Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var alldeles för ofokuserad efter mötet med chefen, så jag åkte till stallet istället. Sån mysig dag där idag. Lasttränade ettåringen (hon fyller år idag!) för första gången, inga problem där. Sen löslongerade jag ponnyn medan alla andra tittade på sådär avundsjukt som bara hästar kan. Mockade och fodrade också, hela tiden med bubblande glädje över att jag har så fina hästar. Imorgon är tanken att jag ska hoppa hästen också, längtar redan. :heart

Nu ska jag dock jobba klart för idag, nackdelen med att skjuta upp jobbet. ;)
 
Det blåste orimligt mycket. Sådär så att det är svårt att mocka hagarna :meh:

Nåja, i övrigt var det fint väder :)
Screenshot_20230419_175129_Gallery.jpg
 
Hm... Nu vill inte min mamma att jag ska sjukskriva mig. Får ju beslutsångest :arghh:
Mammor är inte alltid så rationella. När jag var på väg att bli bostadslös (hade en månads uppsägningstid) tyckte min att jag skulle sjukskriva mig eller ta ledigt och komma hem till dem i två veckor. :mad:
För det är ju jättelätt att hitta ny bostad när man är 100 mil ifrån där man vill bo. :banghead:
 
Fick en bild skickad till mig på min gamla häst ikväll. Insåg då att jag nu kan känna glädje över alla år vi fick tillsammans och den glädjen är större än sorgen över honom.
Tänker på honom dagligen såhär 7 månader senare, men det är mer glada tankar nu. Min fina häst.
received_1112876882977464.jpeg
 
Det blir kallt inatt - dvs minusgrader.

Jag har försökt tända i spispannan men misslyckats rejält. Orkar jag gå ner i pannrummet och försöka där? antar att jag måste.

Jag har ju golvvärmen på den vattenburna värmen. Om vattnet i systemet sjunker ner till rejält under 20 grader blir golven svinkalla. Brr.
Kalla element är inte lika gräsligt. Det blir varmt rätt snabbt bara solen kommer fram. Men golven.....
 
Det blir kallt inatt - dvs minusgrader.

Jag har försökt tända i spispannan men misslyckats rejält. Orkar jag gå ner i pannrummet och försöka där? antar att jag måste.

Jag har ju golvvärmen på den vattenburna värmen. Om vattnet i systemet sjunker ner till rejält under 20 grader blir golven svinkalla. Brr.
Kalla element är inte lika gräsligt. Det blir varmt rätt snabbt bara solen kommer fram. Men golven.....

Fårskinnstofflor! Jag älskar mina som jag hasar fram i, varma och sköna för fosingarna även när det är svinkallt.
 
Nu har jag jobbat lite med Rekrytering och det ar snart dags att aka tillbaka och kora eftermiddags korningen. Det har slutat regna och solen ar pa vag fram ... Dessutom ar det Onsdag som ar en mycket lattare dag for mig och jag kommer mig hem tva timmar tidigare. Det har blir en bra dag ocksa! :)
 
Funderar över den här märkliga dagen..
Jag hann med så mycket på jobbet att jag tom kunde gå tidigare (händer aaaldrig), hittade en ny supermysig långrunda och hundarna har på riktigt aldrig uppfört sig bättre, tagit ett bad, ätit mat och så låg jag i sängen innan kl 21. 🤷🏻‍♀️

Antar att världen går under imorgon! 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp