Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska nog ta en glass... Vädret skärpte till sig i eftermiddag och blev riktigt hyfsat. När jag körde till föräldrarna i förmiddags var det 7 grader, mulet och ruggigt. När jag körde hem vid 15-tiden var det sol och nästan dubbelt så varmt :) !
 
Kan ha suttit och pratat med olika röster och dialekter med min nya massagepistol som gör så man låter söndervibrerad. Även sjungit normalt och opera. 😂🙈
Märkte dock när jag skulle viska ”Im from the daaarrrrk side!” med spansk accent, ja jag är knäpp, att det inte vibrerar alls i rösten när man viskar.
Jäkligt skumt! 🤷‍♀️
 
Kan även ha kört massagepistolen på hundarnas pipleksaker så de pep i vibrato. 😂
Min hund efter:
1F98BD7A-F9E1-4CF8-843D-0FCF60E75134.jpeg
 
Ligger i soffan och funderar på om jag ska trotsa regnet och knata bort till vår lokala italienare för att köpa en portion "yesterday's lasagne". De brukar sälja matlådor med det (samt ett par andra rätter, men lasagnen är bäst) till en hyfsat billig peng och jag är väldigt sugen. Just lasagne är ju, åtminstone enligt mig, en sådan där grej som bara är godare dagen efter :d

Har haft en himla fin dag och kunde till och med sitta i trädgården och läsa i bara t-shirten i eftermiddags! Det finns hopp, även om våren tvekar något så in i bängen här också. Tror aldrig att jag har varit med om att det tagit såhär lång tid för våren att komma hit på riktigt, och ska man tro prognosen lär det inte ske den här veckan heller. :down: Ja ja, jag är tacksam för de timmar vi helt oväntat fick i eftermiddags i alla fall!
 
Vi har haft en fantastisk var, 28*C, klarbla himmel, en ljum bris fram tills i dag ... Nu ar det plotsligt 12*C lite gra mulet och en kall bris och det lar halla sig hela veckan :arghh:
Naja, vi lar fa varmeboljorna i sommar i alla handelser, sa kanske lika bra att det tar lite langre tid?
 
Seg dag men lite molande ångest. (Utan kännbar anledning)
Boken tog slut och jag hittar ingen serie att titta på.
Kommer inte på vad jag ska ge pappa när han fyller år.
Vill inte jobba i morgon. Det är skönt att vara ledig.
 
Kollegan på jobbet har alltid haft träskor, behändigt då hon är svår att få tag på men alltid hörs när hon kommer :D

MEN! Nu har vi en ny person som OCKSÅ har träskor. Brukar kalla henne för bedragaren :cautious:

(Eh, egentligen hade det inte så mycket med saken att göra men varsågod :rofl:)
:laugh:

Det påminner om när en ashram-vän och överordnad, som alltid var så himla snabb och effektiv att hon var svår att få fatt på, hade fått ny duschgel som gjorde att det gick att lukta sig till var hon var/just varit (god doft). Jag råkade nämna det för henne efter någon månad eller så och dagen efter luktade hon inte längre och blev lika svår som innan att hitta för att få grejer bekräftade. :down::rofl:
 
Har rensat 2 rabatter och krafsat lite på min lilla ängsplätt och det ser faktiskt ut som att något har ynglat av sig.

Perennerna ser ut att ha klarat av vintermisären ytterligare ett år :up:
Häcken ser levande ut, både gamla och nya plantor och de nya äppelträden har överlevt vintern även de, men gladast är jag för att både min nosegay och min gula, okända pion överlevt vintern 🤗

Screenshot_20230501_204246_Pixlr.jpg

De andra två är osäkert, inga knoppar har kikat upp än 🤷‍♀️

Tjrjerna är kvällsrastade och jag har eldat, så nu är det dags för lång, skållhet dusch, tekopp och soffhäng innan det är dags för sängen och ny arbetsvecka 😊
 
Har blivit tipsad om en lösdrift som låter bra, förutom att det blir en massa fodringspass iom att jag har tre hästar. Men det kanske det är värt bara de slipper fler ihopsläpp. Sparar 2000 kr/månad trots längre resa.

Eller så säljer jag fjordingarna och stallar upp ponnyn på nåt lyxigt ställe. *beslutsångest*

Ja, jag vet att det är ett löjligt i-landsproblem, men det är iaf nåt jag kan göra nåt åt, till skillnad från allt runt omkring mig i övrigt som är kaos…
 
Hjälp, somnade på soffan och vaknade just, vet inte riktigt hur många timmar det var, förutom att det var för många. Ser inte fram emot att försöka somna vid en rimlig tid nu. Måste äta något, ingen aning om vad, känner så inte för att laga något och även det som finns i frysen måste det göras något med, förutom då att det måste tinas och fixas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 122
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 840
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp