Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helgen infann sig vid 14-tiden.
Har grottat ner mig med en bra bok och låtit ICA stå för maten.
Trevlig helg!
1CAA5D7D-8555-4F6C-AB63-AC9B6F07A571.jpeg
 
Ledig i dag men vaken tidigt da jag glomde ringa en foralder i gar. Jag kor ocksa tva grupper forskole elever som behover "early intervention" och den skolan ar inte pa samma schedule som hela vart skolsystem i stan. :rolleyes: Jag bad en annan chauffor kora och jag behovde andra tiden for en elev ...
GJORT! 7:00! 20 minuter innan bussen kommer. :p

I dag ska jag aka till en vin och oliv gard och kopa lite choklad med olivolja (de pressar sjalva all olja) och vad annat kul jag kan hitta. (De har riktigt bra vin ... men olivoljan ar "do die for") En avkomma har i Oregon aker till avkomman i Florida i morgon bitti och jag skickar nu med nagra fodelsedags presenter till "Floridianen".

Sa ... dags att starta dagen!
 
Egentligen inte, så vill inte göra en jätteaffär av det. Vill ju tro gott om alla.
Dock har jag flertalet gånger fått höra att man vet var jag bor och vem jag är här. Det har liksom inte hänt någon annan stans, så mina tankar gick ju hit så klart.
Eller så är det någon random crazy person.
Har hört med precis alla jag känner och ingen har försökt med något prank, känner inte heller igen handstilen.

om det nu är det.
Kan ju vara vem som helst. Nån som inte är medlem här men läser på forumet, man måste ju inte logga in för att läsa.
:( :heart
 
Ok. Jag kan tycka att det finns oförstående och hårda personer men obehagliga har jag aldrig upplevt.
Finns faktiskt (än i dag aktiva) användare som i flera år självgott upplyst andra om hur lätt de kan ta reda på vem den andre är, var den bor, var den jobbar etc.

Människan i sig kanske inte är obehaglig, men att skriva så till någon upplevs i de allra flesta fall som obehagligt för mottagaren.
 
Finns faktiskt (än i dag aktiva) användare som i flera år självgott upplyst andra om hur lätt de kan ta reda på vem den andre är, var den bor, var den jobbar etc.

Människan i sig kanske inte är obehaglig, men att skriva så till någon upplevs i de allra flesta fall som obehagligt för mottagaren.
Jag har skrivit att jag inte har upplevt det. Betyder inte att jag menar inte att det finns. Men det gör mig förvånad.
 
Jag har försökt sälja in tanken med en fyrhjuling för sambon i säkert 5 år, han har tyckt det är lite onödigt. Nu har en kompis till honom köpt en flång ny Cam Am och helt plötsligt så kan vi åka och köpa en imorgon.

Nu är det jag som säger nej för jag behöver vapenskåp, hund och andra grejer. Känner mig som en party pooper, för jag vill ju ha en fyrhjuling jag med egentligen. :arghh:
 
Finns faktiskt (än i dag aktiva) användare som i flera år självgott upplyst andra om hur lätt de kan ta reda på vem den andre är, var den bor, var den jobbar etc.

Människan i sig kanske inte är obehaglig, men att skriva så till någon upplevs i de allra flesta fall som obehagligt för mottagaren.
Jag tror jag sett några inlägg om sånt men jag har uppfattat de inlägg jag sett mer som råd eller välmenande varningar om att man inte ska vara så öppen med uppgifter som kan användas av andra. Buke är ju öppet för vemsomhelst att läsa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 027
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp