Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mmm, den var ju rätt frän. :) Jag gillar egentligen Sabaton. Men sen de spelade på Krim så känns det inte lika kul.

Nej, det är verkligen en plump i protokollet. Men samtidigt så har de visat att de inte är några krigsglorifierande nazister som de också beskyllts för att vara. Dvs jag har inga problem med att fortsätta lyssna på dem men förnekar inte att beslutet att spela på Krim var skitkorkat. Men samtidigt, de är också människor och ingen är perfekt i alla lägen :)
 
Nej, det är verkligen en plump i protokollet. Men samtidigt så har de visat att de inte är några krigsglorifierande nazister som de också beskyllts för att vara. Dvs jag har inga problem med att fortsätta lyssna på dem men förnekar inte att beslutet att spela på Krim var skitkorkat. Men samtidigt, de är också människor och ingen är perfekt i alla lägen :)
Jag har aldrig riktigt begripit hur de kunnat få naziststämpeln med tanke på hur deras texter faktiskt går. Men antar att det lite grann går hand i hand med de miffon som hävdar att Ultima Thule inte är rasister. Man läser inte texterna eller begriper vad de menar och ett bias från ens egna åsikter och ställningstaganden.
 
Yes!🥳 När jag vaknade var ögat mkt bättre. Såg knappt suddigt alls och gjorde mkt mindre ont.
Åkte iaf till läkaren för säkerhets skull. Det var lite irriterat såg han. Han tyckte att ”din sambo lagade på ditt ögat” när han fixade min nacke. Han trodde att min whiplash och ev Hortons nog var det som gjort stört någon nerv och att sambon hade lättat på det och ögat då gradvis blivit bättre. Ska ha lite ögondroppar och försöka vila det lite bara ett tag.
Jag blir inte pirat än iaf! 🏴‍☠️
 
Fått bekräftat så har redan nu berättat för bästaste kollegan att jag inte kommer i morgon.
Frågan är hur jag ska hantera det sedan. Skriva till huvudskyddsombud är självklart, och förklara vad som händer.
Måste jag sedan gå till en vc för att få det dokumenterat eller hur sjutton funkar sånt här?
 
Promenad avklarad :up: ! Skönt, men attans blåsigt... :cautious:
Ska ut och göra lite "hästfix" sedan in och laga mat. Det blir en märklig blandning av potatisbullar, färdigköttbullar och någon typ av panerad plattfisk som ligger i frysen. Och så någon grönsak till, tänker jag. Sedan ska jag kolla på en film som hör till språkutvecklingskursen samt göra ett inlägg i diskussionstråden. Sedan är jag nog rätt färdig för dagen.... :D Just ja, det kommer ett lass ved idag också.
 
Hm... Nu vill inte min mamma att jag ska sjukskriva mig. Får ju beslutsångest :arghh:

Totalt irrelevant vad mamma tycker, blir man sjuk och springer in i utmattningens bisarra värld pga arbetsmiljön, så blir man och din arbetsmiljö är ju -baserat på vad du skrivit- helt jävla horribel.

Däremot om man sjukskriva sig "i protest", så är det ju inte rätt sätt/väg att förändra arbetsmiljön.
 
Landat hemma och börjat varva ner. Det var fasen inte lätt att hitta rätt på sjukhuset. Knappt några skyltar alls och vägar stängda för ombyggnation. Till slut rusade jag bara ur bilen vid en ingång iom panik över tiden. Kom in under sjukhuset på ngt vis. Rusade runt där superstressad som en enögd pirat bland stora, låsta järndörrar och i strumpbyxor som var för stora och höll på att åka av. Sprang runt i någon jävla kulvert innan en man som tydligen jobbade på psyk där kunde visa mig rätt och skojade om att jag kunde komma ner och lägga in mig sen efter paniken. Fick sen åka personalhiss med någon snäll sjuksyrra som förbarmade sig. 😅
Sen skulle jag då hitta sambo med bil som åkt iväg och parkerat. Som tur var hade han messat en bild på ena hunden som letade efter mig. När jag skulle till hissen och återupprepa kulvertspringandet så såg jag ut och tyckte att det kaaanske kunde vara där han stod, 15 våningar ner. Messade bild och ja, där var det. Fick dock springa runt hela jävla sjukhuset för att kunna ta mig dit. Men nu är kapten enöga hemma iaf. :laugh::up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp