Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck. Väntar på ett intyg från några som plötsligt verkar ha bestämt sig för att ignorera mig. Har precis försökt äta lunch men började må illa efter en halv portion. Är trött för att jag inte har ätit, uttråkad för att jag varit sjuk så länge nu. Glad åt att ha fantastiska vänner och fantastiska hundar men så jäkla bitter över allt annat. Jag vill vara frisk, vara med nu vid uppstarten av mitt nya, jätteroliga jobb, ha energi till att typ... göra något? Bara att orka städa hade varit trevligt nu, men nä. Jag sitter i en stökig lägenhet utan energi och med konstant rinnande näsa.

Så.
Nu har jag fått gnälla av mig lite.
Ska nog titta lite mer på älgar nu eller något annat lätt och trevligt.
 
Jag hade avbrutet med hög röst, ursäktat mig att något dykt upp och lagt på. :idea:

Jag brukar låta de prata av sig en liten stund när jag svarar i telefon på jobbet, men när de är inne på andra varvet brukar jag tydligt säga att jag måste avsluta då jag har samtal som väntar.
La på till slut. Jag satt och sa högt att "Ursäkta? Nu måste jag tyvärr avsluta samtalet" flera gånger men hen ignorerade mig totalt. Pladdrade på om ditt och datt.

Hen har tyvärr ringt två gånger till och fortsatt prata nu 🙈 Hoppas det "går över" till i morgon. Snart stänger telefontiden också.
 
Avd. Väldigt skotska problem: När man bestämmer sig för att ta en promenad utan hörlurar och telefon för att istället njuta av tystnaden och fågelsången, och det visar sig att en kille bestämt sig för att öva säckpipa i parken precis samtidigt. Hans grannar var säkert tacksamma, men det var inte mina öron och min huvudvärk 🙄

Det blev en kortare promenad än planerat och nu sitter jag och försöker bota nämnda huvudvärk med kaffe och vatten istället.
 

Bifogade filer

  • 20230503_141257.jpg
    20230503_141257.jpg
    410,2 KB · Visningar: 58
Avd. Väldigt skotska problem: När man bestämmer sig för att ta en promenad utan hörlurar och telefon för att istället njuta av tystnaden och fågelsången, och det visar sig att en kille bestämt sig för att öva säckpipa i parken precis samtidigt. Hans grannar var säkert tacksamma, men det var inte mina öron och min huvudvärk 🙄

Det blev en kortare promenad än planerat och nu sitter jag och försöker bota nämnda huvudvärk med kaffe och vatten istället.

Förlåt
 
Sitter i samtal med person som vägrar sluta prata om sig själv. Försökt avsluta samtalet i 40 minuter.
Nu har jag stängt av ljudet och satt hen på högtalare, för hen lyssnar inte alls längre eller svarar på när jag försöker avbryta och få till ett avslut.

Hur sjutton får man slut på det? Får man bara lägga på? :cautious:
Jag brukar högt och ljudligt uttala att jag inte har tid och måste göra något annat och lägga på, sen lägger jag på. Från start till mål utan minsta tvekan.

Vilket dessutom alltid är sant. Det finns alltid något viktigare att göra än att fortsätta ett sådant dränerande monologlyssnande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 124
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 448
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 843
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp