Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle ha möte med sonens skola idag 9.30. Lämnar honom 8.10 och tänkte att ”jag slår ihjäl en stund med en promenad runt elljusspåret”. Sagt och gjort, jag åkte dit, parkerade och knallade iväg typ 8.20. Aldrig varit där tidigare men det var liksom mysig skog.
Går och lyssnar på musik och hittar svamp (som jag får plocka i kepsen eftersom jag inte har något annat med mig, jäkla n00b.).
9.03 kommer har plötsligt ut vid en bygdegård och blir helt förvirrad, liksom vart tog spåret vägen?
Hittar en liten tant och frågar henne.
”Ja det tar slut här.”
”Här? Tar det slut här?!”
” Ja du får antingen gå asfalten runt eller samma väg tillbaka.”
”Men det är ju skitlångt?” (Vräker jag ur mig, precis som att hon kan göra något åt det. )
”Jo men du har ju något att se fram emot.” Svarar hon käckt och nickar mot min keps med svamp.
Det blev som sjuuukt bråttom att ta mig de ca 3km tillbaka till bilen och sedan köra till skolan.
Höll på att börja grina av ren ångest över att komma försent, men så for fan i mig. Så det blev att powerwalka och springa tillbaka till bilen och jag sladdade in på parkeringen vid skolan 9.29.
Tomatnylle och svettig som jag vet inte vad, men skolans personal tyckte att det var kul iaf.
(MEN! Vem F*N bygger ett elljusspår som inte kommer tillbaka till samma punkt?! Och VARFÖR står inte det vid spåret?! Orimligt provocerad. )
Det trodde jag också! (skönt att jag inte är ensam om den uppfattningen )Är det liksom inte själva poängen med ett elljusspår att det går runt i en slinga?!
Precis! Och brukar de inte kallas "slingan" av den anledningen?Är det liksom inte själva poängen med ett elljusspår att det går runt i en slinga?!
Hemma efter ett besök på Stadsmuseet. Har inte varit där sedan yngre stenåldern på någon påtvingad klassutflykt. Var där med några språksvaga deltagare och hjälp vad fint det är! Så fantastiskt och gå runt och se hur Stockholm (jag envisas med att säga Sverige, eftersom Stockholm är Sverige ehum) utvecklades från den lilla ensamma holmen - som de av någon anledning använt Barnen Hedenhös för att illustrera när människan först bosatte sig på den första holmen. Genom historien och fram till idag. Det är bra för människor från andra delar av världen att se att Sverige (ursäkta Stockholm) inte alltid var samma moderna välbärgade land/stad. Det är nyttigt att påminnas om hur bra vi faktiskt har det här och nu.
Om ni inte redan läst Mina Drömmars Stad sviten av Fogelström så kan jag varmt rekommendera den.
... glöm bara inte bort att ett (numera) hål i marken i Falun finansierade Stockholm och gjorde Sverige till en stormakt
Jag tycker den var rena drömmen när jag gjorde en mammografi på Karolinska tidigare i år, men minns med fasa hur jag blev misshandlad i en äldre modell för några år sedan.Mammografimaskinen! Jvlar va ont den gör.
Känns skönt att ha buke i ryggen i detta!Precis! Och brukar de inte kallas "slingan" av den anledningen?
Vi är på din sida @Nixehen ! Stäm dem! Begär pengarna tillbaka!
Det här var en ny maskin…sen ngn månad…Jag tycker den var rena drömmen när jag gjorde en mammografi på Karolinska tidigare i år, men minns med fasa hur jag blev misshandlad i en äldre modell för några år sedan.
Det brukar finnas att köpa lösa.Min skottkärra håller på att ge upp
Köpte den i och för sig 2005
Men underredet och hjulet är ok så det borde gå att byta bara själva vad heter det korg binge det man skottar i
har nu blivit röd och blå på bulorna
Jag tycker den var rena drömmen när jag gjorde en mammografi på Karolinska tidigare i år, men minns med fasa hur jag blev misshandlad i en äldre modell för några år sedan.