Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag fått bekräftat att hästarna inte får den mängd hö de ska ha. Så nu är beslutet om flytt taget. Ingen mening att stanna kvar pga bra träningsmöjligheter om hästen är för trött pga näringsbrist för att orka tränas…
Ett stall jag stod i för många år sedan ertappade jag stallägaren med att stjäla foder. Det som ägarna vägt upp i påsar och betalade för tog han och fodrade andra hästar istället för att hämta om det fattades. Jag köpte dessutom extra åt min häst och det här var 90-talet, vi fick inte köpa eget foder utifrån och han tog då 5,50 per kilo extra hö.

Han var helt vansinnig när jag ställde honom mot väggen och drog upp helt ovidkommande saker som varken hade med mig och min häst eller foderfrågan att göra. Han hade sålt för mycket så han blev tvungen att köpa in extra hö då det enligt kontraktet ingick i hyran. Jag flyttade efter det. 😡
 
Jonglerar lite för många arbetsuppgifter varav vissa absolut inte bör ligga på mig. Ändå ganska nöjd dock med att jag på något vis listat ur hur saker fungerar då arbetsuppgifterna är av arten "har jobbat här i 50 år och har allt i huvudet" utan någon som helst beskrivning kring något alls.

Har pisseont i hela kroppen, och är trött. Nervös inför gynbesöket i morgon men samtidigt lite glad över att jag äntligen tagit tag i det.
 
@Habina amenvafaan? Har de ens nån vettig förklaring till varför de inte ger dina hästar allt hö de ska ha?

@Hoarfrost te och glass :D hjälper mot det mesta. Men fy vad hemskt att vara så seg.

@tråden jag kom iväg till barnmorskan i rimlig tid, bara ca 10min tidig men jag vill gärna ha lite marginal ändå. Däremot så är det inte konstigt att kroppen skriker vila efter närmare 10k steg hittills idag. Men nu soffläge tills matlagning tror jag minsann.

Nä, jag har inte träffat stallägaren, men vet redan hur hon ser på det hela. Hon fodrar på en höft och är nöjd med det.
 
Varför är min hjärna okapabel att förstå skillnaden på 10.30 och halv tio?

Mvh vaknade precis panikslagen för att hinna med alla morgonbestyr innan jag måste gå för att vara hos barnmorskan 10.30 som min hjärna vill ha till halv tio inte halv elva :eek:
Flytta inte till ett engelskspråkigt land vad du än gör! Här betyder "half ten" 10.30, det sägs som en förkortning av "half past ten". Och ja, jag kom för tidigt jättemånga gånger innan jag lärde mig detta. 🤯
 
Luften gick ur mig lite när jag var i stallet, så det blev ingen ridning. Hade liksom inte hjärta att ta bort hästen från det extra höet hon åt på.

Blev lite bråk mellan hästarna också, då min ettåring hamnade i kläm då ligghallen är lite dumt utformad. Så det blir skönt med flytt, ska se till att inte ha fler hästar i flocken än mina egna.
 
Jag har lunchpaus och försöker att hålla humöret uppe något sånär trots att jag är inne i en period då det mesta känns övermäktigt, ängsligt, osäkert och allmänt jobbigt. Oklart varför, men det blir nog bättre snart! Borde egentligen ta mig ut på en promenad som jag brukar göra på lunchen, men det sitter långt inne just idag. Tänker att det kanske får vara okej att skippa promenad idag, eftersom jag tar mig ut varenda dag annars.
 
Flytta inte till ett engelskspråkigt land vad du än gör! Här betyder "half ten" 10.30, det sägs som en förkortning av "half past ten". Och ja, jag kom för tidigt jättemånga gånger innan jag lärde mig detta. 🤯

Mitt problem har varit att 19th century är 1800-talet, 20th century 1900-talet osv. Tog ett tag innan det satt att tex the Glorious Revolution var på17th century, dvs 1648.
 
Sitter och ångestar och läser buke och läser bok och scrollar runt och gör väl ungefär exakt ALLT som inte är att göra något vettigt på examensarbetet. Tydligen löste sig inte sånt per automatik bara för att man blev vuxen, snarare än gymnasieålder.
Lusigt ändå, är det arbetsuppgifter så görs de. Är det plugg som jag behöver för att klura ut något på jobbet - så gör jag det (och det är kul). Är det examensarbete som ska betygsättas och redovisas? Hej kom och hjälp mig, jag vet plötsligt inte hur man gör något alls.

Suck! Mer kaffe.
 
Kommer på att börja storstäda och göra om lite i köket när sol"fan" ligger på..Blir lixom onödigt svettigt än det redan är så ner lite med markisen och hoppas det inte börjar blåsa jävel bara för det...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 123
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 841
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp