Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som med mig och tidszoner
Jag fattar ju hur de funkar
Men hur *funkar* de?
(obs, jag vet, men räknar alltid fel framåt och bakåt och vilken vän som bor i USA vs Australien med konstiga sovtider och sådär)

Jag tänker alltid höger-öster-före, vänster-väst-bakom. Men av någon bisarr anledning så använder jag den här scenen ur Beetlejuice för att komma ihåg det.

 
Funderar på det här med middag. Hostade så kraftigt för en stund sedan att magen blev tydligt oglad. Kändes som om den vände ut och in på sig själv och jag mådde illa länge efter det. Jag hostar inte ofta, men när jag väl hostar så blir det rejält... Så. Efteråt har jag ätit ett ägg. Nu vill jag äta mer, men inget som riskerar att göra magen upprörd. Ingen aning om vad det skulle kunna vara. Jag vill mest ha chokladglass :rofl: (och det har jag ingen) Funderar på ris. Frågan är väl bara vad jag har att ha till.

På torsdag, då jäklar SKA jag vara frisk. Jag är i alla fall betydligt piggare nu (bortsett från förra nattens usla sömn).
 
Sitter av nagon anledning och raknar pa vad ett eventuellt lagenhetskop skulle kosta mig. Ar konservativ pa flera horisonter - lanar mindre an max, raknar pa nuvarande lon (vantar en viss hojning (okant % annu) i Juni) + letar efter nytt jobb). Lanet (inkl. viss amortering) och uppskattade rakningar (forsakring, varme, vatten, el, internet, kommunalskatt) skulle kosta mig 51% av lonen.
Det ar val en hel ohemulen andel av lonen att lagga pa att bo? Vad ar detta for bostadsmarknad!
 
Sitter av nagon anledning och raknar pa vad ett eventuellt lagenhetskop skulle kosta mig. Ar konservativ pa flera horisonter - lanar mindre an max, raknar pa nuvarande lon (vantar en viss hojning (okant % annu) i Juni) + letar efter nytt jobb). Lanet (inkl. viss amortering) och uppskattade rakningar (forsakring, varme, vatten, el, internet, kommunalskatt) skulle kosta mig 51% av lonen.
Det ar val en hel ohemulen andel av lonen att lagga pa att bo? Vad ar detta for bostadsmarknad!
Jag hade aldrig lagt så mycket pengar på boende O_o om jag inte var tvungen!
 
Jag hade aldrig lagt så mycket pengar på boende O_o om jag inte var tvungen!

Maste och maste - lage, standard och storlek ar ju allt som man kan kompromissa pa. Detta skulle ge mig en trerummare i bra nog skick att inte krava direkta renovationer i en london forort jag ar bekant med. Jag skulle klara mig med en tva, men jobbar mycket hemifran och vill ha ett hemmakontor som inte ar i sovrummet, eller tar upp en stor del av de ofta ganska sma vardagsrummen. Skulle kunna flytta langre ut, men ar radd att jag skulle kanna mig socialt isolerad, da vanner bor haromkring. Men det kanns valdigt surt!
 
Maste och maste - lage, standard och storlek ar ju allt som man kan kompromissa pa. Detta skulle ge mig en trerummare i bra nog skick att inte krava direkta renovationer i en london forort jag ar bekant med. Jag skulle klara mig med en tva, men jobbar mycket hemifran och vill ha ett hemmakontor som inte ar i sovrummet, eller tar upp en stor del av de ofta ganska sma vardagsrummen. Skulle kunna flytta langre ut, men ar radd att jag skulle kanna mig socialt isolerad, da vanner bor haromkring. Men det kanns valdigt surt!
När du skriver så, nuvarande boende skulle kosta mig nästan halva min lön, om jag borde själv 🙈 bor i en mellanstor svensk stad, i ett radhus med två sovrum
 
Tex kött, korv, bacon, ketchup, dressing, steksmör, konserver, grädde, buljongtärningar med mera och torra basvaror samt kryddor som vi använder. Sedan fyller vi bara på med bröd, mjölk och ev smör om det tar slut under veckorna. Har alltid gjort så och tycker det är så smidigt.
Så gör vi med + ev bröd som inte bakas hemma det skall ändå i frysen. Kött levereras hem kyckling hämtas hos uppfödaren... ibland fylls det på med extra varor...

Det med långhållbarhet.
 
Jobb och en tur till Hööks avklarat. Tyvärr hade inte Hööks Lund rätt sorts tyglar hemma och Hööks Malmö stängde redan vid 19 :meh:
Nåja, med lite flyt hinner jag till Hööks Malmö efter fredagens jobb.
Väl hemma har vi ätit kvällsmat och nu kollar vi på gårdagens avsnitt av Superstars.
 
När du skriver så, nuvarande boende skulle kosta mig nästan halva min lön, om jag borde själv 🙈 bor i en mellanstor svensk stad, i ett radhus med två sovrum

Ha, det är ju förstås den dära "singelskatten" som ställer till det!
Men det känns tröstande att veta att du varit på samma nivå om du varit singel!

Med tanke på hur nuvarande dejtade går är singelskatten något jag kommer få fortsätta att betala för den kommande framtiden!
 
Igår jobbade jag min sista dag på ena arbetsplatsen. Känns. Konstigt. Är ändå mitt första "riktiga" jobb, min första fasta anställning mm. Har hänt och varit med om mycket under mina 11(!) år där.😅

Nu ska jag bara komma ifrån att titta i min "gamla" mail mm. Kommer bli svårt. Har iallfall lagt in ett autosvar nu. En dag efteråt och sådär. Undra vad jag mer har glömt att göra.
Har förvisso inte lämnat in nycklar och inte lämnat över alla lösenord mm. Men finns tid för det också. Dom får väl hojta till ifall det är något dom saknar innan jag lämnat in och fått igenom allt.😅

Nu ska jag iallfall lägga resterna av middagen i matlådor. Och skulle väl behöva lägga mig och sova snart om jag ska orka upp imorgon. Har tid för däckbyte 07.15. :sleep:
Men ska nog duscha först också innan sängdags.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 123
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 448
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 841
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp