Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stort grattis på födelsedagen @Gnist!

vqboqrb8bneigke7szkg.jpg
 
I mötet hände inte så mycket, däremot låg Megara bredvid och lyssnade, sedan fick hon fnatt och började attackera alla kroppsdelar förutom huvudet. Låter inte så proffsigt när man säger ajaja, sluta! Och måste förklara om sin attackkatt.

Vassa tänder har hon också den lilla bruna. Så fort samtalet var över så gick hon sin väg.
 
Nä alltså min hjärna tycker fortfarande att 100-199 är första hundratalet.
0-99 är... noll till 99 år. Sen börjar hundratalen liksom. Hundratalet har inte börjat år 22, år 22 är år 22. Sen kan man börja räkna hundratal när år 100 slagit in. imo.

Det är därför det inte funkar för min hjärna, tror jag :D :cautious::p

Och det stämmer alldeles samtidigt som det första århundradet är åren som börjar med noll. Århundrade och hundratal är olika begrepp. Det nollte århundradet som begrepp för de första hundra åren kan inte ens kännas korrekt för dig :-).

@tanten , på förlossningskliniken är väl det enda rätta tillfället att säga "grattis på födelsedagen". Kommande år bör man väl säga "grattis på det återkommande årsfirandet av den en gång inträffade födelsedagen".
 
Är sur på att man verkar älska att anställa personer som är helt socialt tokiga i skallen, inte har några spärrar och inte har någon som helst it-kunskaper alls (alltså jag pratar om nivån att fråga "hur öppnar jag internet" och "hur skriver man något")

Men gynbesöket gick mycket bra och jag hoppas på att det blir lite lösning på mina problem framöver. Hur gullig tant som helst som har fått många dåliga omdömen på google. Fattar inte alls vad de skriver om henne i dem för hon är motsatsen. :confused:
 
Sitter i samtal med person som vägrar sluta prata om sig själv. Försökt avsluta samtalet i 40 minuter.
Nu har jag stängt av ljudet och satt hen på högtalare, för hen lyssnar inte alls längre eller svarar på när jag försöker avbryta och få till ett avslut.

Hur sjutton får man slut på det? Får man bara lägga på? :cautious:
 
Sitter i samtal med person som vägrar sluta prata om sig själv. Försökt avsluta samtalet i 40 minuter.
Nu har jag stängt av ljudet och satt hen på högtalare, för hen lyssnar inte alls längre eller svarar på när jag försöker avbryta och få till ett avslut.

Hur sjutton får man slut på det? Får man bara lägga på? :cautious:
Jag hade avbrutet med hög röst, ursäktat mig att något dykt upp och lagt på. :idea:
 
Sitter i samtal med person som vägrar sluta prata om sig själv. Försökt avsluta samtalet i 40 minuter.
Nu har jag stängt av ljudet och satt hen på högtalare, för hen lyssnar inte alls längre eller svarar på när jag försöker avbryta och få till ett avslut.

Hur sjutton får man slut på det? Får man bara lägga på? :cautious:
Jag brukar låta de prata av sig en liten stund när jag svarar i telefon på jobbet, men när de är inne på andra varvet brukar jag tydligt säga att jag måste avsluta då jag har samtal som väntar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 124
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 448
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 843
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp