Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan du flytta längre ut och åka med någon form av kollektivtrafik eller liknande istället, eller blir det samma månadskostnad totalt då iaf? Annars hade jag lätt satsat på att flytta lite längre ut, det verkar ju vara det lättaste att kompromissa med (om det inte är lägenheter med högt i tak så att det är lätt att utnyttja tex små vardagsrum på höjden istället).

Jo, men da kommer man ju lite till fragan om varfor man bor dar man bor tanker jag. Omradet dar jag bor fn passar mig bra da vi t.ex. har en trafik-fri ga-gata (valdigt ovanligt i London), en stor park, men samtidigt ar det nara nog till centrala London att jag kan cykla till jobbet (35 min) och bor nara flera omraden med bra resturanger och barer osv. Dessutom har jag byggt upp mitt sociala liv har - aven om inte alla mina vanner bor i samma omrade, sa ar det nara nog att resandet inte blir helt overvaldigande. Flyttar jag ut till t.ex. crystal palace eller Beckenham dar jag kan fa mycket mer bostad for pengarna, sa kan jag lika garna bo i en pendlingsstad helt utanfor London gallande resetider da man kan komma in till stan ganska snabbt pa en del taglinjer, och da blir ju fragan lite, varfor ens bo i London oht?
"Utanomradena" ar val traditionellt mer familjeomraden, och jag ar langt ifran den livsstilen, sa jag vet inte om jag skulle trivas sa bra i de miljoerna, aven om min lagenhet hade varit bade finare och billigare

EDIT: Jag tror det mest realistiska alternativet for att fa lite mer marginal i bostadskalkylen ar att skaffa ett nytt jobb och ta med mig iaf en 10% loneforhojning med det steget
 
Har varit ute på morgonrundan! Nu macka och kaffe!
IMG_1713.jpeg
 
Varför är det slut på smörgåsrån överallt?

Här är det slut på både coop, willys, ica och citygross :confused:

Brukar inte äta smörgåsrån men har alltid haft det hemma för det är gott nån gång ibland och i förra veckan tog jag det sista och fick sug men det är slut precis överallt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 123
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 448
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 843
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp