Vad gör vi? Del CLXXV

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Haha. jag var ju glad över att ha hittat fÀrsk hel kyckling för 29 kr/kg och köpte tvÄ.

Var bortrest igÄr och fick mess av grannen.
Hon hade ocksÄ sett erbjudandet och köpt 20 st. :rofl: Hon brukar koka kyckling till sin flock stora hundar.
Jag fick bild pÄ 20 kycklingar i min frys i pannrummet
(jag har sagt att om hon behöver utrymme i frys sÄ kan hon lÀgga i min. Den Àr i stort sett tom nu innan grönsaker, bÀr och svamp)
 
Billig hund utaktioneras, han har fĂ„tt nĂ„gon fix idĂ© om att han ska ut pĂ„ nĂ€tterna, jag tog honom i koppel första gĂ„ngen, maken orkade inte det andra gĂ„ngen och fick istĂ€llet klĂ€ pĂ„ sig och leta efter honom. Tredje gĂ„ngen var strax före klockan ringer, gnĂ€llde som en tok, jag kastar pĂ„ mig klĂ€der och gĂ„r ut med honom och han strosar runt, skvĂ€tter lite hĂ€r och dĂ€r och tigger godis. 🙄

Funderar lite över jobbsituationen, pĂ„ pappret mitt drömjobb, i praktiken sliter det hĂ„rt pĂ„ mig och det finns stĂ€ndigt en osĂ€kerhet om vad som kommer hĂ€nda i framtiden. IgĂ„r kom det ut en tjĂ€nst pĂ„ en kommunal arbetsplats , lite oklart vad tjĂ€nsten faktiskt innebĂ€r men det Ă€r en stabil arbetsplats, det Ă€r ytterst sĂ€llan det kommer ut tjĂ€nster dĂ€r. đŸ€”

Sök! Blir man erbjuden tjÀnsten kan man alltid tacka nej. :)
 
Ätit frukost. Ser morgon-tv. Har ont i huvet och nacken. Ska smörja in nacken.
Hittade en proteinbar i skafferiet. Glömde Àta den igÄr. O_o
 
Har snart coaching med chefen. Behöver ta upp att nÄn mÄste göra tvÄ (enkla) arbetsuppgifter under min semester. Har redan nÀmnt det en gÄng som nÄgot jag tycker Àr jobbigt (dvs att jag mÄste in till kontoret fast jag Àr ledig), men inget hÀnder. Nu Àr det för sent att lÀra upp nÄn tills jag Àr ledig, sÄ jag kommer Äterigen fÄ göra det sjÀlv. :(
 
Jag mĂ„r inte helt bra just nu, men det kommer bli bĂ€ttre. Är som tur Ă€r bra pĂ„ att se ljusglimtar i min vardag med familj, jobb och djur. Tex att jag ska rida ett pass pĂ„ ridbanan pĂ„ lunchen pĂ„ min Ă€lskade mirakelhĂ€st đŸ„° Ser fram emot det sĂ„ försöker jobba pĂ„ nu sĂ„ förmiddagen ska gĂ„ fort 😊
 
Försöker hitta om arbetsgivare Àr skyldiga att ge stöd Ät arbetstagare som inte varit med om en olycka/tillbud, men som Àr dÀr nÀr det hÀnder och behöver hantera situationen. Det verkar dock inte som de ska göra det.

Knasigt, tycker jag.
 
BlÄser halv storm i SkÄne idag, behöver Äka till affÀren, men körde sÄ mycket bil förra veckan sÄ ryggen vill inte Äka bil.
Sen ska jag fortsÀtta med gÄrdagens projekt att riva gaveln pÄ gillehuset o sen sÀtta upp en ny fasad. Och dÄ gnÀller nÀsta kroppsdel för att jag mÄste klÀttra pÄ en stege, bara skit med en gammal tant.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Övr. Hund DethĂ€r Ă€r kanske en dum och pinsam frĂ„ga. Och jag kĂ€nner mig redan o kunnig och som en dĂ„lig matte för att det hĂ€nde och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 027
Senast: Red_Chili
·
TrĂ€dgĂ„rd & VĂ€xter Funderade först pĂ„ att stĂ€lla frĂ„gan i trĂ€dgĂ„rds trĂ„den men tĂ€nkte det blir smidigare med en egen liten trĂ„d â˜ș Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
KatthÀlsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6Äriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblÄsan och tarmar. Hon fick Àven...
Svar
9
· Visningar
1 049
KatthÀlsa Jag har tvÄ innekatter, steriliserade honkatter, syskon frÄn samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var Ätta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp