Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det bara lite "lister" och vindskivor + tak på fastutaket kvar, sen stora taket på hela eländet.
En väldigt snäll granne snett över gatan kom in i halvlek o erbjöd mig få låna deras byggställning, det tackade jag ja till inför nästa projekt.
20230503_152228.jpg
 
Sån frosthalka här idag att jag ställer in simningen. Känns onödigt att ge sig ut i trafiken när jag inte måste. Trots broddad fyrbensdrift höll hundarna på att gå omkull på altanen både på väg ut för en snabbkiss och när de skulle komma in igen. 😳
 
Jag borde tänka mer på det än jag gör med diabetiker i släkten osv, men... eh... nä :o Försöker dock hålla mig till "bra" godis som inte bara är socker. Förutom mintgodisar då. Får försöka hitta annat gott att äta. Nu när jag är hemma och sjuk har jag upptäckt att det här med morötter är fantastiskt gott. Klart bättre än socker med färgämnen.
Fast egentligen är det inte sockerhalten som är det viktiga. Utan mängden.

Du kan visst äta mintgodis. Men inte 15 i taget om du vill låta bli att chocka kroppen.

Som diabetiker kan jag visst äta smågodis. Fast bara några få bitar.
 
Kul att komma till jobbet och direkt få massor med skäll av sin chef.

Undrar hur vanligt det är att chefer skäller på sina undersåtar? Står det med när man får sin chefsutbildning att det är toppen att varje gång man ska säga till en undersåte måste man attackera hen direkt och vara så aggressiv som möjligt? Gärna inför andra människor?
 
Nu senast jag jobbade timmar på föris går hosta som fan. Ja på hela skolan. Halva ligger hemma och resten är där och hostar..Blev fundersam då jag hostar, haft lite huvudvärken och lätt trötthet. Lätt rivig hals som jag inte tyckte var tydligt ont så därav höll jag igång i stallet som vanligt. Dock inte feber eller direkt smärta med andning, lite lätt flås kaaanske. Blir lixom fundersam då en kollega på hemtjänsten för länge sen hade det lunginflammation utan tydliga symtom och just då jag hostar nu utan direkt tydliga förkylningssytom gör mig lite fundersam 🤔.
 
Idag eller imorgon vet.besiktas min vovve. :nailbiting:

Inte det minsta bekymrad över det men sen! Sen ska den hit inom 7 dagar. Nästa helg borde det finnas en vovve här och mina helt ensamma dagar i stugan är över.

visserligen är jag ute bland folk, gör saker jag orkar, men hemma, här är det tyst.
Lille Oskar - längtar!
 
Kul att komma till jobbet och direkt få massor med skäll av sin chef.

Undrar hur vanligt det är att chefer skäller på sina undersåtar? Står det med när man får sin chefsutbildning att det är toppen att varje gång man ska säga till en undersåte måste man attackera hen direkt och vara så aggressiv som möjligt? Gärna inför andra människor?
Negativ feedback ger man i enrum och aldrig i affekt.

Jag har varit chef i sådär 15 år och aldrig skällt på någon. Men det har varit en del svåra samtal om beteenden, prestationer och annat. Alltid i enrum med avsikt att lyssna, framföra, diskutera och sedan kunna gå vidare på ett sätt som kan fungera bättre.
 
Nu senast jag jobbade timmar på föris går hosta som fan. Ja på hela skolan. Halva ligger hemma och resten är där och hostar..Blev fundersam då jag hostar, haft lite huvudvärken och lätt trötthet. Lätt rivig hals som jag inte tyckte var tydligt ont så därav höll jag igång i stallet som vanligt. Dock inte feber eller direkt smärta med andning, lite lätt flås kaaanske. Blir lixom fundersam då en kollega på hemtjänsten för länge sen hade det lunginflammation utan tydliga symtom och just då jag hostar nu utan direkt tydliga förkylningssytom gör mig lite fundersam 🤔.

Tror du att du har lunginflammation?
 
Kul att komma till jobbet och direkt få massor med skäll av sin chef.

Undrar hur vanligt det är att chefer skäller på sina undersåtar? Står det med när man får sin chefsutbildning att det är toppen att varje gång man ska säga till en undersåte måste man attackera hen direkt och vara så aggressiv som möjligt? Gärna inför andra människor?

Jag har aldrig blivit utskälld av en chef och jag tror inte det beror på att jag är en felfri anställd, jag tror din chef inte är så bra på sitt jobb. Jag hade tagit det med facket, tycker sådant är oacceptabelt.
 
Negativ feedback ger man i enrum och aldrig i affekt.

Jag har varit chef i sådär 15 år och aldrig skällt på någon. Men det har varit en del svåra samtal om beteenden, prestationer och annat. Alltid i enrum med avsikt att lyssna, framföra, diskutera och sedan kunna gå vidare på ett sätt som kan fungera bättre.
Jo ja, så tänker jag också att man bör göra.
Tala om vad man vill prata om och boka in ett möte. Sätta sig och framföra vad problemet är, lyssna och försöka förstå den andre, diskutera, komma fram till något som förhoppningsvis känns bra för båda parter.

Men, jag är korkad undersåte som inte förstår hur svårt det är att vara chef :angel:
 
Kul att komma till jobbet och direkt få massor med skäll av sin chef.

Undrar hur vanligt det är att chefer skäller på sina undersåtar? Står det med när man får sin chefsutbildning att det är toppen att varje gång man ska säga till en undersåte måste man attackera hen direkt och vara så aggressiv som möjligt? Gärna inför andra människor?
Jag har varit med om en sådan chef. Jag bytte jobb typ 2 månader efter första utbrottet. Vägrar(!) jobba för personer som anser att man kan bete sig på det sättet.

Mina andra chefer, om de inte varit nöjda med något, då har de sett till att chef + anställd går iväg från de andra och sätter sig och pratar. De cheferna har börjat med att berätta hur de upplevt att något blivit, lyssnar på den anställdas version och försöker förstå vad som hänt. Det finns ju så många olika anledningar till att saker går fel och det vore ju inte bra att skälla ut någon om det tex är för att den fått felaktiga instruktioner från någon helt annan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 128
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 448
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 844
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp