Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag hade lunginflammation var jag feberfri på fm och på em kunde det gå upp till 38.5 på en timme. Tydligen specifikt gör lunginflammation...
Japp feber kan pendla vid pneumoni- vilket den oftast gör- inte alltid. Min kollega som gick med det utan symtom var ju äldre då, fick höra att jag är för ung för att få det utan symtom 😄. En ännu yngre än mig på jobbet (handeln) hostade blod. Då sa jag till henne att det där är övertydligt symtom på pneumoni.
Brukar inte du vara lite hypokondrisk? ;)
Tyvärr ja, brås på mormor som var värre ❤. Men blev som sagt fundersam över hosta utan andra tydliga symtom på förkylning- har inte varit normalt för mig, därav jag reagerade lite. Har hostat som en jäkla idiot hela detta halvår. Nej jag hypokondrar inte över lungcancer, jag har jobbat med barn....
 
Nehej upp och äta frukost! Har en stor spinnande kisse bredvid mig i sängen som väckte mig när han mellanlandade på bröstkorgen i morse när sambon gick upp. Han är ju korsning bondkatt/maine coon/norsk skogkatt och 1 år så inte så liten, han inser inte att han är för stor för det där 😆.
 
Kul att komma till jobbet och direkt få massor med skäll av sin chef.

Undrar hur vanligt det är att chefer skäller på sina undersåtar? Står det med när man får sin chefsutbildning att det är toppen att varje gång man ska säga till en undersåte måste man attackera hen direkt och vara så aggressiv som möjligt? Gärna inför andra människor?
Dina berättelser från jobbet är som ett avsnitt ur The office. Helt surrealistiskt. Och visst är det ofta kul att läsa. Men allt för ofta bara ledsamt. Hur länge tänker du stå ut på den arbetsplatsen? Du vet att det finns andra ställen att jobba på? Arbetsplatser med rimlig arbetsbelastning och bra chefer.

Att bli utskälld av sin chef, inför andra, är något som man inte ska behöva stå ut med. Alls!
 
Min psykolog har pushat mig ett tag nu till att göra en polisanmälan om en stor grej som hände för mer än tre år sedan. Mest troligt blir ingen fälld, utan mer för min egen skull att skulden ska ligga där den hör hemma och jag ska kunna gå vidare.

Hörde av mig till min fina vän som fanns där efter det skedde och han kommer finnas där när jag anmäler också. Är så otroligt tacksam över att han finns i mitt liv. ❤️
 
Jo ja, så tänker jag också att man bör göra.
Tala om vad man vill prata om och boka in ett möte. Sätta sig och framföra vad problemet är, lyssna och försöka förstå den andre, diskutera, komma fram till något som förhoppningsvis känns bra för båda parter.

Men, jag är korkad undersåte som inte förstår hur svårt det är att vara chef :angel:
Emellanåt är det ganska svårt att vara chef, men det gör ju inte helt tokiga beteenden mer acceptabla. Blir ganska tydligt däremot att man saknar kompetens för sin roll och inte klarar att hantera det man har i sin jobb-beskrivning som chef. Därför är det väldigt rimligt att gå till facket om man blir utsatt för det och facket finns tillgängligt på arbetsplatsen. Man kan också prova att gå till chefens chef, och om man inte får minsta förståelse där för att beteendet är uppåt väggarna så är nog en exit snabbast möjligt väl investerad tid att satsa på.
 
Dina berättelser från jobbet är som ett avsnitt ur The office. Helt surrealistiskt. Och visst är det ofta kul att läsa. Men allt för ofta bara ledsamt. Hur länge tänker du stå ut på den arbetsplatsen? Du vet att det finns andra ställen att jobba på? Arbetsplatser med rimlig arbetsbelastning och bra chefer.

Att bli utskälld av sin chef, inför andra, är något som man inte ska behöva stå ut med. Alls!
Inte jättelänge till, faktiskt. Jag kommer nog ganska snart att söka mig härifrån.
Jag väntar på en grej, som behöver hända först, sen så.

Emellanåt är det ganska svårt att vara chef, men det gör ju inte helt tokiga beteenden mer acceptabla. Blir ganska tydligt däremot att man saknar kompetens för sin roll och inte klarar att hantera det man har i sin jobb-beskrivning som chef. Därför är det väldigt rimligt att gå till facket om man blir utsatt för det och facket finns tillgängligt på arbetsplatsen. Man kan också prova att gå till chefens chef, och om man inte får minsta förståelse där för att beteendet är uppåt väggarna så är nog en exit snabbast möjligt väl investerad tid att satsa på.
Fattar verkligen att det i bland är riktigt tufft att vara chef. Har till och med full förståelse för att en chef kan tappa tålamodet någon gång i bland, göra fel och så. Men konstanta felhanteringar blir svårt att ha förståelse för till slut.
Facket ber mig gå till huvudskyddsombud. Huvudskyddsombud är skitbra och försöker verkligen, stångar sig blodig. De som kan bestämma är chefer och håller andra chefer om ryggen och skyddar sin lilla chefsgrupp. Chefens chef uttrycker sig förstående men har inte visat någon som helst action.
Så ja, jag lär kanske inte komma längre än så här, för nu har jag verkligen försökt allt.

Det som suger med det hela är att en enda person förstör precis allt. Annars gillar jag mitt jobb och skulle gärna vilja jobba kvar många år till så som det ser ut nu.
 
Inte jättelänge till, faktiskt. Jag kommer nog ganska snart att söka mig härifrån.
Jag väntar på en grej, som behöver hända först, sen så.


Fattar verkligen att det i bland är riktigt tufft att vara chef. Har till och med full förståelse för att en chef kan tappa tålamodet någon gång i bland, göra fel och så. Men konstanta felhanteringar blir svårt att ha förståelse för till slut.
Facket ber mig gå till huvudskyddsombud. Huvudskyddsombud är skitbra och försöker verkligen, stångar sig blodig. De som kan bestämma är chefer och håller andra chefer om ryggen och skyddar sin lilla chefsgrupp. Chefens chef uttrycker sig förstående men har inte visat någon som helst action.
Så ja, jag lär kanske inte komma längre än så här, för nu har jag verkligen försökt allt.

Det som suger med det hela är att en enda person förstör precis allt. Annars gillar jag mitt jobb och skulle gärna vilja jobba kvar många år till så som det ser ut nu.

Nä. En chef får faktiskt inte ha "en dålig dag" till den grad att hen skäller ut en anställd. Det finns liksom inte på kartan, det ingår i uppdraget (och lönenivån) att inte göra sådant.
 
Det som suger med det hela är att en enda person förstör precis allt. Annars gillar jag mitt jobb och skulle gärna vilja jobba kvar många år till så som det ser ut nu.
Men VAD är det du gillar med ditt jobb egentligen? Du skriver ju inlägg minst en gång i veckan om olika saker som är katastrofala med ditt jobb och allt verkar inte handla om din chef. Tycker verkligen att du borde försöka byta jobb! Heja dig!
 
Men VAD är det du gillar med ditt jobb egentligen? Du skriver ju inlägg minst en gång i veckan om olika saker som är katastrofala med ditt jobb och allt verkar inte handla om din chef. Tycker verkligen att du borde försöka byta jobb! Heja dig!
Jag har världens finaste och roligaste kollegor, vi ställer upp för varandra i vått och torrt. Jobbar bra ihop.
Jag har jätteroliga arbetsuppgifter, där jag får bestämma ganska mycket själv och utveckla/styra själv.

Det händer saker om ca 7 månader som kommer göra det ännu roligare och smidigare att jobba osv.
 
Jag har världens finaste och roligaste kollegor, vi ställer upp för varandra i vått och torrt. Jobbar bra ihop.
Jag har jätteroliga arbetsuppgifter, där jag får bestämma ganska mycket själv och utveckla/styra själv.

Det händer saker om ca 7 månader som kommer göra det ännu roligare och smidigare att jobba osv.
Skönt! Menar inte att ifrågasätta, men du tar väldigt ofta upp saker som funkar dåligt - alltifrån vilken personal som rekryteras, kommunikation/regler runt ledighet under röda dagar, uteblivet krisstöd, hantering av vattenläcka, superkallt etc. etc. Allt det kan ju rimligtvis inte ligga inom din chefs ansvar bara. Det låter på dina inlägg som att det är en riktig mardrömsarbetsplats - tänker att ingen borde behöva jobba på ett ställe där inget fungerar! Det finns andra arbetsplatser med bra kollegor!
 
Ytterligare ett antal uppgifter avklarade, bland annat lashlift ✅
Nu ska jag hänga upp tvätten och äta lunch. Därefter är det dags för stallet innan jag ska fylla på läpparna och dottern ska på crossfit :)

Screenshot_20230504_135634_Gallery.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 128
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 448
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 844
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp