Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i halmen hos ponnyn och njuter av ljudet av hötuggande. :love:

Vi jobbade över bommar på böjt spår (ponnyn lös) och hur jag än gjorde kunde man tydligen inte trava över bommarna, utan man ska gå långsamt över med nosen i backen. Så länge hon jobbar rätt med kroppen är jag nöjd. :heart

Ska snart åka hemåt, måste förbi affären bara. Tur att de har toalett. Jag har börjat lära mig var det finns bra toaletter i stan. ;)
 
Hunnit med lite trädgårdsarbete idag. Dock inte det enklaste mer en 1-åring i hasorna som sätter sig i lövhögen och kastar ut alla löv igen, äter jord, drar upp de enda krokusarna som finns, försöker dricka vattnet ur vattenkannan för att sen hälla det över sig och plaska runt i den nya vattenpölen. Nåväl, vi fick lite gjort i varje fall 😅
 
Sitter med en kopp te och surar över tandvården. Men försöker se på det optimistiskt att NU ska det väl ändå bli bra!
Tänker sjukskriva mig resten av veckan, för att gå och jobba med den här värken (vilket innebär en oerhört grumpy Scata) är en dålig idé. Dessutom ser jag ut som en hamster 🐹

När jag kom hem idag så gick jag ut och sådde lite fröer, jag läste att man kan vinterså ettåringar = Scata måste testa :up:
 
Vad ar NP-tider?

@hastflicka NP= nationella prov
Gissar jag.

Japp år 3,6 och 9 har NP nu
NP- Nationella prov, för mig är det svenska 1 som är min prio i år. Nästa år har jag både Svenska 1 och 3. Jag jobbar på gymnasiet och vi har kört svenska och svenska som andra språk, muntliga i åk 1, nästa vecka är det läsförståelse och skriftliga i svenska 1. Engelska 5 och 6 har också börjat med sina muntliga. Men svenska 1 v. 16, v. 17 - 19 är den engelska 5 och 6 olika delar och v. 20 är matte 1-3 hos oss. Sen är det nästan slut på terminen. ;)
 
Spinningen avklarad.
Nu Bosch Legacy och sen bok en stund innan John Blund kommer. Igår verkade han ha varit sjuk.
26705EEB-BE1B-471C-92BF-1732A7DFD350.jpeg
 
Har har vi "Standard Prov" vilken test som anvands varierar lite mellan stater men alla har en standardiserad test. De flesta stater startar i arskurs 3, men vissa stater kor en i arskurs 2 som "traning".

Arskurs 3-8 har en sorts test, arskurs 9-12 har ofta en annan + en SAT som tas infor Universitet (som motsvarar hogskole provet gissar jag).

Har har alla i staten testen pa samma dag och de rattas centralt och sedan far man tillbaka resultaten ... lite laskigt da det ju ocksa blir en utvardering pa lararna pa det sattet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 048
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp