Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingen aning men jag äter en halv när jag riskerar hamna lågt.Hur mycket i en kexchoklad
Fast egentligen är det inte sockerhalten som är det viktiga. Utan mängden.Jag borde tänka mer på det än jag gör med diabetiker i släkten osv, men... eh... nä Försöker dock hålla mig till "bra" godis som inte bara är socker. Förutom mintgodisar då. Får försöka hitta annat gott att äta. Nu när jag är hemma och sjuk har jag upptäckt att det här med morötter är fantastiskt gott. Klart bättre än socker med färgämnen.
Negativ feedback ger man i enrum och aldrig i affekt.Kul att komma till jobbet och direkt få massor med skäll av sin chef.
Undrar hur vanligt det är att chefer skäller på sina undersåtar? Står det med när man får sin chefsutbildning att det är toppen att varje gång man ska säga till en undersåte måste man attackera hen direkt och vara så aggressiv som möjligt? Gärna inför andra människor?
Nu senast jag jobbade timmar på föris går hosta som fan. Ja på hela skolan. Halva ligger hemma och resten är där och hostar..Blev fundersam då jag hostar, haft lite huvudvärken och lätt trötthet. Lätt rivig hals som jag inte tyckte var tydligt ont så därav höll jag igång i stallet som vanligt. Dock inte feber eller direkt smärta med andning, lite lätt flås kaaanske. Blir lixom fundersam då en kollega på hemtjänsten för länge sen hade det lunginflammation utan tydliga symtom och just då jag hostar nu utan direkt tydliga förkylningssytom gör mig lite fundersam .
Kul att komma till jobbet och direkt få massor med skäll av sin chef.
Undrar hur vanligt det är att chefer skäller på sina undersåtar? Står det med när man får sin chefsutbildning att det är toppen att varje gång man ska säga till en undersåte måste man attackera hen direkt och vara så aggressiv som möjligt? Gärna inför andra människor?
Jo ja, så tänker jag också att man bör göra.Negativ feedback ger man i enrum och aldrig i affekt.
Jag har varit chef i sådär 15 år och aldrig skällt på någon. Men det har varit en del svåra samtal om beteenden, prestationer och annat. Alltid i enrum med avsikt att lyssna, framföra, diskutera och sedan kunna gå vidare på ett sätt som kan fungera bättre.
Jag har varit med om en sådan chef. Jag bytte jobb typ 2 månader efter första utbrottet. Vägrar(!) jobba för personer som anser att man kan bete sig på det sättet.Kul att komma till jobbet och direkt få massor med skäll av sin chef.
Funderade just då jag typ enbart hostar och lätt andfådd och just pneumoni kan va klurig men troligtvis bara ett nedrans virus i luftvägarna igen .Tror du att du har lunginflammation?