Jag hade nationellt prov redan i åk3 och det är närmare 30 år sedan jag gick i i 3an.Har man det redan i åk 3? Känns onödigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade nationellt prov redan i åk3 och det är närmare 30 år sedan jag gick i i 3an.Har man det redan i åk 3? Känns onödigt.
Ok. Jag gick i åk 3 omkring år 1986 och då hade vi inga nationella prov. Det funkade bra ändå så vitt jag vet.Jag hade nationellt prov redan i åk3 och det är närmare 30 år sedan jag gick i i 3an.
Vi gjorde nationella prov i 9 jag slutade 9an -93. Dottern gick i 3:an -20 och slapp nationella prov då pga corona...Ok. Jag gick i åk 3 omkring år 1986 och då hade vi inga nationella prov. Det funkade bra ändå så vitt jag vet.
Ok. Jag har inte gått 9an men skulle gått ut -93. Måste varit då det infördes för jag minns inget som hette nationella prov.Vi gjorde nationella prov i 9 jag slutade 9an -93. Dottern gick i 3:an -20 och slapp nationella prov då pga corona...
Det gjorde det garanterat men det har ju skett ett antal uppdateringar av läroplaner sen dess så är kanske inte så konstigt att det ändrat sig.Ok. Jag gick i åk 3 omkring år 1986 och då hade vi inga nationella prov. Det funkade bra ändå så vitt jag vet.
97? Konstigt jag gjorde det i 9 an vad jag vet och tog studenten-96..Jag hittade detta på Wikipedia, så ni får värdera källan själva.
Nationella prov infördes 1997 i åk 9, 2008 i åk 3, och 2011 i åk 6.[1] Tidigare kallades proven centrala prov och standardprov.[2] Nationella prov utförs i åk 3, 6 och 9 samt på gymnasiet, i ämnena svenska, engelska och matematik, samt, i åk 9, i SO, NO och moderna språk.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nationella_prov_i_Sverige
Min chef fick kallelse till vc där han skulle ta prover... samma prover som han lämnat på njurmottagningen någon dag tidigare... men jodå han behövde minsann åka 3 mil tor för att lämna samma sak de kunde inte använda de nyss tagna...Fascinerande hur lite vården kommunicerar med varandra.
Lämnade prover imorse. Både till en ny diabetesläkare och till njurmottagningen. Flera helt identiska.
Labbet har alltså tagit identiska rör, skickat till samma labb som rapporterat till två olika mottagningar.
Vore det inte resursbesparande att de tog ett rör och rapporterade till resp beställande mottagning? Och de som inte är identiska rapporteras till beställande mottagning. Allt sýns ju ändå i journalen.
Och så klagar regionerna över dålig ekonomi. Runt om i landet.Min chef fick kallelse till vc där han skulle ta prover... samma prover som han lämnat på njurmottagningen någon dag tidigare... men jodå han behövde minsann åka 3 mil tor för att lämna samma sak de kunde inte använda de nyss tagna...
Nja det är ju ett verktyg för oss att se var eleverna befinner sig. Inga överraskningar för oss , men politikerna gillar att läsa resultatenOk. Förr i tiden hade man koll på sånt ändå.
Tror det är mer för statistiska ändamål man har nationella prov på lågstadiet.
Jag gjordeJag har inget minne att jag nånsin gjort nationella prov.