Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag ätit matlåda igen, ratatouille och saffransris. Tror jag har 4 lådor kvar så det börjar bli tomt i matlådelådan i frysen nu! Inser också att i morgon när jag handlar ska jag köpa någon godis, jag är så gräsligt sugen!

Är helt slut och vill gå och sova, men vet inte om jag ska göra det i väntan på kvällsrundan med hunden eller titta på The Walking dead, gå ut med hunden och sedan sova.
 
Nu har jag agnat ungefar 15 minuter pa att forsoka ta reda pa vad "Rhode Island dressing" ar. :confused: Det tog ett tag innan jag insag att det ar en Svensk invention som inte alls har nagot att gora med Staten Rhode Island. Den som kallas for "USA's arm pit" :angel:

Nu har jag aldrig varit dar och kan darfor inte verifiera att Staten i fraga ar som en armhala, men minns att de fortfarande inte hade foto pa korkorten pa -90 talet. Lika chockande for mig i kon som for tjanstekvinnan i luckan.

Min stora fraga ar varfor heter den Rhode Island? Det verkar som om ingen kan svara pa den fragan (Yes, fler an jag har stallt den fragan) men tydligen ar den mycket lik "Thousand Island Dressing" ... i alla fall om man ska tro de flesta recept jag sett.

Nu ar fragan, finns det Thousand Island dressing i Sverige?
Thousand Island dressing finns också och den är mycket godare än Rhode Island dressing (som smakar ketchupsmaksatt majonnäs :yuck:).
 
Thousand Island dressing finns också och den är mycket godare än Rhode Island dressing (som smakar ketchupsmaksatt majonnäs :yuck:).
Smakar ungefär som förväntat tänker jag. Men jag gillar det i liten mängd till räksallad (dvs räkor i en sallad) å andra sidan. Halva receptet nedan räcker till 8 sallader..
  • 1 dl majonnäs
  • 1 dl grädde, vispad
  • 1 dl chilisås
  • 1 msk cognac
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 905
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp