Ska brygga o dricka kaffe medan jag väntar på ett telsamtal, sen posta ett brev och cykla till biblioteket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett stall jag stod i för många år sedan ertappade jag stallägaren med att stjäla foder. Det som ägarna vägt upp i påsar och betalade för tog han och fodrade andra hästar istället för att hämta om det fattades. Jag köpte dessutom extra åt min häst och det här var 90-talet, vi fick inte köpa eget foder utifrån och han tog då 5,50 per kilo extra hö.Nu har jag fått bekräftat att hästarna inte får den mängd hö de ska ha. Så nu är beslutet om flytt taget. Ingen mening att stanna kvar pga bra träningsmöjligheter om hästen är för trött pga näringsbrist för att orka tränas…
@Habina amenvafaan? Har de ens nån vettig förklaring till varför de inte ger dina hästar allt hö de ska ha?
@Hoarfrost te och glass hjälper mot det mesta. Men fy vad hemskt att vara så seg.
@tråden jag kom iväg till barnmorskan i rimlig tid, bara ca 10min tidig men jag vill gärna ha lite marginal ändå. Däremot så är det inte konstigt att kroppen skriker vila efter närmare 10k steg hittills idag. Men nu soffläge tills matlagning tror jag minsann.
Määh så jävla fel!Nä, jag har inte träffat stallägaren, men vet redan hur hon ser på det hela. Hon fodrar på en höft och är nöjd med det.
Flytta inte till ett engelskspråkigt land vad du än gör! Här betyder "half ten" 10.30, det sägs som en förkortning av "half past ten". Och ja, jag kom för tidigt jättemånga gånger innan jag lärde mig detta.Varför är min hjärna okapabel att förstå skillnaden på 10.30 och halv tio?
Mvh vaknade precis panikslagen för att hinna med alla morgonbestyr innan jag måste gå för att vara hos barnmorskan 10.30 som min hjärna vill ha till halv tio inte halv elva
Flytta inte till ett engelskspråkigt land vad du än gör! Här betyder "half ten" 10.30, det sägs som en förkortning av "half past ten". Och ja, jag kom för tidigt jättemånga gånger innan jag lärde mig detta.
Det blir ju i alla fall fel på rätt håll, så man slipper vara den som kommer en timme för SENT till alltI know the feeling...
/Mvh hon som jobbar med aussies
Flytta inte till ett engelskspråkigt land vad du än gör! Här betyder "half ten" 10.30, det sägs som en förkortning av "half past ten". Och ja, jag kom för tidigt jättemånga gånger innan jag lärde mig detta.
Mitt med, och jag har fortfarande inte fått en förklaring till det som känns logisk för migMitt problem har varit att 19th century är 1800-talet, 20th century 1900-talet osv. Tog ett tag innan det satt att tex the Glorious Revolution var på17th century, dvs 1648.
Mitt med, och jag har fortfarande inte fått en förklaring till det som känns logisk för mig