Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker hitta om arbetsgivare är skyldiga att ge stöd åt arbetstagare som inte varit med om en olycka/tillbud, men som är där när det händer och behöver hantera situationen. Det verkar dock inte som de ska göra det.

Knasigt, tycker jag.
Krisstöd i samband med olyckor är inte knutet till att det är du som måste vara den som är skadad. Detaljer kring arbetsgivarens ansvar för krisstöd finns beskrivet bl a i AFS 1999:7.

Föreskriften finns att läsa på Arbetsmiljöverkets webb:
https://www.av.se/arbetsmiljoarbete...-hjalpen-och-krisstod-afs-19997-foreskrifter/
 
Vaaaarför måste det börja blåsa igen, skitblåst! Var ju så härligt i morse; vindstilla och morgonsol när jag gav kaninerna frukost 😍. Hm såg postbilen fara förbi- undrar om rosetten från senaste pay and jumpen på distans ligger i lådan...Men vill inte gå ner till vägen ifall honkatten riskerar att följa efter...Och hon lär nog hålla sig ute idag bra länge med tanke på hur arg hon blev 😄 när hon kom in tidigt igår kväll och inte fick gå ut igen....Säkert därför hon traskat på mig två gånger under sennatten/tidig morgon 😂.
 
Har snart coaching med chefen. Behöver ta upp att nån måste göra två (enkla) arbetsuppgifter under min semester. Har redan nämnt det en gång som något jag tycker är jobbigt (dvs att jag måste in till kontoret fast jag är ledig), men inget händer. Nu är det för sent att lära upp nån tills jag är ledig, så jag kommer återigen få göra det själv. :(
Men det är väl chefens problem och inte ditt? :confused:
 
Ok, väljer nu att skriva om mitt jobb bara för att jag måste pysa ur mig litegrann 🙈
Fick precis höra att de planerar att jag ska göra mitt jobb samt ta över kollegans jobb.
Jag ska även ta över 3 andra kollegors jobb under en period på ca en månad med start om någon vecka eller två. Jag ska alltså göra 5 underbemannade personers jobb.
Får jag detta bekräftat sjukskriver jag mig omgående. Går inte under några som helst omständigheter med på detta. :up:
 
Ok, väljer nu att skriva om mitt jobb bara för att jag måste pysa ur mig litegrann 🙈
Fick precis höra att de planerar att jag ska göra mitt jobb samt ta över kollegans jobb.
Jag ska även ta över 3 andra kollegors jobb under en period på ca en månad med start om någon vecka eller två. Jag ska alltså göra 5 underbemannade personers jobb.
Får jag detta bekräftat sjukskriver jag mig omgående. Går inte under några som helst omständigheter med på detta. :up:
Men jag antar att du kommer få sex gånger lönen, så då har du råd att starta ett eget bemanningsföretag och hyra in kollegor. :angel:
 
Ok, väljer nu att skriva om mitt jobb bara för att jag måste pysa ur mig litegrann 🙈
Fick precis höra att de planerar att jag ska göra mitt jobb samt ta över kollegans jobb.
Jag ska även ta över 3 andra kollegors jobb under en period på ca en månad med start om någon vecka eller två. Jag ska alltså göra 5 underbemannade personers jobb.
Får jag detta bekräftat sjukskriver jag mig omgående. Går inte under några som helst omständigheter med på detta. :up:
Bra!!! Helt sjukt, gör det bara inte som sagt!!
 
Ok, väljer nu att skriva om mitt jobb bara för att jag måste pysa ur mig litegrann 🙈
Fick precis höra att de planerar att jag ska göra mitt jobb samt ta över kollegans jobb.
Jag ska även ta över 3 andra kollegors jobb under en period på ca en månad med start om någon vecka eller två. Jag ska alltså göra 5 underbemannade personers jobb.
Får jag detta bekräftat sjukskriver jag mig omgående. Går inte under några som helst omständigheter med på detta. :up:
Du borde kräva sexdubbel lön om du utför fem personers arbete förutom ditt eget.

Edit: Tvåa på bollen
 
Ok, väljer nu att skriva om mitt jobb bara för att jag måste pysa ur mig litegrann 🙈
Fick precis höra att de planerar att jag ska göra mitt jobb samt ta över kollegans jobb.
Jag ska även ta över 3 andra kollegors jobb under en period på ca en månad med start om någon vecka eller två. Jag ska alltså göra 5 underbemannade personers jobb.
Får jag detta bekräftat sjukskriver jag mig omgående. Går inte under några som helst omständigheter med på detta. :up:
Gilla som i att, bra att du tänker vägra i sådana fall!
 
Ok, väljer nu att skriva om mitt jobb bara för att jag måste pysa ur mig litegrann 🙈
Fick precis höra att de planerar att jag ska göra mitt jobb samt ta över kollegans jobb.
Jag ska även ta över 3 andra kollegors jobb under en period på ca en månad med start om någon vecka eller två. Jag ska alltså göra 5 underbemannade personers jobb.
Får jag detta bekräftat sjukskriver jag mig omgående. Går inte under några som helst omständigheter med på detta. :up:

Facket! Ring! Facket! Nu! (ett mail går också bra :) )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 027
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp