Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför är min hjärna okapabel att förstå skillnaden på 10.30 och halv tio?

Mvh vaknade precis panikslagen för att hinna med alla morgonbestyr innan jag måste gå för att vara hos barnmorskan 10.30 som min hjärna vill ha till halv tio inte halv elva :eek:
För mig hjälper det inte att förstå skillnaden. Jag börjar alltid fundera på "sa de halv tio eller 10.30" :banghead:
 
Har kravlat upp och ska ordna kaffe. Idag måste jag verkligen komma igång med examensarbetet, nu är det faktiskt på riktigt kort om tid. Ska skriva med min plan i punktlista så att jag kan checka av den. :cautious:

I övrigt tänker jag mest sitta i myskläder och titta ut på det kalla ruskvädret. Tills ridningen ikväll åtminstone :sleep:
 
För mig hjälper det inte att förstå skillnaden. Jag börjar alltid fundera på "sa de halv tio eller 10.30" :banghead:
Du beskriver det så mycket bättre! Jag vet ju vad skillnaden är. Men jag får inte ihop det ändå. Antar att det har med min sifferblindhet att göra men det hjälper ju inte när jag fastnar i stressen (eller för den delen är en timme sen för att hjärnan vänt på det)
 
Tillbaka på vanliga jobbet efter att ha varit ute på Aurora 23 i tio dygn. Känner mig helt lost och hjärnan är inte riktigt ikapp än. En vecka och jag minns knappt vad jag jobbade med när jag lämnade kontoret sist. Nu har jag knappt tjugo mail som behöver läsas. Men först kaffe!
 
Väcktes av telefonen i morse. Nu är mamma på sjukhus iaf. Hoppas verkligen att hon (och pappa) får hjälp. Pappa hade ringt efter min bror som bor granne, men han hade telefonen avstängd. :banghead: Så less på hans beteende, men jag ska inte tynga buke med hela historien.

Idag är planen att hoppa, vi ska på terrängträning på söndag, så vi kanske ska ha hoppat lite mer än en gång i år. ;)
 
Händer skumma saker i vårt hus.
Igår kväll kom ena sonen ner och precis när han kom ner för trappen hörde han hur lillasystern öppnar dörren till sitt rum och springer till köket. Hon sov sedan länge och hennes sovrumsdörr var helt öppen.

En stund efter gick jag in i köket och kände en sötaktig äckligt lukt. Luktade typ ruttet. Sedan försvann det lika fort igen. Idag känns ingenting.

Däremot började det spola vatten i tvättstället i badrummet alldeles nyss.
 
Händer skumma saker i vårt hus.
Igår kväll kom ena sonen ner och precis när han kom ner för trappen hörde han hur lillasystern öppnar dörren till sitt rum och springer till köket. Hon sov sedan länge och hennes sovrumsdörr var helt öppen.

En stund efter gick jag in i köket och kände en sötaktig äckligt lukt. Luktade typ ruttet. Sedan försvann det lika fort igen. Idag känns ingenting.

Däremot började det spola vatten i tvättstället i badrummet alldeles nyss.
"Spännande" besök från andra sidan, har mamma med i sitt hem titt som tätt 🙃
 
Väcktes av telefonen i morse. Nu är mamma på sjukhus iaf. Hoppas verkligen att hon (och pappa) får hjälp. Pappa hade ringt efter min bror som bor granne, men han hade telefonen avstängd. :banghead: Så less på hans beteende, men jag ska inte tynga buke med hela historien.

Idag är planen att hoppa, vi ska på terrängträning på söndag, så vi kanske ska ha hoppat lite mer än en gång i år. ;)
Vårdplanering bör de ju få iallafall!
 
@Habina amenvafaan? Har de ens nån vettig förklaring till varför de inte ger dina hästar allt hö de ska ha?

@Hoarfrost te och glass :D hjälper mot det mesta. Men fy vad hemskt att vara så seg.

@tråden jag kom iväg till barnmorskan i rimlig tid, bara ca 10min tidig men jag vill gärna ha lite marginal ändå. Däremot så är det inte konstigt att kroppen skriker vila efter närmare 10k steg hittills idag. Men nu soffläge tills matlagning tror jag minsann.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 122
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 840
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp