Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Damsugat pga regnskuren o sen försökt klippa vidare, problemet är att det är högt o tjockt så man får köra i en takt som tom en snigel kör om en, funderar allvarligt på att ringa bondevännen.

Detta är lårhögt och japp jag har kört som ett fyllo då klipparen inte precis vänder på en 5öring o jag är lat med att backa osv + att vissa områden har varit lättare att ta sig igenom.
20230721_201242.jpg
 
Hängt ut handdukar på strecket och kört igång en maskin gardiner.
De torkar ju inte ikväll, men morgonsolen lär torka dem kvickt :up:

Kör "vanlig tvätt" och dessutom snabbtvättar jag upp sånt som bara legat nu en period och som ska packas undan tills vidare.
Känns bättre att det är nytvättat och fräscht när det packas undan helt enkelt
 
Damsugat pga regnskuren o sen försökt klippa vidare, problemet är att det är högt o tjockt så man får köra i en takt som tom en snigel kör om en, funderar allvarligt på att ringa bondevännen.

Detta är lårhögt och japp jag har kört som ett fyllo då klipparen inte precis vänder på en 5öring o jag är lat med att backa osv + att vissa områden har varit lättare att ta sig igenom.Visa bifogad fil 124109
Vår luftvärmepump installatör häromdagen har stuga vid kalfjället 80 mil bort. När han kom dit på sin 14 dagars semester. Så var gräset typ metern högt. Han hade haft uppsamlare på kom typ metern innan tömning.
 
Damsugat pga regnskuren o sen försökt klippa vidare, problemet är att det är högt o tjockt så man får köra i en takt som tom en snigel kör om en, funderar allvarligt på att ringa bondevännen.

Detta är lårhögt och japp jag har kört som ett fyllo då klipparen inte precis vänder på en 5öring o jag är lat med att backa osv + att vissa områden har varit lättare att ta sig igenom.Visa bifogad fil 124109
Måste du klippa då? Kan du inte ha blomsteräng där?
🐝
🦋🐞
 
Tog och bokade en biljett till konserten för Börje Salming i november. Är i Gavlerinken, så nu har jag även bokat ett hotellrum
Så det blir en liten semester i höst
Ska lämna in ansökan om ledigt den helgen, men det borde inte bli några problem så här långt innan
 
En vän frågade precis om jag och partner vill med på någon typ av festlighet i samband med Pridefestivalen, och jag insåg att det ju är snart! Som tur är har jag faktiskt ledigt då, så jag ska ladda för att gå prideparaden med kameran och försöka hitta någon lämplig klädsel för det hela också. Har ju sett att tex RFSL haft tröjor med texten "Marching for those who can't" och funderar på att göra någon egen variant av det till mig. Partnern, han hade inget emot att vännen klär upp honom i lång glitterklänning och full drag-utstyrsel när vi ska iväg tillsammans sedan, så det kan nog bli en riktigt kul dag!

Men ja. Det är ju en viktig grej också, det här med Pridefestivalen och paraden, så jag ska tveklöst försöka göra det bästa av allt sådant nu, om inte annat dra upp det för diskussion med alla trångsynta dårar jag möter ute i olika situationer...
 
Jag ska på semester!!! En vän i närheten åker bort en vecka och jag och Cleo katt ska kampera i hennes hus vid sjön med ljuvlig trädgård. Ser fram emot miljöombytet och hoppas det blir mysigt och bra.
Korrektion: Cleo katt skulle VERKLIGEN inte åka på semester. Mamma kattvaktar, som den guldklimp hon är.

Jag tycker så mycket om den här utsikten! (Nej, ingen aning vad fyrkanten ska bli.)

EE6EE6C7-D7F2-40FD-B8CC-7F43355D3217.jpeg
 
Ska inventera kyl och frys och sedan kravla till kojs. Blir en tidig kväll igen, har gäspat konstant i dag så det är väl ett tecken på att kroppen vill sova ut och ha sovmorgon!

SÅ himla mycket att lära på jobbet, inte konstigt att hjärnan känns sliten och värker heller. All information har samlats lite inne i skallen och väntar på att sorteras i någon form av klarhet, längtar tills jag når den biten! Det är så komiskt egentligen att jag i höstas lärde upp två nya kollegor samt en Lia-student och förra våren lärde upp en ny kollega samt en Lia-student, och själv nu är alldeles lost på jobbet! Det känns så märkligt-från att ha varit "expert" till total nybörjare! Kul och intressant med alla nya erfarenheter jag ju får nu, samtidigt som lite obehagligt, perfektionist i mitt arbete som jag är, avskyr att göra fel osv.
Jobbigaste och svåraste biten är nog kodningen-åtgärds- och diagnoskoder hit och dit osv. Det är svårgreppbart eftersom man använder det på ett helt annat sätt än på VC... Skam den som ger sig :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 908
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp