Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev irriterad på att de höjde mitt mobila bredband till 529 kr i månaden utan att göra något bättre. Så jag skickade helt enkelt ett mail om uppsägning. Men om de kunde erbjuda mig 399/ månad i ett år kunde jag stanna kvar. Fick svar nästan direkt att de kunde ordna det, så tjänade över 1500 direkt :up:
 
Upptäckte precis att en av mina favorit-mintgodisar innehåller 97(!) procent socker :rofl: Inte för att jag riktigt vet vad annat det skulle vara i dem när jag tänker efter, men jag har inte riktigt tänkt efter innan. Jag bara äter :angel: (eller ja, gjorde innan de blev så löjligt dyra, nu köper jag bara på extrapris)
 
Upptäckte precis att en av mina favorit-mintgodisar innehåller 97(!) procent socker :rofl: Inte för att jag riktigt vet vad annat det skulle vara i dem när jag tänker efter, men jag har inte riktigt tänkt efter innan. Jag bara äter :angel: (eller ja, gjorde innan de blev så löjligt dyra, nu köper jag bara på extrapris)
Mintgodis är i allmänhet smaksatt socker. Så jag är inte förvånad.:)

Men så tänker jag extra på socker eftersom jag är diabetiker.
 
Har pratat med mamma nu och hon mår mycket bättre (tror jag det, smärtstillande och dropp). Hon väntar fortfarande på operation, men pratar om att det är dags för plats på äldreboende. Det gör mig så glad att hon själv ser att hon inte orkar och att pappa inte orkar. Sen lär väl allt inte ske i en handvändning för det, men bara så skönt att hon vill flytta. :heart

Jag har vilat hela kvällen, det har varit välbehövligt. Läst lite i tråden om autism och blivit påmind om att jag inte måste göra allt perfekt hela tiden. ;)
 
Har landat i soffan efter att ha lagat mat, fixat med tvätt och städat non stop i närmare tre timmar. Puh! Men nu är här städat och fint inför föräldrarnas ankomst imorgon, det ska bli så mysigt! :love:

Nu glass och ett avsnitt Shetland, sen ska jag försöka komma i säng tidigt eftersom jag varit väldigt dålig på just den saken på senaste. Maken har i alla fall kommit tillbaka från sin resa, så det börjar kännas som att ordningen är återställd vilket bör påverka sömnen positivt. Jag riktigt kände hur både kropp och själ slappnade av och blev betydligt mer tillfreds när han kom hem i morse, på ett sätt som jag inte upplevt förut. Antar att jag saknat honom mer än jag själv insåg :heart
 
Mintgodis är i allmänhet smaksatt socker. Så jag är inte förvånad.:)

Men så tänker jag extra på socker eftersom jag är diabetiker.
Jag borde tänka mer på det än jag gör med diabetiker i släkten osv, men... eh... nä :o Försöker dock hålla mig till "bra" godis som inte bara är socker. Förutom mintgodisar då. Får försöka hitta annat gott att äta. Nu när jag är hemma och sjuk har jag upptäckt att det här med morötter är fantastiskt gott. Klart bättre än socker med färgämnen.
 
Jag är orimligt glad över hur sågad John Guidetti blir just nu.. Allt som allsvensk spelare bli jämförd med en avdankad korpenspelare är inte direkt en lysande recension :D dock tycker jag lite synd om sambon som är benhård gnagare....
 
Produktiv kväll ikväll! :up:
received_912793163319894.jpeg
 
Tömkörning för Halle idag i bettlöst. Lyssnar okej på det, blir bättre för varje gång. Körde tömkörning på volt och rakt spår i skritt och trav. Vi kör inte böjt spår ofta. Några enstaka gånger per månad bara. Kör för det mesta löslongering. Men ibland vill man finlira lite. 🤩🙌

Nu är jag trött o tänker sova snart. Sambon kommer väl hem när som helst. Men jag behöver komma upp imorgon för jag ska ta bussen imorgon. 🤓
 
Efter att ha gjort nytta hemma for jag till stallet efter lunch och idag fick det bli en ridtur I skogen 😊. Underbar doft från poppelskogen, vågskvalp, en härligt pigg pålla som tyckte det var skoj att trava på stigen bredvid sjön och hoppa över ett litet träd samt för att inte tala om hur stark av iver hon blev när vi galopperade på skogsvägen och sen när jag lät henne ösa ur lite uppför backen- ja ni hör (ser) ju! Helt underbart härlig och rolig ridtur 😍❤.
Efter stallet och middag tog älsklingen och jag en sväng till stan för att bla ja typ storhandla på Biltema 😄. Sambon skulle ha en del, och så lite förvaringslådor, ny torkvinda som fasen får sättas bakom huset denna gång och ett gäng (så bra med refill) klädrullar går ju åt med två katter och en häst som fäller 😄. Avslutningsvis soffhäng och Sveriges Mästerkock VIP 😊.
 
Men vad har du nu gjort? :(
Det är helt o hållet självförvållat, diskbråcken gillar inte ogräsrensning,speciellt inte i kombo med byggt ny husgavel på gästhuset och klättrat upp/ned på stege och hängt hit o dit för att nå.
Men snyggt blev det :love: dock inte helt klart, men tar det när jag kommer ned igen, för nu samlar jag mig för att åka hemåt i helgen/början av veckan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 127
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 448
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 844
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp