Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skönt att vara hemma efter att jobbat borta tis-fre. Nya tag och samma plats på måndag igen.
Hade visst växt endel bland fröerna jag sådde förra veckan. 😅

Nu ska jag strax gå och lägga mig. Måste först beställa hem några extra skärmskydd till mobilen. :angel: Råkade visst tappa den i bilen och fick fina sprickor i glaset på köpet. Lite svårt att scrolla då ens hacket är precis där jag brukar scrolla.😅
 
Vilodag för pållan, inne blev hon lite lätt skraj över ena kompisen som efter sin tandkoll stapplande gick till sin box 😅. Efter härliga timmar i stallet i lugn och ro 🥰 åkte jag förbi närbutiken på vägen hem och det fick baske mig följa med en bit entrecote till bra pris (svensk, såklart) med hem och lyxa till fredagsmiddagen 😋 och så såg vi på Elitstyrkans hemligheter före Masked Singer Sverige och lite granna popcorn och chips till det, fredagsmys 🥰.
 
Funderar på om jag och dottern ska äta ute imorgon kväll eller bara rester hemma. Vi ska på teater men det är ingen av restaurangerna precis intill teatern som lockas mig :meh:
 
Jag har precis virkat klart kroppen på min bubbalub. Nu blir det att fundra på vad den ska ha för utsmyckningar och detaljer. Ögonen blev helt okej fina i alla fall, tycker jag, men inför framtiden ska jag försöka hitta några med lite bättre kvalitet så att de inte är repiga innan jag ens hunnit måla dem.

IMG_20230415_002825.jpg


Nu blir det snart sänggång. Galet hur lång den här jobbveckan har känts, trots att det var en kort vecka. Det ska bli skönt med lite helg. ❤️
 
I dag har det varit en lang dag igen, men nu ar allt ordnat och betalat till UFO festivalen i stan (det ar den storsta UFO festivalen efter Rosewell (area 51, men in black and all that) i New Mexico. vi ska ha ett "bas" och forsoka hitta fler chaufforer i ar igen. Det ar verkligen ett roligt stalle att jobba pa. :)

Den har bilden togs 1951 och anses fortfarande vara "genuint fran en UFO" av manga.

https://en.wikipedia.org/wiki/McMinnville_UFO_photographs
 

Bifogade filer

  • ufo-Mac.jpeg
    ufo-Mac.jpeg
    51,7 KB · Visningar: 33
Jag har precis virkat klart kroppen på min bubbalub. Nu blir det att fundra på vad den ska ha för utsmyckningar och detaljer. Ögonen blev helt okej fina i alla fall, tycker jag, men inför framtiden ska jag försöka hitta några med lite bättre kvalitet så att de inte är repiga innan jag ens hunnit måla dem.

Visa bifogad fil 116714

Nu blir det snart sänggång. Galet hur lång den här jobbveckan har känts, trots att det var en kort vecka. Det ska bli skönt med lite helg. ❤️
Omg jag är kär sin bubbalubb är ju adorable :love:
 
Solen skiner och slömorgon (dvs hundar yadayada, soffhäng och te bortgjort) avklarad så nu är det dags att göra lite nytta med disk (4 koppar, några skedar och hundskålar) starta en tvättmaskin, småplocka och div allmänt småfixande inomhus en stund 💪

Har töat bort tillräckligt på gårdsplanen för att lägga ut trallen, så den ska ut framför bron och sedan idag tänkte jag bege mig till gg och se om de kommit igång med årets penséer eftersom jag inte frösått några såna för det tidiga vårblomstret själv i år.

Idag blir nog en bra dag 🤗
 
Har varit uppe i sisådär 1,5 timme redan. Hästarna måste ju ut.... Har redan hunnit läsa ett kapitel i min kurslitteratur, och ska snart hugga tag i ett till. Morgnar/förmiddagar är ju min mest produktiva tid, så det gäller att smida när järnet är varmt.... :D Sedan vet jag inte... Jag har ett smidesräcke som ska bli present till föräldrarna som jag borde börja rusta upp. Och tvättkorgen är full. Det finns att göra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp