Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Holy hell det är ju helt orimligt! Jag ska definitivt inte flytta till ett engelskspråkigt land nu. (sen att jag inte hade planer på det innan är en heeeeelt annan sak )Flytta inte till ett engelskspråkigt land vad du än gör! Här betyder "half ten" 10.30, det sägs som en förkortning av "half past ten". Och ja, jag kom för tidigt jättemånga gånger innan jag lärde mig detta.
År 0-99 är ju också ett århundrade så det måste ju vara det första då ju. Hur är det inte logiskt?Mitt med, och jag har fortfarande inte fått en förklaring till det som känns logisk för mig
Fattar inte? Kallas det inte då för första århundradet? Nästa blir andra århundradet. Varför skulle vi då leva i 21 århundradet eller hur det blir?År 0-99 är ju också ett århundrade så det måste ju vara det första då ju. Hur är det inte logiskt?
Jag bestämde mig för att flytta min häst när stallägaren dels hade nästan obefintligt bete och sen blev arg när jag gav min häst extra foder inne. Jag var ung och ”dum” på den tiden men det var droppen!Ett stall jag stod i för många år sedan ertappade jag stallägaren med att stjäla foder. Det som ägarna vägt upp i påsar och betalade för tog han och fodrade andra hästar istället för att hämta om det fattades. Jag köpte dessutom extra åt min häst och det här var 90-talet, vi fick inte köpa eget foder utifrån och han tog då 5,50 per kilo extra hö.
Han var helt vansinnig när jag ställde honom mot väggen och drog upp helt ovidkommande saker som varken hade med mig och min häst eller foderfrågan att göra. Han hade sålt för mycket så han blev tvungen att köpa in extra hö då det enligt kontraktet ingick i hyran. Jag flyttade efter det.
Precis så som du räknar så blir 2000-2099 det 21e århundradet.Fattar inte? Kallas det inte då för första århundradet? Nästa blir andra århundradet. Varför skulle vi då leva i 21 århundradet eller hur det blir?
Inte kompatibelt med min hjärna.
Firar att jag fått nytt jobb! M
Blev erbjuden högre lön än jag hade anspråk på. var liksom svårt att säga annat än ja!
Vad handlar du när du månadshandlar?Månadshandlat, så skönt att göra sånt dom dagarna det är få som handlar.
nej, fattar inte. Blir fel i hjärnanPrecis så som du räknar så blir 2000-2099 det 21e århundradet.
År 100-199 2a århundradet
200-299 3e århundradet osv. Du har ju greppat det men vill inte tro på sig själv
Åh, det är min akillehäl. Jag får alltid tänka efter både två och tre gångerMitt problem har varit att 19th century är 1800-talet, 20th century 1900-talet osv. Tog ett tag innan det satt att tex the Glorious Revolution var på17th century, dvs 1648.
Nehejdu - mooorooot...keeexxxchoooklllaaaad
Grattis! Vad roligt för dig!Firar att jag fått nytt jobb! M
Blev erbjuden högre lön än jag hade anspråk på. var liksom svårt att säga annat än ja!
Som med mig och tidszonernej, fattar inte. Blir fel i hjärnan
Äsch, är ju enkelt. Som redan förklarats så är det första århundradet/seklet från 0 till år 99, sen nästa sekelskifte är du inne i andra århundradet, 100 - 199, vid efterföljande sekelskifte är du sedan inne i tredje århundradet, 200 - 299.nej, fattar inte. Blir fel i hjärnan
Grattis! Vad roligt för dig!
Men du sa ju precis hur det funkar i första meningen fast jag ska inte säga så mycket för jag VET ju vad skillnaden på halv tio och 10.30 är men hjärnan does not compute såattehnej, fattar inte. Blir fel i hjärnan