Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick det äntligen bli markarbete med bommar, en bombana som vi körde några gånger i trav och galopp,skoj! 🤩. Mer skritt och mindre trav och galopp när vi ju inte varit igång ordentligt igen, precis som sig bör 😊.

Pållan är så rolig 😅🥰, lättade på sadelgjorden och drog upp stigbyglarna och tänkte att medan jag kastar undan hästskiten och plockar undan bommarna kan hon ju gå lös och nypa lite gräs som hon ofta får göra. Trodde jag ja. Hästen sa tack och hej för mej och gick med bestämda steg till stallet och hittade sin upphängda lunchpåse på boxhörnet 😂🥰.
 
Idag fick det äntligen bli markarbete med bommar, en bombana som vi körde några gånger i trav och galopp,skoj! 🤩. Mer skritt och mindre trav och galopp när vi ju inte varit igång ordentligt igen, precis som sig bör 😊.

Pållan är så rolig 😅🥰, lättade på sadelgjorden och drog upp stigbyglarna och tänkte att medan jag kastar undan hästskiten och plockar undan bommarna kan hon ju gå lös och nypa lite gräs som hon ofta får göra. Trodde jag ja. Hästen sa tack och hej för mej och gick med bestämda steg till stallet och hittade sin upphängda lunchpåse på boxhörnet 😂🥰.
Ja det fanns ju mat enklare att hämta den där...
 
Dock har jag flertalet gånger fått höra att man vet var jag bor och vem jag är här. Det har liksom inte hänt någon annan stans, så mina tankar gick ju hit så klart.
Inte i trådar väl?
Det måste väl ändå vara i PM?

Men har du fått olämpliga saker skrivna i PM förstår jag att du är extra vaksam.
Buke är ett vänligt forum. Extremt sällan är någon medvetet elak eller otrevlig. Av vad jag sett.

Jag är övertygad om att buke generellt vill dig väl.
 
Inte i trådar väl?
Det måste väl ändå vara i PM?

Men har du fått olämpliga saker skrivna i PM förstår jag att du är extra vaksam.
Buke är ett vänligt forum. Extremt sällan är någon medvetet elak eller otrevlig. Av vad jag sett.

Jag är övertygad om att buke generellt vill dig väl.
Nej, i trådar. Inget på PM.

Som sagt, det behöver ju inte vara härifrån. Det kan vara någon konstig person som inte ens har något med mig att göra.
 
Vi har gjort en dundermiss och är helt förtvivlade. :( Vi beställde en omklädsel av vår soffa. Vi hade fått förslag på en tygserie av tapetseraren, beställde hem tusen tygprover och hittade till slut rätt färg. Vi mejlade tapetseraren att vi ville ha färgen X. Tapetseraren skickar en offert som vi accepterade. Eftersom soffan är klar så tittade min sambo på fakturan idag för att betala den och ser då att det står färgen Y istället för X. Han får panik och tittar på offerten, och även där står det Y. Vi har alltså accepterat en offert där tapetseraren har skrivit in fel färg.

Vi har mejlat tapetseraren och hoppas att vi åtminstone kan mötas halvvägs eftersom båda parter har slarvat. Det kommer bli en hiskeligt dyr historia annars eftersom soffan behöver kläs om igen. Att ha soffan i färgen Y är helt uteslutet.
 
Har sett lika trött ut som jag känt mig hela dagen! Ja, just det. Mår alltid skrutt i snitt den 3e dagen jag drar ner ganska ordentligt på kalorierna.Tänk om jag kunde ha tålamod och slippa börja om 711 gånger och må skräp i början flera gånger om?!? 🙄. Tack vare en himla lätt och pointssnål tonfisksallad till lunch efter stallet kunde jag lyxa till det med en bananpaj i miniform med lite vaniljglass efter soppan och det var himla gott 😋, njöt istället för att bara kasta i mig :).

Sen gjorde sambon och jag tre flugor på smällen; han bytte lite delar på min bil och följde med bort till samhället för att se hur bilen gick efteråt och veckohandla ikväll och vid 21.30 tiden passerade vi stallet på vägen hem, och kvällsfodrade 🥰. Nu sängen och sova! 😴.
 
Har precis varit i hundrastgården med hundarna så att de fått springa av sig ordentligt. Nu äter jag frukost. Om en timme är jag på väg till jobbet. Vet inte om vi kanske skulle ha någon föreläsning idag? Ska bli så skönt med helg sedan!
 
Nej, i trådar. Inget på PM.

Som sagt, det behöver ju inte vara härifrån. Det kan vara någon konstig person som inte ens har något med mig att göra.
Det kan vara så. Det kan vara helt random. Men kanske inte. Och utan att veta något om innehållet så kan det vara en god idé att göra en polisanmälan. Be polisen om råd och fråga om de vill ha paketet eller om de bara vill ha bilder av det. Det kanske inte uppfyller nivån för ett hot idag. Men om det sker igen så kommer ärendet snabbare fram i kön av anmälningar. Då finns det också dokumentation sen tidigare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 027
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp