Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har aldrig någonsin blivit så myggbetten som idag - inte ens en mulen och fuktig julidag vid parkeringen vid Sitoälvsbron. Stora vidriga aggressiva mygg som bara ville ha blod. Jag skulle plocka svamp med hundarna på väg hem från jobbet dag och glömde myggmedel. Jag hade sådan klåda på vägen hem att jag inte ens kunde förnämlig att stanna på hemvägen när jag åkte förbi en samling fina jätteröksvampar.
 
Jag har aldrig någonsin blivit så myggbetten som idag - inte ens en mulen och fuktig julidag vid parkeringen vid Sitoälvsbron. Stora vidriga aggressiva mygg som bara ville ha blod. Jag skulle plocka svamp med hundarna på väg hem från jobbet dag och glömde myggmedel. Jag hade sådan klåda på vägen hem att jag inte ens kunde förnämlig att stanna på hemvägen när jag åkte förbi en samling fina jätteröksvampar.
Vi har också jordens invasion. Men de här är jättesmå och aggressiva som satan. De lyckas ta sig in genom myggnät. Så jag har knappt vågat ha öppet efter att ha haft 40 st myggbett bara på benen som kliar satan. Jag brukar kunna låta bli att klia. Men jag kunde inte ens sova normalt för att det kliade så extremt av de här.
Jag var i grannbyn och satt och väntade i entrén till vårdcentralen. Det var fullt med såna mygg inne där. Samma i entrén till apoteket där jag också satt och väntade.
Sambon letade uppsån där maskin som får bort mygg och tejpade fast den på gräsklipparen i går när han skulle klippa gräs. Och han är INTE känslig för mygg. Han kom in sen och behövde en kniv iom att han satt fast den så hårt. :laugh:
 
Jag har överlevt tandläkaren idag och är helt jäkla dränerad på all energi. Fick något stress-meltdown i går och fräste på sambon och fick be om ursäkt. Och höll på att börja grina av trötthet. Lite samma idag. Så jag tänker inte göra ett skit nu. Tur att jag lagade ett berg mat igår och bara kan värma åt oss. 😍
Sambon skickade filmer på hur det går med renoveringen av huset. Våra två bästa bygghjälpar har fått annat akut att göra. Så han gnetar på själv nu, stackarn. Men vad fint de har gjort! 😍
Och så skickade han en film med utsikt. Börjar med sjöutsikt åt ena hållet, och ett fint stall, sen kommer hästmammor med små söta föl, sen nästa stall och sen sjöutsikt igen. Åååååh! Jag vill vara färdigflytttad där nu! ❤️
 
Har duschat ur blodet ur hårbotten, det såg lite ut som att jag hade rostat :p det tog nästan 2 timmar.

Skönt men är nu urdeppig. Håret är extremt känsligt för mig och det känns som att jag förutom att jag varit röd i mittbenan i ett halvår även har tappat hår där. Och nu är det dessutom liksom skändat med ett jättefult sår.
För första gången i mitt liv känner jag mig ful. Jätteful. Och jag vet inte alls hur jag ska hantera det.

Borde äta något men kan inte ta mig upp ur soffan just nu.
 
Aaaaaaj som fan vad jag är ilsket röd och det svider i armhålorna, särskilt det högra. Mitt sinne tycker eg det är för sent med sån här sommarvärme men ändå skönt efter ruggig sommar till större del. Min kropp håller inte med och tycker det är en skitvärme eftersom problemet uppstod när värmen kom tillbaka. För mig funkar inte övervikt och värme. Dålig kombination helt klart.

For spontant med sambon in till stan ikväll i ett par ärenden och står just nu vid driven på MAX och väntar på mat att ta hem; ska testa en saladsbowl och premiumsmoothie till middag 😋.
 
Senast ändrad:
Efter att ha ätit goda omeletter på hotellfrukosten i somras, så har jag börjat experimentera mer seriöst själv. Konceptet är ju briljant för att få bra mat på kort tid. Förra veckans försök såg snygg ut men smakade sådär pga överstekta ägg. Dagens försök smakade bättre men föll isär fullständigt vid servering. Att något så simpelt kan vara så svårt att bemästra!
 
Lyssnar på Zizek - alltid spännande!

Djuren chillar. Skönhetsmissen for en hetsrunda och snattrade i alla rum nyss men nu har även hon slocknat i bokhyllan med Brunett-kissen. Gangstrarna ligger i soffan.

 
Min panna är så bubblig! Men det röda verkar snart vara borta!
IMG_2113.jpeg
 
Helt slut I huvudet efter en lång dag. Åkte direkt från jobbet till andra sidan stan för ett ärende och hamnade i en bilkö i 45 minuter. Jättekul. Jag som älskar bilköer, speciellt när jag är trött och hungrig.
Köpte iaf med mig thaimat hem (tofu! Mmmm!) för att jag var för trött för att handla och laga mat.

Men imorgon är det fredag!
Tyngsta dagen på jobbet, men efter den är det iaf helg igen.
 
Alltså, jag måste verkligen göra något åt mitt hår :rofl:
Igår var jag och partnern ute på promenad i skogen. Han hade med sig kameran och fotograferade massor. På alla bilder där man ser mig så kan jag bara tänka "Fyfan så mitt hår ser ut!". Det ser ok ut i en vinkel. Ur alla andra vinklar är det katastrof. Så eh. Ja. Jag måste hitta på något. Funderar på att raka på sidorna. Alltså, värre blir det inte så...
 
Hade mer eller mindre gett upp att hitta ett par vanliga svarta vardagsstövlar. Snordyra och inget har varit bekväma eller suttit bra. Till slut på vinst och förlust och eftersom jag ändå skulle lägga en beställning så köpte jag ett bar stövlar på bonprix som faktiskt passar hyfsat! Otroligt. Jag köper aldrig skor på nätet och hade inga stora förhoppningar, men yay. Bonprix är bra för de där vardagsbasplaggen. Storpack underkläder och strumpor har inhandlats.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 689
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 878
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp