Tack sÄ mycket!Grattis @godisklubba!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack sÄ mycket!Grattis @godisklubba!
SĂ„ han Ă€r vĂ€l inte billig per se men jag Ă€r avis och orkar inte koka te Ă€n.Aha dĂ„ âförstĂ„râ jag.
Du orkar inte koka te? Det Àr vÀl det man har makar till? Du tar ju hand om bebis!SÄ han Àr vÀl inte billig per se men jag Àr avis och orkar inte koka te Àn.
Ja alltsÄ han fixar frukost pÄ sÀngen Ät mig varje morgon sÄ jag tÀnker inte klaga pÄ honom men jag Àr kinkig med vattentemperaturen nÀr jag gör te sÄattehDu orkar inte koka te? Det Àr vÀl det man har makar till? Du tar ju hand om bebis!
Billig hund utaktioneras, han har fÄtt nÄgon fix idé om att han ska ut pÄ nÀtterna, jag tog honom i koppel första gÄngen, maken orkade inte det andra gÄngen och fick istÀllet klÀ pÄ sig och leta efter honom. Tredje gÄngen var strax före klockan ringer, gnÀllde som en tok, jag kastar pÄ mig klÀder och gÄr ut med honom och han strosar runt, skvÀtter lite hÀr och dÀr och tigger godis.
Funderar lite över jobbsituationen, pÄ pappret mitt drömjobb, i praktiken sliter det hÄrt pÄ mig och det finns stÀndigt en osÀkerhet om vad som kommer hÀnda i framtiden. IgÄr kom det ut en tjÀnst pÄ en kommunal arbetsplats , lite oklart vad tjÀnsten faktiskt innebÀr men det Àr en stabil arbetsplats, det Àr ytterst sÀllan det kommer ut tjÀnster dÀr.
arbetsmiljölagen eller förordningen?Försöker hitta om arbetsgivare Àr skyldiga att ge stöd Ät arbetstagare som inte varit med om en olycka/tillbud, men som Àr dÀr nÀr det hÀnder och behöver hantera situationen. Det verkar dock inte som de ska göra det.
Knasigt, tycker jag.