Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Räntorna har verkligen stigit fort det senaste året! Har högre ränta på bolånet nu, än vad jag hade på bilen för ett år sedan :( Så är glad att jag hade ekonomisk möjlighet att betala av det som var kvar av billånet i vintras

Ja galet fort, det kommer kännas för många som är "överbelånade" eller tajt ekonomi.
 
Vissa av mina kollegor har en intressant inställning till arbetstid. Alternativt har de den där formen av magisk flextid som alltid finns att ta av men aldrig jobbas in. Ja, jag är sur nu men hallå i lådan, det är fredag!
Den där magin som ger löneavdrag och allvarliga samtal med chefen? Att inte närvara enligt avtal är uppsägningsgrundande och tas på stort allvar i många verksamheter.
 
Mått kasst inatt och imorse, så hemma från jobbet. Jag hatar att panikångest förstör för mig.
Men jag accepterar det och försöker vila och återhämta mig idag.

För imorgon vill jag må bättre, då ska jag göra en roadtrip med bilen till tjejen jag träffar. Vi ska åka runt endel kring hennes stad och sedan avsluta kvällen med opera. Blir en mysig helg, så tänker vila mig i form idag.
 
27 grader :eek: det var ett tag sedan vi i söder hade...
Ja, verkligen. Här ligger temperaturerna som högst på sisådär 18-19 grader, och blir bra mycket kyligare när det regnar...
Samma häromkring, och regnar gör det i princip varje dag..
Det är Sundsvall som gäller :cool: dock är det i solen, i skuggen är det bara 20-22. Och det är extremt varierande.... igår var det strålande fint vid 6-7, världens ösregn och lite åska vid 12-13, fint men lite molnigt vid 15, lokalt blandad regn/hagelskur vid 16, sen fint på kvällen... jag har börjat använda regnradar innan jag går ut till odlingslotten :D
 
Dricker kaffe och konstaterar att för första gången i sommar har jag kunnat sova med stängda fönster.
Så skönt så.
Att kunna sova med täcke igen är underbart.
Inte stängt fönster men tog en tunn filt inatt en stund. Nåja den hade jag bara över mig en halvtimme...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 899
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp