Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pustar ut i soffan efter en galet intensiv dag. Jag visste att jag förmodligen hade varit lite överambitiös i mitt planerande och det var jobbigt, men det gick! Och även om jag är trött är det väldigt tillfredställande att ha rott det i hamn :) Pulsklockan har reggat drygt 18 000 steg, i vanliga fall har jag lite svårt att nå över 8 000 :laugh: Nu funderar jag mest på om jag ska ta en tugga choklad eller två och slösurfa en stund, eller bara gå och lägga mig trots att det fortfarande är ganska tidigt. Lutar åt det sistnämnda så är jag lite extra pigg och fräsch imorgon när det bär av för årets Sverigesemester :love:
 
Vad gör vi? Del nånting nånting.
Ligger i sängen och känner mig konstig. Är det verkligen meningen att man måste sova nu?
Fredag och allt är tyst och stilla. Öppnade posten ganska nyligen. Ska INTE öppna dem innan läggdags! Att jag aldrig lär mig :mad:
Sån onödig triggers att bli irriterad och hjärnan sätter igång.
Jag vill inte sova. Jag vill ut och dansa och leva loppan! Ut i den svenska sommarnatten. Leva!
 
Hade små leveranser ut till butikerna ensam för första gången idag men proceduren med rutinerna är ju densamma oavsett leveransens mängd och det gick galant 🤩✌️. Kändes ännu mera toppen efter massa beröm för min riktigt fina körning och mitt engagemang för arbetet 😍. Nu har jag efter lång men bekväm (övre våningen I eget bekvämt säte, klart värt den extra kostnaden 👌) resa landat i Bohuslän och dags för ledig helg på västkusten med älsklingen 😍❤️.
 
Slappnade av på bussen ner och var sååååå trött men efter att ha kommit fram var det gott och välbehövligt med lite middag och fortsatte ut direkt och följde med och hämtade ensilagebalar: skönt med rörelse och frisk luft 😊. Hälsade i vanlig ordning på de söta kalvarna som låg lugnt i sina kalvhus varav ett par av dem var nyfikna och hälsade 😍. Sen hälsade jag såklart på hästarna med; den äldsta som funnits alla de nu 11 somrar jag varit här kom fram och hälsade först av dem som han brukar 🥰. Nu blir det skönt med en dusch efter först ett jobbpass och så lång bussresa och mysigt att krypa ner bredvid älsklingen igen ❤.
 
Tände i pannan igår. Huset var rått och fuktigt även om temperaturen var ok.
Var så trevligt att vakna i torra sängkläder och ljumma, torra golv. För att inte tala om att klä på sig torra kläder.

Det är trist med all fukt. Regnet är behövligt, det är fortfarande torrt i alla diken och vallarnas återväxt är klen. Men varje dag, det är väl lite överdrivet?
 
Utfodrat fyrbeningarna och gett kattskrutten morgonmedicinen. Ska hämta ut ny till honom och varulven senare idag. Gått och lagt mig igen. Skönt med semester även om jag ställde larmet i morse för att vända rätt på dygnet efter nattskiften. Håller med @tanten att det är väl kallt. Vaknade några timmar inatt och det var 11 grader ute! 😳
 
Ligger i sängen och konstaterar att jag nog borde göra mig i ordning för att gå till jobbet. Planen är en långpromenad innan så att jag kan ägna kvällen åt att umgås med partnern. Samtidigt kan jag inte gå allt för långt pga dum fot. Börjar kl 11 så jag har tid på mig än så länge iaf. Ser fram emot att gå och pilla med akvarium idag igen om det blir lite lugnt mellan kundruscherna. Igår gjorde jag nästan inget annat under hela arbetspasset :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 908
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp