Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just löprunda samt undanplockning av vintergarderoben är faktiskt det jag har planerat idag, så du kan ju alltid haka på den planen! Jag ska även plantera blommor i mina fönsterlådor, samt lata mig ohemult mycket på soffan :D

Jag litar inte riktigt pa att det ar sakert pa att ta undan vintergarderoben an, men det ar lockande!
Jag forgror for mina fonsterlador, men de ar nog inte riktigt redo att flytta ut an, men annars later det som vi ar synkade :p

Har borjat planera var kroningsfest nasta helg - jag har fatt ansvar over Pimms, Cucumber sandwitches och en den officiella Coronation Quiche
https://www.royal.uk/the-coronation-quiche
 
Jag litar inte riktigt pa att det ar sakert pa att ta undan vintergarderoben an, men det ar lockande!
Jag forgror for mina fonsterlador, men de ar nog inte riktigt redo att flytta ut an, men annars later det som vi ar synkade :p

Har borjat planera var kroningsfest nasta helg - jag har fatt ansvar over Pimms, Cucumber sandwitches och en den officiella Coronation Quiche
https://www.royal.uk/the-coronation-quiche
Vi skrattade igår åt att det känns så himla otippat att de skulle välja quiche av alla saker! Det är liksom så himla... o-tjusigt! Nu är väl i och för sig Coronation Chicken inte överdrivet tjusigt det heller, men där kan vi ju i alla fall skylla på att det var en sisådär 70 år sedan den idén föddes ;)
 
Vi skrattade igår åt att det känns så himla otippat att de skulle välja quiche av alla saker! Det är liksom så himla... o-tjusigt! Nu är väl i och för sig Coronation Chicken inte överdrivet tjusigt det heller, men där kan vi ju i alla fall skylla på att det var en sisådär 70 år sedan den idén föddes ;)

Jag har last en del recensioner av den, och tydligen ar den svarlagad, sa det blir kanske nagot annat - men som nagon pekade ut sa ar huvudingridienserna - mjolk, agg, ost, latta och billiga att fa tag i, sa det kanske kan vara ett medvetet val att valja nagot som ar lattillgangligt for de flesta.
Sag ocksa nagon som beskrev receptet som "Underwhelming but pleasant" - och vad battre beskrivning av brittisk matlagning finns det?
 
Jag har last en del recensioner av den, och tydligen ar den svarlagad, sa det blir kanske nagot annat - men som nagon pekade ut sa ar huvudingridienserna - mjolk, agg, ost, latta och billiga att fa tag i, sa det kanske kan vara ett medvetet val att valja nagot som ar lattillgangligt for de flesta.
Sag ocksa nagon som beskrev receptet som "Underwhelming but pleasant" - och vad battre beskrivning av brittisk matlagning finns det?
Det har du rätt i, hade inte ens reflekterat över ingrediensernas tillgänglighet. Älskar kommentaren om brittisk matlagning, och känner att den mycket väl skulle kunna appliceras på svensk husmanskost också ;)
 
Har borjat rensa ut garderoben! Mycket grejer som har en hel del ar pa nacken (5-10 ar) men som det inte ar nagot fel pa, sa jga har behallt dem, men slutat anvanda dem da jag inte gillar de langre - dags att samla ihop en hog till valgorenhetsbutiken!
 
Tagit tag i att göra ren ugnen, vilket i min mening är typ straffarbete, eftersom det inte går att göra något vettigt ute. Nästan klar och ska bli skönt att det inte luktar kol när jag öppnar den (ja jag har skjutit på det in absurdum ).
 
Inte jag heller.... över +20 i vattnet måste tempen bli...

Brrr... 🥶
Nar vi bodde vid Roda Havet sa jag alltid att vattnet maste vara minst +28*C for att jag skulle kunna bada (Dar ar temperaturen alltid +28*C eller varmare) Samma dar vi bodde i Florida, Atlanten haller +27*C eller varmare fran Juni till October ... och annat an det behover jag absolut inte ga ner i vattnet. :p

Aven jag skulle behova bade stada ur garderober och gora rent ugnen ... Ugnen ar en uppgift jag ser fram emot med fasa och drar mig for i det langsta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 122
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 840
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp