Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma sak som jänkarna som skriver månad-dag-år. Noll logik. Måste alltid tänka en vända till för att få rätt datum.

Fast har sager vi det i den ordningen. En avkomma ar fodd May 15 1983. Sa sags och skrivs alla datum.

Som med mig och tidszoner
Jag fattar ju hur de funkar
Men hur *funkar* de?
(obs, jag vet, men räknar alltid fel framåt och bakåt och vilken vän som bor i USA vs Australien med konstiga sovtider och sådär)

Det marks val har i USA. Det ar helt okay nar de skiftar tids zoner vid staternas granser ... Det finns nastan alltid en stor skyllt som sager "Valkommen till ..." vid de flesta vagar. Men nar tidsgransen gor mitt i staten kan det bli besvarligt.
Nar man just kommit in i Florida och ar nastan framme, "Vid nasta stad stannar jag och handlar lite" ... "OH NO ... det gar inte for nu har allt stangt. Klockan kan inte vara mer an 8 pa kvallen"
Fast jag hade missat de senaste tva tids granserna, klockan var 10 och den staden hade stangt for natten. Det var innan klockor och telefoner stallde om sig sjalva sa det ar ju lattare nu ... men man behover fortfarande ha koll.
 
Fast har sager vi det i den ordningen. En avkomma ar fodd May 15 1983. Sa sags och skrivs alla datum.



Det marks val har i USA. Det ar helt okay nar de skiftar tids zoner vid staternas granser ... Det finns nastan alltid en stor skyllt som sager "Valkommen till ..." vid de flesta vagar. Men nar tidsgransen gor mitt i staten kan det bli besvarligt.
Nar man just kommit in i Florida och ar nastan framme, "Vid nasta stad stannar jag och handlar lite" ... "OH NO ... det gar inte for nu har allt stangt. Klockan kan inte vara mer an 8 pa kvallen"
Fast jag hade missat de senaste tva tids granserna, klockan var 10 och den staden hade stangt for natten. Det var innan klockor och telefoner stallde om sig sjalva sa det ar ju lattare nu ... men man behover fortfarande ha koll.

 
Maste och maste - lage, standard och storlek ar ju allt som man kan kompromissa pa. Detta skulle ge mig en trerummare i bra nog skick att inte krava direkta renovationer i en london forort jag ar bekant med. Jag skulle klara mig med en tva, men jobbar mycket hemifran och vill ha ett hemmakontor som inte ar i sovrummet, eller tar upp en stor del av de ofta ganska sma vardagsrummen. Skulle kunna flytta langre ut, men ar radd att jag skulle kanna mig socialt isolerad, da vanner bor haromkring. Men det kanns valdigt surt!
Kan du flytta längre ut och åka med någon form av kollektivtrafik eller liknande istället, eller blir det samma månadskostnad totalt då iaf? Annars hade jag lätt satsat på att flytta lite längre ut, det verkar ju vara det lättaste att kompromissa med (om det inte är lägenheter med högt i tak så att det är lätt att utnyttja tex små vardagsrum på höjden istället).
 
Mamma opereras ikväll, det var iaf sista budet. Hon skulle ringa sen, men jag tror att hon glömt det i allt som hänt (fick åka flera mil till ett annat sjukhus). Antar att jag får veta mer imorgon, så ska försöka sova nu.

Pratade med pappa tidigare och han ville inte att jag åkte dit, så jag är lydig och håller mig hemma. Vet iofs inte om jag skulle gjort nån nytta där i alla fall.
 
Lyssnar på SVT:s Valborgskonsert och drabbades plötsligt av en enorm Sverigelängtan. Det händer sällan numera, men när det väl gör det tenderar det att vara såhär års när den svenska sommaren är på ingång (eh, teoretiskt sett i alla fall) :heart
 
En full fart dag på jobbet. Älskar mitt jobb 😍 det gör verkligen mycket när man har en bra arbetsmiljö från topp till tå.

Efter jobbet åkte jag till stallet. Löslongerade Halle i paddocken. Han vilade igår så körde lite lek och kommando övningar. Han är duktig och börjar faktsikt fatta galoppen snart. 😎 Han verkar dock lite trött men det är inte så konstigt, päls fällning osv.
Efter Halle blev det en barbacka tur ut på Freja med V och Fenix som sällskap. Vi red tråkiga rundan som vi kallar den. Vi mötte två rådjur också. Jag tar hellre rådjur alla dagar i veckan än vildsvinet som V och Freja träffade på mitt på ljusa dagen i höstas. Huaa! 😅

Nähäpp, dags att duscha och gå och sova. Imorgon kommer scoot borden på posten, jag längtar🤩🙌
 
Jobb och en tur till Hööks avklarat. Tyvärr hade inte Hööks Lund rätt sorts tyglar hemma och Hööks Malmö stängde redan vid 19 :meh:
Nåja, med lite flyt hinner jag till Hööks Malmö efter fredagens jobb.
Väl hemma har vi ätit kvällsmat och nu kollar vi på gårdagens avsnitt av Superstars.
"Redan" vid 19? Häromkring är det de tiderna som gäller, trodde det gällde typ alla 😅
 
Vill titta på något på youtube för att kunna koppla av och sova. Måste bara klura ut vad. Vill ha något väldigt lättsamt och snällt som det absolut inte går att få mardrömmar av inatt, för den förra natten var bland det värsta jag varit med om på länge och nu vågar jag knappt somna :( Kanske ska titta på älgvandringen på SVT. Naturfilmer borde inte kunna gå fel.
 
Lie deppigt att plommonträd och blåbärstry håller på att slå ut sina knoppar snart. Och det är kallt, inte en pollinerare i sikte.

Det får bli dammvippan i plomonträden i år också :laugh:
Hos mig har de övervintrande humlorna börjat titta fram, men det är bara vårblommorna som blommar än och jag är orolig för att det är för lite. Omvänt problem.
Hmmm, kan man mata humlorna med t.ex sockervatten? 🤔
 
Vill titta på något på youtube för att kunna koppla av och sova. Måste bara klura ut vad. Vill ha något väldigt lättsamt och snällt som det absolut inte går att få mardrömmar av inatt, för den förra natten var bland det värsta jag varit med om på länge och nu vågar jag knappt somna :( Kanske ska titta på älgvandringen på SVT. Naturfilmer borde inte kunna gå fel.

Jag brukar titta på Margareta Grääs vloggar när jag vill ha nåt lättsamt. Hon har nyss flyttat och de vloggarna är väldigt mysiga.
 
Fick typ städfeeling och gjorde storstäd och organiserade om i köket (äntligen lite mer bänkyta att använda bland annat) så det blev en vilodag åt pållan idag med när jag var klar äntligen 😄. Försöker annars hålla efter och städa lite varje dag för att städa "alltid och aldrig" för flera timmar samma dag är ju såååå inte kul om man inte får rycket som idag då 😆.
 
Hos mig har de övervintrande humlorna börjat titta fram, men det är bara vårblommorna som blommar än och jag är orolig för att det är för lite. Omvänt problem.
Hmmm, kan man mata humlorna med t.ex sockervatten? 🤔
Det är bara drottningar som övervintrar. Så det tar ett tag innan det finns tillräckligt många. De behöver föda upp nya.

Tror att vårblommorna är alldeles tillräckliga för damerna :love:
Det fanns ju sälg, al och hassel här. Förutom vårlökar, sippor och annat.
 
@Red_Chili Jag brukar kolla på 'farmen' serierna. Två arkeologer och en historiker försöker återskapa hur man levde på 1800-talet, tidigt 1900-tal, under andra världskriget osv. Gillar även Victorian Bakers som tillhör samma serie program och tales from the green valley där det är en grupp som lever på 1600-talet. De flesta finns dessutom i bra kvalitet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 123
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 448
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 841
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp