Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit i tvättstugan och på Coop. Ska om en kvart tillbaks till tvättstugan och sedan ut på en turfrunda i Apladalen.
 
Nu är soffan tillbakalämnad hos oss. Jag ska sluta tjata om den. Snart. Jag lovar. Men jag kännner mig outsägligt bitter över att vi har betalat 27000 kr för att klä om en soffa så att den har samma färg som gula tänder. :arghh: Samtidigt försöker jag bita ihop och se glad ut eftersom jag tycker så synd om sambon som godkände den felaktiga offerten. Jag vill inte att han ska känna att han måste bära hela hela hundhuvudet.
 
Wow, otroligt elakt.
Det gäller saker och människor runt omkring jag inte kan styra, vad ska jag söka hjälp för?

Ta det lugnt nu, jag lovar att @tanten menar väl :)

Men bevisligen mår du väldigt dåligt :heart och behöver verkligen få stöd i att hantera situationen på något sätt (HR, skyddsombud och i slutändan eventuellt en sjukskrivning). En ska inte må så här dåligt pga jobbet.

Jag kan ta som exempel med min nuvarande arbetssituation som bitvis är rätt utsatt. Jag har ett team bakom mig som jag litar på till 100% och som jag vet är tillgängliga med diverse resurser när/om jag behöver det. Dvs jag får det jag behöver för att göra mitt jobb OCH må bra i min jobbsituation.
 
Ta det lugnt nu, jag lovar att @tanten menar väl :)

Men bevisligen mår du väldigt dåligt :heart och behöver verkligen få stöd i att hantera situationen på något sätt (HR, skyddsombud och i slutändan eventuellt en sjukskrivning). En ska inte må så här dåligt pga jobbet.

Jag kan ta som exempel med min nuvarande arbetssituation som bitvis är rätt utsatt. Jag har ett team bakom mig som jag litar på till 100% och som jag vet är tillgängliga med diverse resurser när/om jag behöver det. Dvs jag får det jag behöver för att göra mitt jobb OCH må bra i min jobbsituation.
Jo ja, men för min del är det lugnt just nu, jag mår okej.
Det händer mycket runtomkring som jag inte kan styra över men som jag fått hantera pga att jag var på plats just då och allt hände på en förmiddag.

@tanten ledsen att jag är taggig just nu. Det var dumt. Jag ska nog skita i att skriva här alls just nu när jag är mitt uppe i kaoset.
 
Huvudvärk och trött.
Ska ta en allergitablett.
Sovit skitdåligt då jag glömde ta min sömnmedicin
Men nya tag i kväll
 
Jo ja, men för min del är det lugnt just nu, jag mår okej.
Det händer mycket runtomkring som jag inte kan styra över men som jag fått hantera pga att jag var på plats just då och allt hände på en förmiddag.

@tanten ledsen att jag är taggig just nu. Det var dumt. Jag ska nog skita i att skriva här alls just nu när jag är mitt uppe i kaoset.

Fast jag tycker nog att du kan kräva att få ett vettigt stöd på din arbetsplats så det blir lättare att hantera det när det uppkommer sådana här situationer :heart
 
Wow, otroligt elakt.
Det gäller saker och människor runt omkring jag inte kan styra, vad ska jag söka hjälp för?
Men du - hur i hela världen kan detta vara elakt?? Fattar inte, sorry
Jag tyckte mig ana att du inte inte mår bra? "Tveksamt om jag överlever allt skit som händer just nu"

Det är sällan konstruktivt att kämpa sig igenom skit på egen hand. Så jag tycker du ska söka hjälp. Hjälp som i en vän, din far, en diakon etc etc.
HUR kan det vara elakt? Det är omtanke.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 027
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp