Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fascinerande hur lite vården kommunicerar med varandra.
Lämnade prover imorse. Både till en ny diabetesläkare och till njurmottagningen. Flera helt identiska.

Labbet har alltså tagit identiska rör, skickat till samma labb som rapporterat till två olika mottagningar.
Vore det inte resursbesparande att de tog ett rör och rapporterade till resp beställande mottagning? Och de som inte är identiska rapporteras till beställande mottagning. Allt sýns ju ändå i journalen.

Så var det i Stockholm tidigare. En gång så åkte jag bokstavligen från ett sjukhus till ett annat för att ta i princip exakt likadana prover två gånger. Numera så skickas de till samma labb. Men de behöver ofta ta samma prover eftersom de inte beställer provtagning på samma gång och vill ha det så färskt som möjligt.
 
Mottog precis ett sms att leverans är bokat till mina sommardäck, och att posten kommer kontakta mig för en tid. Samma däck mottogs av mig klockan 9 i morse efter att företaget själv lämnat dom. Så nu har jag mailat för att se om jag kan få tillbaka en del av de 1050 kronor som jag betalat i frakt för att skickas till postombud. Snabb leverans absolut men om jag inte varit hemma så hade någon annan "fått" 4 gratis däck.
 
Mmmm, har fått låna helt fantastiska ullsängkläder. Kudde, täcke, ”bäddmadrass”. De är mjuka, fasta varma och alldeles, alldeles underbara. Kroppen gillar dem skarpt. Somnade när hon som lånade ut dem gått. :love:

Har även fyndat en extra tyst AC på blocket och verkar få hemleverans idag! Ser fram emot mindre stekvarmt i min söderlägenhet i sommar.

Orkade softa i hängmattan på balkongen en stund och det var skönt!

En dag för värme och kyla helt enkelt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp