Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Plockat lite blåbär 🫐
IMG_4107.jpeg
 
Var du tvungen att ta semester? Själv valde jag att ta extrapass under sommaren så att andra kan få semester, och så har jag kvar semesterdagar till när något roligt dyker upp :p

Så hade jag velat göra.. Vi hade tänkt ta nån vecka helt ledigt och så en dag i veckan (så att vi jobbat fyra dagar i veckan typ hela sommaren). Just för att inte "bränna" alla dagar på sommaren, vårt semesterår räknas april-mars så det är ju långt kvar tills det kommer nya dagar nu. Men i år blev det beordrat (nåväl, det är förhandlat med facket..) industrisemester :( . Det passar mig inte alls, det är ju samtidigt som halva Sverige vill ha semester, och en hel del ställen har semesterstängt. Jag hade en hel del grejer som jag hoppats kunna göra i år, som skulle krävt lite ledigt från jobbet (vilket sällan är ett problem att få) eftersom jag jobbar mån-fre.. som jag kanske får skjuta på nu..

Gnäll gnäll gnäll.. Jodå, jag är faktiskt glad att jag har ett jobb osv osv. På riktigt. Jag blir bara frustrerad.
 
Jodå, det går bättre. Nu när jag har stödstrumpa på har svullnaden gått ner rejält. Och när den gick ner slutade det blöda. Men så fort jag tar av strumpan svullnar det igen.
Jag har inte ont längre i varje fall.
Se där. Stödstrumpa på!

Jag sov t.o.m. med mina under en tid.
Det är bra med kompression, för har du väl tänjt ut vävnaden så har den lättare att svullna igen.

/ödempatient
 
Se där. Stödstrumpa på!

Jag sov t.o.m. med mina under en tid.
Det är bra med kompression, för har du väl tänjt ut vävnaden så har den lättare att svullna igen.

/ödempatient
Ortopeden sa nej efter operationen, tanken är ju att det ska bli mer plats. Men nu svullnade det så mycket att det fick motsatt effekt..
Fick en ny strumpa idag, en lite tunnare. Nackdelen med att den drar åt sig päls.
 
Var du tvungen att ta semester? Själv valde jag att ta extrapass under sommaren så att andra kan få semester, och så har jag kvar semesterdagar till när något roligt dyker upp :p

Min partner tycker att semester är behövligt :meh: Han har dock fyra, eventuellt fem veckor, och jag har tre.
Hade hoppats resa bort men 40-45 grader vid Medelhavet är inte aktuellt. Kikade lite på Bulgarien men 28' och uppåt är jag inte så sugen på för medelbra hotell :cautious:
Jag har dock semester kvar samt har varit ledig en vecka över nyår, två veckor i maj och har sökt en vecka mellan jul och nyår. Resor bokade på alla ;)
Har iaf lyft frågan med min chef om jag kan stryka åtminstone del av semestern. Han tyckte väl att häktet kan behöva vila från mig men ändå :rofl:
 
Min partner tycker att semester är behövligt :meh: Han har dock fyra, eventuellt fem veckor, och jag har tre.
Hade hoppats resa bort men 40-45 grader vid Medelhavet är inte aktuellt. Kikade lite på Bulgarien men 28' och uppåt är jag inte så sugen på för medelbra hotell :cautious:
Jag har dock semester kvar samt har varit ledig en vecka över nyår, två veckor i maj och har sökt en vecka mellan jul och nyår. Resor bokade på alla ;)
Har iaf lyft frågan med min chef om jag kan stryka åtminstone del av semestern. Han tyckte väl att häktet kan behöva vila från mig men ändå :rofl:
Jag älskar all ledig tid. Har ett jobb jag inte vill byta bort men ledigt är alltid härligast.
 
Har jobbat, gått en kortis med hunden och äter nu en matlåda med korvstroganoff och för lite ris. Men orkar inte koka mer så bara att skyffla in och se nöjd ut. Jag äter bara för att jag måste.

Är helt slut i dag, huvudvärk och extrem trötthet trots flera timmars sömn i natt med hjälp av sömntablett. Så fort jag ätit upp ska jag faktiskt vila.

I morgon ska jag lämna in ett paket till postnord som ska till min syster, sedan handla lite mat och hämta ut medicin (när man längtar efter illamåendetabletterna var det dags för länge sedan att hämta ut dem...). Har velat baka något ett par dagar, men inte kunnat, knappt haft mjöl ju... det har jag visst haft, ett helt oöppnat paket såg jag i dag. Jag VISSTE det, men hjärnan har inte riktigt varit på plats så jag har inte kollat där jag ställt de förpackningarna. Glad överraskning i alla fall! :D

Får se vad jag ska göra för mat i helgen så jag planerar vad jag ska köpa. Har ju en hel del kött osv i frysen redan så får se vad som behövs. Vad i all sin dar är jag sugen på??!! Stekt panerad fläsk är min första tanke! Men inte som matlåda dock.
 
Snyft, det fanns ingen knipplök på Hemköp. Jag har varit runt i varenda affär på jakt efter det, ICA, Willys, Lidl, Hemköp och ingen har knipplök! Det måste ha blivit seriös missväxt i år. Ångrar att jag inte köpte mer förra veckan när de hade. Den röda knipplöken som det är absolut bästa kom aldrig till affärerna i år. Det får bli röd lök vilket är ok men inte lika gott.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp