Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det regnar! Och hur klar man sig den har tiden pa aret nar det ar ett mycket stilla varregn och 7*C nar man gar ut pa morgonen men 18*C nar man ska hem?
 
Det ska tydligen bli en 2018 sommar, så passa på och njut av snön så länge den varar 😰
Jag har dålig koll på årtal, men gissar på det betyder varm sommar?
Jag hoppas att det inte blir problem med bränder och så, eller svårt för bönder att odla, men annars får det gärna bli jättevarmt :angel: Jag är trött på att frysa.
 
Konstaterar att så länge jag äter sådant som är snällt mot halsen så mår jag ganska bra, men äter jag sådant halsen inte gillar så mår jag istället jättedåligt. Grönsaker och juice fungerar. Yoghurt fungerar inte. Tyvärr. För det är min standardfrukost. Knäckebröd gick.. hyfsat. Choklad fungerar inte heller, inte alls. Ska se om jag kan få hjälp att handla lite senare idag. Måste bara fundera på vad jag ska få i mig. Vill ha så mycket energi och näring som möjligt på så snällt sätt det bara går, och typ... veganskt. Det blir ju lätt.
 
Hemma lite tidigare från jobb idag.
Just nu äter jag lite fikabröd och ska bestämma mig för vad jag ska göra resten av dagen.
Har fullt upp med att försöka vänja mig med att jobba mer "normala" tider.
Hur hinner folk som jobbar bara dagtid med någonting? 😅
 
Konstaterar att så länge jag äter sådant som är snällt mot halsen så mår jag ganska bra, men äter jag sådant halsen inte gillar så mår jag istället jättedåligt. Grönsaker och juice fungerar. Yoghurt fungerar inte. Tyvärr. För det är min standardfrukost. Knäckebröd gick.. hyfsat. Choklad fungerar inte heller, inte alls. Ska se om jag kan få hjälp att handla lite senare idag. Måste bara fundera på vad jag ska få i mig. Vill ha så mycket energi och näring som möjligt på så snällt sätt det bara går, och typ... veganskt. Det blir ju lätt.
Kanske du kan göra smoothie på juice/proviva och mixa i rejält med nötsmör eller tahini samt någon olja (för ännu mer energi)? Om du använder olja också tycker jag det blir bäst att först mixa nötsmöret och oljan och sedan resten. Då skär det sig inte. Eller mixa i lite bönor på tetra om du vill ha mer protein. Minimal arbetsinsats och energitätt.

Krya!
 
Kanske du kan göra smoothie på juice/proviva och mixa i rejält med nötsmör eller tahini samt någon olja (för ännu mer energi)? Om du använder olja också tycker jag det blir bäst att först mixa nötsmöret och oljan och sedan resten. Då skär det sig inte. Eller mixa i lite bönor på tetra om du vill ha mer protein. Minimal arbetsinsats och energitätt.

Krya!
Det lät inte allt för tokigt! Ska se om jag kan få ihop något sådant!
Tack :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 128
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 449
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 844
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp