Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch, läste precis att Jock Zonfrillo gått bort :( Så himla sorgligt. Märkligt att läsa det samtidigt som jag tittar på Masterchef Australia där han är domare, och veta att en säsong till spelats in (eller i alla fall påbörjats).
 
Funderar på att spraya ättiksprit på kalkfläckarna under badkaret men orkar inte städa.
Ser 112 På liv och död. Snart börjar Lilla huset på prärien. :up:
 
20230501_152700.jpg

Sommar på balkongen. Och ja jag ska plantera snart, ser ut som ett totalt hie 😅
 
Frusen och lite blöt.

Varit till avkommans hus som hen och sambon delar med en kompis.
Röjt i något som skulle kunna vara en trädgård. Överväxta plattor, misskötta vinbärs och krusbärsbuskar. Äppelträd som behöver beskäras - det får bli i JAS.

Tidigre boende har haft noll intresse så det är marktäckande tujor och stora tujor (når långt över nocken på huset). Några okända buskar som är totalt igenväxta. en ros som nog är vild - dvs den förädlade delen har dött och låtit rotstammen bli smått invasiv.

Men det finns ett växthus som ska väckas till liv. Jag har chili och tomater här under växtlampan.
Bara det blir lite varmare ska jag så squash och pumor.

Kul att få röja nån annanstans än hemma där jag bara blir deppad över allt jag inte orkat. Där är allt jag gör bara plus.
 
UPPDATERING STALLKRIGET: jag tog alltså med mig 2 liter kaffe igår. Fick höra hela versionen och vi kom fram till hur vi skulle lösa det. Plötsligt dyker den ena kombatanten upp. Bara sådär. I stallet! Jag drog mig tillbaka och mockade min ena box men hörde hela resonemanget. Tillslut var jag ju tvungen att säga något (nej det var jag inte men vem kan låta bli i detta tillståndet?!). De verkade tillslut vara ok med varandra men det luriga är att det kan vända fort för kombatant 1 kan helt plötsligt ändra sig, hitta på historier allt för att få uppmärksamhet och i centrum.

Så vad var kriget om? Jo, bete och invänjning. Ibland är det bra att ha en fånghäst ;)
 
Frusen och lite blöt.

Varit till avkommans hus som hen och sambon delar med en kompis.
Röjt i något som skulle kunna vara en trädgård. Överväxta plattor, misskötta vinbärs och krusbärsbuskar. Äppelträd som behöver beskäras - det får bli i JAS.

Tidigre boende har haft noll intresse så det är marktäckande tujor och stora tujor (når långt över nocken på huset). Några okända buskar som är totalt igenväxta. en ros som nog är vild - dvs den förädlade delen har dött och låtit rotstammen bli smått invasiv.

Men det finns ett växthus som ska väckas till liv. Jag har chili och tomater här under växtlampan.
Bara det blir lite varmare ska jag så squash och pumor.

Kul att få röja nån annanstans än hemma där jag bara blir deppad över allt jag inte orkat. Där är allt jag gör bara plus.
Åh, jag önskar att jag hade en trädgård att få ordning på och fixa med. En lagom stor med högt staket och massor av fina, hundvänliga och insektsvänliga växter.
 
Fick bli en loppisrunda i dag med älsklingen i regnet 😊. Först till Sveriges största hästloppis på Smedstad Ridsportcenter, jisses så mycket folk- vi var inte särskilt långt efter öppningen vid 10 😊. Sen körde vi vidare till Grebo och en Gårdsloppis, oerhört mycket mindre folk och lugnare såklart 😅. Trevlig och mysig lugn dag- allra mest kanske för sambon som slapp köra 😄 Direkt vi kom hem tände vi brasan och stormlyktan vi köpte till lunchen vi handlade hem 😊. Nu stallet och fixa; vilodag åt pållan 😊.

Lite lyxigt att shoppa helt nytt insektsridtäcke till halva priset hemma i stallet och förhoppningsvis hjälper det mot insekteländena i sommar 😊. Även ett riktigt fynd med nytt insektstäcke med hals för bara 250:- mot över 600! Blir också spännande att se hur det kan hjälpa- aldrig använt tidigare men funderat på det! Såna där bruna Mountain Horseskor som man kunde köpa förr ville jag ha men skaffade aldrig så nu så hittade jag minsann ett par i gott skick 😍😄. Ett fint servettställ med hästskosmide och såklart proppade jag en burk full med hästgodis åt pållan 🥰.
Sambon ville köpa stormlykta och plättlagg i gjutjärn han velat ha läääänge och gärna! Gjutjärn ska de vara 😊. En fin kruka i hjärtform och en hink att hänga på väggen ute med blommor i fick också följa med hem 😍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 122
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 840
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp