Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Soffhäng till ny säsong av Bytt är Bytt efter stallfix 😊.Inget snorande så pållan fick travjogga en liten stund över bom i lina och så en liten promenix i den sköna vårkvällen, en vill ju vara kvar ute 😍.
 
Fascinerande hur lite vården kommunicerar med varandra.
Lämnade prover imorse. Både till en ny diabetesläkare och till njurmottagningen. Flera helt identiska.

Labbet har alltså tagit identiska rör, skickat till samma labb som rapporterat till två olika mottagningar.
Vore det inte resursbesparande att de tog ett rör och rapporterade till resp beställande mottagning? Och de som inte är identiska rapporteras till beställande mottagning. Allt sýns ju ändå i journalen.
Man måste ju ge sitt samtycke för att en mottagning ska få titta på prov tagna av en annan mottagning så kan vara av sekretesskäl men jag håller med dig om att det är slöseri.
Och så måste nog labbet ta det som står på remisserna, är ju olika streckkoder på lapparna som kopplas till varje prov på varje remiss.

För mig har det hänt nån gång att två prov visade olika resultat fast de var tagna exakt samtidigt. :cautious: Tror det var hemoglobin.
 
Vaken efter att ha drömt en helt absurd stressdröm där momenten ögonoperation, bussåkande och hopptävling på flyinge ingick. Inga saker jag skulle ägna mig åt irl :meh:
 
Sitter på flygplatsen och väntar på flyget till New York. Ska bli fantastiskt att komma dit, men lite tråkigt att den här delen av resan är slut. Herregud vad bra vi har haft det! Vi hade skyhöga förväntningar, och de överträffades 😍 Nu ska vi bara överleva ännu en nattflygning (😖) och sedan blir det några dagars häng med nära och kära i USA innan vi letar oss tillbaka till Skottland igen 😊
 
Varit vaken i några timmar, hundarna varit ute och kommit in så de och katterna har fått mat och jag har lagt mig igen. Hunnit besvara ett mail från jobbet så länge, tjuvstartade dagen lite då jag egentligen inte börjar förrän kl 08 då jag tänkte kliva upp och ta dagens första kaffe.
 
Sedan hankattens olycka har honkatten knappt varit ute en natt och igår när hon gick ut igen "skötte hon sig inte" och kom in till sin kattbädd vid läggdagstid. Vilket gjorde mig lite orolig så jag vaknade till inatt och gick upp och kollade men nope ingen katta. Somnade om och nu på morgonen satt hon nöjd på trappen 🥰.
 
Barnet är i skolan och jag har haft servicetekniker här för att fixa med larmet. Jag har dessutom dammsugit köket och hallen, förberett ett paket för retur av trasig produkt och skrivit handlalista.
Nu ska jag se vad jag ska ta tag i härnäst :)
 
Hemma idag med men ringt chefen och sagt att imorgon har han slut på friden.... iofs skall jag vara ledig mellan 9.30 och 13.00 då vi har möte med skolan... men iaf imorgon jobb..
 
Skulle lämna mannen hos biluthyraren. Körde strax efter 7 och har suttit i bilkö sedan dess... först stor olycka och nu brand i fordon. Alltså över 2 timmar nu. 🙄
Mitt möte 9-11 är det osäkert om jag kommer vara med på alls 😱

Så..
Sitter i bilkö
Jättesuperduperhungrig
Behöver uppsöka en toalett
 
Gjorde rent vattenlåset i handfatet. Gäller att passa på mär man fortfarande har lite förkylningsrester kvar...

I helgen skall jag iaf I tanken tvätta badrummet ordentligt..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 048
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp