Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, jag menar inte på det sättet utan utbildning i tex krishantering. Dvs få bättre verktyg för att hantera plötsliga och potentiellt hotfulla situationer på ett tryggare sätt.

Jag har tex nyligen fått mediaträning som ett led i att stärka mig i min arbetsroll :)
Ja, alltså nu har jag hanterat båda kriserna och det har gått bra. Det hade dock varit skönt att ha någon som stöd efter att det händer saker på jobbet. Det har jag dock efterfrågat flertalet gånger utan att få gehör för så det har jag gett upp.
 
Smårensar lite i garderoben. Försöker vara hård, men det är svårt "tänk om jag kommer sakna plagget". NEJ -ut med det
Jag beundrar dig om du klarar av det!
Själv försökte jag rensa efter tänket "det har inte blivit använt på 3 år - ut med det"... det gick inte så bra, för genast började min hjärna snurra "men tänk OM du behöver just en sån där blus/byxa etc vid något tillfälle" :banghead:
 
Ja, alltså nu har jag hanterat båda kriserna och det har gått bra. Det hade dock varit skönt att ha någon som stöd efter att det händer saker på jobbet. Det har jag dock efterfrågat flertalet gånger utan att få gehör för så det har jag gett upp.
Det här verkar ju vara symptomatiskt för din arbetsplats. Att du inte får de resurser du behöver för att göra ditt jobb och må bra på jobbet. En del av det du skriver om ditt jobb är verkligen dagens skratt. Men mycket annat blir man ju bara ledsen av att läsa. Men det skulle bli en kul tv-serie. Jag ser Gervais i huvudrollen.
 
Det här verkar ju vara symptomatiskt för din arbetsplats. Att du inte får de resurser du behöver för att göra ditt jobb och må bra på jobbet. En del av det du skriver om ditt jobb är verkligen dagens skratt. Men mycket annat blir man ju bara ledsen av att läsa. Men det skulle bli en kul tv-serie. Jag ser Gervais i huvudrollen.
Har funderat på att skriva bok ärligt talat :angel:
 
Fick jag just ett meddelande "uppifrån" om att det var lämpligt att ta helg nu?! :angel:

Datorn bestämde sig (igen) att jag inte har internet trots bra wifi. IT trodde det var min usb-hub som orsakar felet att datorn tror att den har internet via kabel, men nu har jag en docka från jobbet :meh:
 
Jag har äntligen fått i väg ett mail till svärfar om babyskydd (de har erbjudit sig att köpa ett åt oss bara vi talar om vilket vi vill ha) men det känns så himla girigt när det handlar om så mycket pengar. Meeeen nu har de tre olika, bra, val i olika prisklasser att kika på i alla fall.

Så nu är det dags att hoppa in i duschen så jag inte fryser ihjäl sen när vi går ner till päronen för middag
 
Dygn 2 med migrän så inget jobb idag heller. Min migrän har förändrats sen jag hamnade i klimakteriet. Mindre ont, mer bakfyllekänsla och det sitter i längre.

Har kört in till staden för hjulbyte. De bjöd på korv. Jag äter inte kött men trevligt initiativ :)
Nu sitter jag med en spinnande katt i knät. Lagom aktivitetsnivå för resten av dagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 027
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp