Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det är ju bara att gå på någon annan toalett. Spola är ett senare problem.
Kan man ju göra, men det blir ju oavsett stopp tillslut.
Bra då om de som kan går iväg till ställen där det finns vatten? Så kan de som inte är unga, raska och pigga låta de som inte har möjlighet använda toaletterna om de behöver.
 
Äter 'färska' jordgubbar inhandlade på Hemköp. Färska i ordets minimum betydelse är de. Men de smakar inte särskilt mycket och är ganska sura. Har redan fått ont i magen. Men det kan bero på att jag är en glupsk jäkel som älskar jordgubbar och inte tänker på magen förrän det är lite sent.
 
Äter 'färska' jordgubbar inhandlade på Hemköp. Färska i ordets minimum betydelse är de. Men de smakar inte särskilt mycket och är ganska sura. Har redan fått ont i magen. Men det kan bero på att jag är en glupsk jäkel som älskar jordgubbar och inte tänker på magen förrän det är lite sent.
Om man blandar lite florsocker med balsamvinäger och har till importgubbar så får de lite mer smak av svenska bär. Skär ner gubbarna och rör om.
 
Precis pratat med banken som ger mig klara besked att köpa nya huset trots att mitt inte är sålt så nu kör jag på. Får ju ca 5 000 extra varje månad i en försäkring från sambon så tnker att de kan täcka halva boendet på gamla huset så ka jag flytta snart.

Vet någon hur det blir med de allmänna kostnaderna såsom el, sophantering mm. Behöver jag stå på det själv när jag inte bor där eller behöver det bara vara hälften?

Har mejlat juristen men lär dröja för svar. Jag vill bara ut NU!
 
Precis pratat med banken som ger mig klara besked att köpa nya huset trots att mitt inte är sålt så nu kör jag på. Får ju ca 5 000 extra varje månad i en försäkring från sambon så tnker att de kan täcka halva boendet på gamla huset så ka jag flytta snart.

Vet någon hur det blir med de allmänna kostnaderna såsom el, sophantering mm. Behöver jag stå på det själv när jag inte bor där eller behöver det bara vara hälften?

Har mejlat juristen men lär dröja för svar. Jag vill bara ut NU!
Du kan prova ringa kommunen och se om du slipper ha sophämtning när ingen bor i fastigheten, så gör en släkting med sin "stuga" (stor lantbruksfastighet som ingen bor i). Elen måste du betala.
 
Vad som än skrevs då har du själv skapat nyfikenhet genom att berätta detta!
Jag, m.fl. har ingen aning om vad det stod eftersom vi inte sett vad som skrevs.

Du vet bukes koder. Man kan inte styra trådar. Och vad som accepteras är upp till moderatorerna, inte dig.

Hoppas du kan skaka av dig detta och fortsätta skriva.
Fast jag tvivlar på att buke skulle tycka det var okej om jag skrev att "Nu ska jag åka och fika hos tanten på gatanstigen 123 i fantasibo, men hon är borta nästa vecka på semester och då brukar hon lägga nyckeln under x sten"
Då har man hängt ut någon med plats och information, det kallas doxxing, och det brukar inte vara okej att göra så. På något forum. Eller på nätet överhuvudtaget. Det tillhör helt normal netikett.

Det handlar inte alls om att styra trådar, det handlar om att se till att användares privata information inte kommer ut. Det kan hända otroligt trista saker om man lägger ut information om var personer befinner sig.

"Lägg inte in något innehåll som du anser vara privat, känsligt eller konfidentiellt. Diskutera inte och lägg inte in personlig information om enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att det går att förstå vem du menar."
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 048
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp