Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon(kiro) drog min nacke. Och jag ser jättemycket bättre. Sån enorm skillnad! :eek:
Ska åka till läkaren i morgon iaf IOM att ögat fortfarande gör ont och inte är helt bra. Men nu är jag inte lika inställd på att bli blind på ett öga iaf längre. Jag är rätt svårskrämd. Men ögon är fasen läskigt och inget jag vet ngt om heller.

Bad sambon ”vaaa lite rooolig”, som hans mormor i Dalarna gjorde när de hade besök iom att sambo alltid varit en clown. Lite galghumor för avdramatisering hos orolig mig.
Till hunden: ”Skäll inte så nära matte. Hennes öga kan ploppa ut!”
”Hörrö.. vi får låna din farsas djupmätare till båten så du vet hur mycket potatisgratäng du lägger på tallriken nu när du inte har djupseende.”
Så vi har bestämt att jag ska ha en pirat-ögonlapp som jag ska klistra på sånt låtsasöga man har på leksaker som kan skramla runt.
Så här:
9EC3ACFE-547D-4CFF-8DD5-E9D44D50AD34.jpeg
 
Fick en trist nyhet igår som dränerade mig helt.
Vaknade med ångest och ville inte ut.
Men rundan blev gjord. Till och med lite tempoökningar.
Jag vet inte riktigt hur jag ska orka idag men brukar vara det bästa att vara på jobbet.
Nu dusch och kaffe.
 
Billig hund utaktioneras, han har fått någon fix idé om att han ska ut på nätterna, jag tog honom i koppel första gången, maken orkade inte det andra gången och fick istället klä på sig och leta efter honom. Tredje gången var strax före klockan ringer, gnällde som en tok, jag kastar på mig kläder och går ut med honom och han strosar runt, skvätter lite här och där och tigger godis. 🙄

Funderar lite över jobbsituationen, på pappret mitt drömjobb, i praktiken sliter det hårt på mig och det finns ständigt en osäkerhet om vad som kommer hända i framtiden. Igår kom det ut en tjänst på en kommunal arbetsplats , lite oklart vad tjänsten faktiskt innebär men det är en stabil arbetsplats, det är ytterst sällan det kommer ut tjänster där. 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 027
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp