spåret?! Orimligt provocerad. ☹️)
 
Skulle ha möte med sonens skola idag 9.30. Lämnar honom 8.10 och tänkte att ”jag slår ihjäl en stund med en promenad runt elljusspåret”. Sagt och gjort, jag åkte dit, parkerade och knallade iväg typ 8.20. Aldrig varit där tidigare men det var liksom mysig skog.
Går och lyssnar på musik och hittar svamp (som jag får plocka i kepsen eftersom jag inte har något annat med mig, jäkla n00b.).
9.03 kommer har plötsligt ut vid en bygdegård och blir helt förvirrad, liksom vart tog spåret vägen? 🤔
Hittar en liten tant och frågar henne.
”Ja det tar slut här.”
”Här? Tar det slut här?!”
” Ja du får antingen gå asfalten runt eller samma väg tillbaka.”
”Men det är ju skitlångt?” (Vräker jag ur mig, precis som att hon kan göra något åt det. 🙈)
”Jo men du har ju något att se fram emot.” Svarar hon käckt och nickar mot min keps med svamp.

Det blev som sjuuukt bråttom att ta mig de ca 3km tillbaka till bilen och sedan köra till skolan.
Höll på att börja grina av ren ångest över att komma försent, men så for fan i mig. Så det blev att powerwalka och springa tillbaka till bilen och jag sladdade in på parkeringen vid skolan 9.29. 😂
Tomatnylle och svettig som jag vet inte vad, men skolans personal tyckte att det var kul iaf. 🙈😂

(MEN! Vem F*N bygger ett elljusspår som inte kommer tillbaka till samma punkt?! Och VARFÖR står inte det vid spåret?! Orimligt provocerad. ☹️)

O_o Är det liksom inte själva poängen med ett elljusspår att det går runt i en slinga?! :nailbiting:
 
Nu börjar jag tappa fokus. Har fått mycket jobb gjort idag så borde väl egentligen stänga ner. Har iallafall hittat en ny ljudbok då jag lyssnade klart på den förra förut. Är väl lika bra att stänga av datorn, mata hundar, ta disken och fixa middag. Blir ridskolan med ungarna sen :)
 
Har bäddat ner mig i sängen och försöker hämta mig efter dagens psykologbesök. Idag var det väldigt jobbigt och jag grät i typ en timme efter att jag kommit hem. Kan egentligen inte riktigt förklara varför, men det rörde väl upp en massa skit i mig antar jag. Försöker att inte vara för analyserande och hård mot mig själv utan acceptera att det tydligen är något som behöver komma ut, att det är nyttigt att gråta, osv... Har sjukanmält mig nu i eftermiddag och ska fokusera på att ta hand om mig på olika sätt så blir det nya tag imorgon. Maken är bortrest vilket är både bra och dåligt, lite skönt att bara behöva tänka på mig själv men samtidigt vore det väldigt skönt att krypa upp i hans famn och andas lite. Ja ja, jag får nöja mig med att han stöttar via telefon tillsvidare!
 
Hemma efter ett besök på Stadsmuseet. Har inte varit där sedan yngre stenåldern på någon påtvingad klassutflykt. Var där med några språksvaga deltagare och hjälp vad fint det är! Så fantastiskt och gå runt och se hur Stockholm (jag envisas med att säga Sverige, eftersom Stockholm är Sverige ehum) utvecklades från den lilla ensamma holmen - som de av någon anledning använt Barnen Hedenhös för att illustrera när människan först bosatte sig på den första holmen. Genom historien och fram till idag. Det är bra för människor från andra delar av världen att se att Sverige (ursäkta Stockholm) inte alltid var samma moderna välbärgade land/stad. Det är nyttigt att påminnas om hur bra vi faktiskt har det här och nu.

Om ni inte redan läst Mina Drömmars Stad sviten av Fogelström så kan jag varmt rekommendera den.
 
Hemma efter ett besök på Stadsmuseet. Har inte varit där sedan yngre stenåldern på någon påtvingad klassutflykt. Var där med några språksvaga deltagare och hjälp vad fint det är! Så fantastiskt och gå runt och se hur Stockholm (jag envisas med att säga Sverige, eftersom Stockholm är Sverige ehum) utvecklades från den lilla ensamma holmen - som de av någon anledning använt Barnen Hedenhös för att illustrera när människan först bosatte sig på den första holmen. Genom historien och fram till idag. Det är bra för människor från andra delar av världen att se att Sverige (ursäkta Stockholm) inte alltid var samma moderna välbärgade land/stad. Det är nyttigt att påminnas om hur bra vi faktiskt har det här och nu.

Om ni inte redan läst Mina Drömmars Stad sviten av Fogelström så kan jag varmt rekommendera den.

... glöm bara inte bort att ett (numera) hål i marken i Falun finansierade Stockholm och gjorde Sverige till en stormakt :angel:
 
Min skottkärra håller på att ge upp :(
Köpte den i och för sig 2005
Men underredet och hjulet är ok så det borde gå att byta bara själva vad heter det korg binge det man skottar i :confused:
 
Min skottkärra håller på att ge upp :(
Köpte den i och för sig 2005
Men underredet och hjulet är ok så det borde gå att byta bara själva vad heter det korg binge det man skottar i :confused:
Det brukar finnas att köpa lösa. :idea:

Själv har jag varit och handlat lite åt mig och grannen som varit dålig över en vecka nu. Som tack gick vi ut ovanför huset och till skogsbrynet där han visade mig var det växte jättestora kantareller! 😳 Plockade de största, modell handflata, och lät de mindre stå kvar innan jag flydde myggen och gick hem.
 
har nu blivit röd och blå på bulorna :D
1694101906830.png


Får blåmärken att försvinna snabbare. :up:
 
Stressat runt på jobbet idag. Joggade ett par km när jag kom hem. Nu dricker jag en mycket god kopp kaffe. Snart krypa ner i sängen och umgås med Washington Poe.
Gruvar mig mkt för skogsutflykten i morgon…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 689
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 878
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp