Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste berätta något roligt!
Har haft problem att betala ett abonnemang via en app. Skickade ett meddelande till supporten om vilka problem jag stött på, exakt vad jag gjort när problemet uppstått, vilket operativsystem och webbläsare jag suttit på etc.
Fick tillbaka ett mail om att de var väldigt tacksamma för beskrivningen, då de fått liknande problem rapporterade från flera användare men hittills inte kunnat sätta fingret på vad som blir fel.
Läser om systemtestning just nu, så det var superkul att få åtminstone en lös koppling till ämnet i verkligheten :)
 
Jag hittade detta på Wikipedia, så ni får värdera källan själva.

Nationella prov infördes 1997 i åk 9, 2008 i åk 3, och 2011 i åk 6.[1] Tidigare kallades proven centrala prov och standardprov.[2] Nationella prov utförs i åk 3, 6 och 9 samt på gymnasiet, i ämnena svenska, engelska och matematik, samt, i åk 9, i SO, NO och moderna språk.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nationella_prov_i_Sverige
 
Jag hittade detta på Wikipedia, så ni får värdera källan själva.

Nationella prov infördes 1997 i åk 9, 2008 i åk 3, och 2011 i åk 6.[1] Tidigare kallades proven centrala prov och standardprov.[2] Nationella prov utförs i åk 3, 6 och 9 samt på gymnasiet, i ämnena svenska, engelska och matematik, samt, i åk 9, i SO, NO och moderna språk.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nationella_prov_i_Sverige
97? Konstigt jag gjorde det i 9 an vad jag vet och tog studenten-96..
 
Fascinerande hur lite vården kommunicerar med varandra.
Lämnade prover imorse. Både till en ny diabetesläkare och till njurmottagningen. Flera helt identiska.

Labbet har alltså tagit identiska rör, skickat till samma labb som rapporterat till två olika mottagningar.
Vore det inte resursbesparande att de tog ett rör och rapporterade till resp beställande mottagning? Och de som inte är identiska rapporteras till beställande mottagning. Allt sýns ju ändå i journalen.
 
Fascinerande hur lite vården kommunicerar med varandra.
Lämnade prover imorse. Både till en ny diabetesläkare och till njurmottagningen. Flera helt identiska.

Labbet har alltså tagit identiska rör, skickat till samma labb som rapporterat till två olika mottagningar.
Vore det inte resursbesparande att de tog ett rör och rapporterade till resp beställande mottagning? Och de som inte är identiska rapporteras till beställande mottagning. Allt sýns ju ändå i journalen.
Min chef fick kallelse till vc där han skulle ta prover... samma prover som han lämnat på njurmottagningen någon dag tidigare... men jodå han behövde minsann åka 3 mil tor för att lämna samma sak de kunde inte använda de nyss tagna...
 
Idag har jag vårkänslor! Det regnade när jag skulle iväg till jobbet, men det var årets första vårregn för mig! 😍 Det doftade så gott, så gott av gräs och asfalt och liv.

När jag kom hem satte jag i nätfönstren på balkongen. Lycka! sade katterna. Det blev middag på ballen, men sedan blev det för kallt för att fortsätta vara ute.

IMG_20230411_190558-01.jpeg


Nu har jag tagit mig ett varv med min FANTASTISKA dammsugare (jag är så nöjd!). Nu sitter jag i soffan med en kopp te. Jag försöker mig på att måla baksidan på ögon för att få fina färger till mina amigurumis. Just nu torkar första lagret färg.
 
Jag fick precis feeling, och skrev en, i mitt tycke, förbannat bra jobbansökan :)
Jag söker egentligen inte jobb, men fick nys om en chefsposition som blivit ledig. Jag har tidigare jobbat hos det företaget, det har bra och dåliga sidor, men jag fick, då jag hörde om jobbet, kännslan att det kunde vara helt rätt för mig att sadla om nu.

Andra gånger då jag sökt jobb har det mest känts plågsamt att få ihop någon text, som sedan känts stel och hemsk, men nu flöt det på som bara den, om visioner, starka och svaga sidor för precis det här jobbet, beskrivning av mig i tidigare roller matchat mot kraven, osv.

Visserligen uppfyller jag inte riktigt kraven de har, men inte ens det tyckte jag var något problem i dag :D
 
På hotell och tittar på filmen UFO Sweden.

Bra att dom hade installerat chromecast så jag kan casta från telefonen.
Är däremot något misstänksam på hur dom bara har lagt en tvmottagare löst på tvn. Kliar något i fingrarna att försöka fixa men ska inte... 😅
20230411_214553.JPG
 
Sitter i soffan. Sjukt trött, men samtidigt sjukt glad åt att det ändå verkar bli så bra med nya jobbet. Har dessutom lite annat på G som får det att kännas som om allt här i livet faktiskt är på väg att gå mot något riktigt bra. Såhär hoppfull har jag inte varit på evigheters evigheter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 048
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp